refrezh to step in for Cloud9 at BLAST Pro Series Lisbon as Golden is ruled out

Maikil "Golden" Selim will skip another tournament as Ismail "refrezh" Ali will step in for Cloud9 at BLAST Pro Series Lisbon, the organization has revealed.

BLAST Pro Series Lisbon will be the second tournament in a row Golden will skip due to medical reasons, as the Swede was ruled out of ECS Season 6 Finals late last month, while Soham "valens" Chowdhury stood in for him at the tournament.

His medical issues began at the beginning of November, when he was hospitalized on the first day of BLAST Pro Series Copenhagen, with valens playing the first two matches at the Danish tournament before the in-game leader returned for day two.

refrezh, who recently became a free agent, will step in for Cloud9 in Lisbon

This time, Cloud9 have opted for refrezh, who had also been asked to stand in for the squad in Copenhagen but wasn't able to in the end. The Dane has recently departed Fragsters and is currently on the lookout for a new team.

Cloud9's lineup at BLAST Pro Series Lisbon, which is set to take place at the Altice Arena in Portugal's capital city on December 14-15, will be the following:

United States Timothy "autimatic" Ta
United States William "RUSH" Wierzba
Sweden Robin "flusha" Rönnquist
France Fabien "kioShiMa" Fiey
Denmark Ismail "refrezh" Ali (stand-in)

United States Soham "valens" Chowdhury (coach)

Denmark Ismail 'refrezh' Ali
Ismail 'refrezh' Ali
Age:
21
Team:
No team
Rating 1.0:
1.05
Maps played:
583
KPR:
0.71
DPR:
0.65
APR:
0.12
United States Soham 'valens' Chowdhury
Soham 'valens' Chowdhury
Age:
30
Team:
No team
Rating 1.0:
0.77
Maps played:
177
KPR:
0.50
DPR:
0.70
APR:
0.15
Sweden Maikil 'Golden' Selim
Maikil 'Golden' Selim
Age:
25
Team:
Rating 1.0:