IEM Katowice closed qualifier invites revealed

LucasAM
October 19th, 2018 19:00

IEM Katowice's open qualifiers are ready to kick off on October 22, starting the road to the IEM Katowice 2019 Major. Here are the invited teams to the closed qualifiers around the world.

Another Major cycle begins, with teams around the world signing up to play the open qualifiers. The eight best teams in Europe, North America, and CIS will then face-off against the eight teams invited in each region in a closed qualifier.

In Latin America, Oceania, China, Southeast Asia, East Asia, and The Middle East, the teams that will make it through to the closed portion of the qualifiers will be four.

mouz will be one of the teams fighting in the European closed qualifier

Two teams from each open qualifier will move on to the closed qualifier, from which several teams, between two and eight depending on the region, will move on to the Minors. All of the information concerning the open and closed qualifiers to the Minors can be read here.

The invited teams to the different closed qualifiers so far are:

Europe

North America

CIS

Brazil

Oceania

China

Southeast Asia

East Asia

Middle East

wow stacked af The NA an CIS qualifiers are pathetic compared to the EU qualifier.
2018-10-19 19:02
nice
2018-10-19 19:02
#77
 | 
United Kingdom iMarbot 
:thinking:
2018-10-19 19:15
:curious:
2018-10-19 19:15
#108
 | 
Nepal TYZ4 
KingWIN PagChomp
2018-10-19 22:36
ez for OPtic India also someone tell me why uinque stars dropped out of esea
2018-10-19 19:05
Ez for OPCHEAT India the CHEAT wall
2018-10-19 19:16
#2
 | 
United Kingdom c1ties 
Shame no forsaken :(
2018-10-19 19:00
yeah thats such a shame
2018-10-19 19:02
XDDDDDD. this is fucking minor qualifiers
2018-10-19 19:00
woooow, soooo smart. How do you know that
2018-10-19 19:11
ez4ence
2018-10-19 19:01
Nt Prokda
2018-10-20 10:07
Im not prokda wtf
2018-10-20 12:45
#5
TACO | 
Portugal MSANTOS 
Feels mouz man
2018-10-19 19:02
no forsaken no watch
2018-10-19 19:01
#7
Fuks | 
Lithuania Fuksas 
wat doink alo
2018-10-19 19:01
Not Vitality)%
2018-10-19 19:01
Shitality no one cares they had only 1 chance from miniors
2018-10-19 19:03
Like people about VP lmao
2018-10-19 20:59
#9
pronax | 
Brazil JNDJ 
how can SP play if swag is in it?
2018-10-19 19:01
they will field a stand-in
2018-10-19 19:02
so steel is unbanned from valve major also?
2018-10-19 19:01
#14
 | 
Finland Vkims 
No he is not
2018-10-19 19:02
They will most likely use their coach JamezIRL as their stand-in
2018-10-19 19:03
#32
 | 
Turkey rusty james 
probably stand in. like seangares
2018-10-19 19:03
Dont forget Swole Patrol with brax
2018-10-19 19:03
#11
 | 
Turkey Heurtelsz 
Ez for EX-S
2018-10-19 19:01
#115
 | 
Turkey kochi3 
if they play descent they should win the other teams ez
2018-10-20 11:28
#12
 | 
Germany Sabba1 
ghost?
2018-10-19 19:01
#18
 | 
Finland Vkims 
Yeah?
2018-10-19 19:02
#22
 | 
Germany Sabba1 
steel unbanned?
2018-10-19 19:02
#24
 | 
Finland Vkims 
No?
2018-10-19 19:02
#28
 | 
Germany Sabba1 
fak
2018-10-19 19:03
#27
2018-10-19 19:03
seriousli
2018-10-19 19:04
#44
 | 
Germany Sabba1 
nooooo
2018-10-19 19:04
#13
 | 
Finland Vkims 
Rip optic india
2018-10-19 19:01
lol
2018-10-19 19:02
#20
JD | 
Poland b7ack0ut 
LuL
2018-10-19 19:02
#23
 | 
Finland Emvi 
Virtus Pro. How sad is that. ESL fuck off
2018-10-19 19:02
#33
 | 
Finland Vkims 
Name one better Eu team than them who are not already on major?
2018-10-19 19:03
Optic India
2018-10-19 19:04
#43
 | 
Finland Vkims 
Hahahahah maybe if they play woth forsaken
2018-10-19 19:04
why shouldn't they? did they kick him? lmao
2018-10-19 19:05
#55
 | 
Finland Vkims 
Yes they kicked him
2018-10-19 19:06
xaxaxa
2018-10-19 19:43
Vitality
2018-10-19 19:05
#51
 | 
Finland Vkims 
Vitality hasnt won single game yet
2018-10-19 19:05
They have actually, under the name of waterboys. But it was against random t3-4 teams
2018-10-19 19:06
#62
 | 
Finland Vkims 
Yeah maybe thats why no invites for them
2018-10-19 19:08
#49
Jame | 
Israel altandi 
LDLC, Imperial
2018-10-19 19:05
#54
 | 
Finland Vkims 
Ldlc onliners just like imperial
2018-10-19 19:05
#56
Jame | 
Israel altandi 
at least they're good somewhere unlike VP
2018-10-19 19:06
#64
 | 
Finland Vkims 
Ldlc actually have not showed anything lately Imperial choke team
2018-10-19 19:10
Ldlc just won a small Esl tournament
2018-10-19 19:44
#102
 | 
Finland Emvi 
Ago, Imperial, LDLC and fragsters
2018-10-19 20:36
Guess you didnt read 'Katowice'
2018-10-19 19:04
#103
 | 
Finland Emvi 
I did, its the major and the best teams should be invited.
2018-10-19 20:37
Yes but organisers need $$$ and the polish crowd goes crazy over pasha
2018-10-19 20:50
#105
 | 
Finland Emvi 
Yes, but for the major it should be the very best who competes. This is why EU needs more major spots too compared to Asia for example
2018-10-19 20:52
#25
 | 
Lithuania andy_ 
WHERE THE FUCK IS IMPERIAL ???
2018-10-19 19:02
LOL
2018-10-19 19:03
ranking #31 VP #30 :D:D. Actually there would be others who had it worse xD
2018-10-19 19:05
#50
 | 
Lithuania andy_ 
Oh okayh
2018-10-19 19:05
#29
NiKo | 
Bosnia and Herzegovina MRYENER 
Where is optic india
2018-10-19 19:03
xD
2018-10-19 19:05
Optic India needs a chance come on esl
2018-10-19 19:03
#35
 | 
World Quaresmania 
ez for new SK
2018-10-19 19:03
#36
 | 
Italy Fil0Nerd 
Luminosity in north America and more Brazil wtf
2018-10-19 19:03
#42
 | 
United States Merk0 
When the best team in the NA bracket has a player banned from competing. Feelsbadman
2018-10-19 19:04
#46
 | 
Finland Vkims 
Who is banned from NRG?
2018-10-19 19:04
#59
 | 
United States Merk0 
Lmao nice. Last qualifier ghost got shit on by rouge and complexity without steel and then 2-0'd them in bo3 literally the day after
2018-10-19 19:07
#71
 | 
Finland Vkims 
Dont matter
2018-10-19 19:12
FeelsBad
2018-10-19 19:05
doesnt matter when people like him
2018-10-19 19:13
#45
 | 
Serbia Daki187erz 
why is lumminosity in NA not BR?
2018-10-19 19:04
#61
 | 
United States Merk0 
None of the good Brazilian teams play in brazil. All of them reside in NA
2018-10-19 19:08
#109
 | 
Australia CaZeR01 
That should mean renegades should play na not oce
2018-10-20 00:51
#118
 | 
Poland Kobel_ 
Both qualify for Americas Minor so it's a different case
2018-10-20 13:47
#122
 | 
United States Merk0 
+1
2018-10-21 10:58
EZ4ENCE
2018-10-19 19:06
Ghost?
2018-10-19 19:07
Where is Imperial lol
2018-10-19 19:09
lol ranked #31, why would they get it
2018-10-19 19:11
Winstrike doesn't even have a team, and they got an invite
2018-10-19 19:15
I do believe winstrike has automatic invite cuz they played main stage of major and got 0-3 like mouz :)
2018-10-19 19:16
#82
 | 
Lithuania andy_ 
now they have only 2 players from their previous roster tho
2018-10-19 19:16
well they have still others on bench, if they play 3 of them it is fine? But yea, maybe it is simply wildcard type of solution and they can play whoever cuz not like VP invite makes sense either xD...
2018-10-19 19:18
#75
 | 
Brazil beckerzin 
in Brazil qualifier
2018-10-19 19:14
rofl :)
2018-10-19 19:15
IDK how they got invite to VP, must not be based on HLTV ranking at least :D:D:D, wildcard maby?
2018-10-19 19:11
#84
 | 
Finland satkis 
Poland
2018-10-19 19:19
hmm makes sense I guess...
2018-10-19 19:20
Why is valve so retarded? EU should get 3 spots at least.
2018-10-19 19:11
#69
 | 
Poland LilDilben 
ez for vp
2018-10-19 19:12
#70
 | 
Pakistan SuPer_CoDi 
Where is optic india? Major of cheating winners :D
2018-10-19 19:12
#72
 | 
Russia v1p3rrr 
Brazil Imperial Hmmm
2018-10-19 19:12
#74
 | 
Brazil beckerzin 
intz on brazil and lg on NA wtf free spot to intz anyways, ghost with steel and swole with swag? wtf lul
2018-10-19 19:14
Invite VP don't invite Windigo Ok
2018-10-19 19:19
#87
 | 
United Kingdom Family!man 
Eu needs to have 4 spaces
2018-10-19 19:20
#88
 | 
Brazil hugoooo 
INTZ players are on the USA, why are they on the LA qualifier!?
2018-10-19 19:21
#89
 | 
Brazil SK|coldzera 
stop with this regional minors and make 1 minor for all regions please... eu teams fked as always
2018-10-19 19:25
PLEASE VP OR KINGUIN OR AGO MAKE IT
2018-10-19 19:25
fnatic > all
2018-10-19 19:26
#92
 | 
Greenland iBalance 
why no TyLoo?
2018-10-19 19:29
#94
 | 
France Teellioz 
0/8
2018-10-19 19:39
#97
 | 
Greenland iBalance 
no for real tho im lost here lmao, why no Tyloo?
2018-10-19 19:46
#98
 | 
Greenland iBalance 
ohh forget it i just realize lul
2018-10-19 19:46
That is a good question. Maybe they refused because they have to play something else in the meantime? Edit: They already qualified. This is major.
2018-10-19 20:20
Ez for mongolian force a nature Storm Rider
2018-10-19 19:37
#99
 | 
Israel mojna37 
EZ FOR THE ISRAELI BOIS
2018-10-19 19:47
no opponent to MVP PK.. can I dream MVP stickers?
2018-10-19 20:01
#110
 | 
China Flash_kaze 
2 Stickers spots should be between Renegades, MVP, VICI, Cyberzen and 5POWER. Other teams have no chance
2018-10-20 01:41
thx bro I can dream
2018-10-20 05:56
So they're allowing steel to play in the major qualifiers? ok
2018-10-19 21:10
Of course INTZ goes back to Brazil to steal a free spot once again... ---------------------------------------------------------------------------- Wanna buy the best apples in HLTV? call me NOW: 011-1337-APPLE and get an 80% discount on your first 5 kilos!
2018-10-20 02:48
Europe not stacked at all
2018-10-20 10:03
#117
 | 
Poland Kobel_ 
Still the same number of spots for EU as for CIS, Asia and NA Just feck off Volvo
2018-10-20 13:45
All eu teams better then any others region
2018-10-20 14:59
VP invited to closed quali bhuhbuhbuhb they just be get eleminated in open quali in early RO248 RO128 stage
2018-10-20 20:29
North America luminosity gaming?
2018-10-20 20:31
fuck me dead can the asian teams play in one fucking qualifier, so many australian teams would gutter fuck those regions but they just get so many spots
2018-10-21 12:11
#124
 | 
Turkey MoonsterCS 
Ez for ss
2018-10-21 14:09
#125
 | 
Poland mikasy 
but you guys know that it's based on esl ranking not hltv ranking? That's why we can see VP there and not Fragsters. VP didn't got invite coz of a polish crowd, they got invited coz they are the last spot from esl ranking. eslgaming.com/worldranking/csgo#/ When faceit was organizing last major, they looked up to hltv ranking, but when now esl is doing major, they are looking and their ranking and not hltv .
2018-10-21 15:48
EZ 4 Isurus.
2018-10-23 09:30
#127
 | 
Argentina Gianigiani2 
Let's go isurus :D
2018-10-25 01:30
Login or register to add your comment to the discussion.
85%
vs
15%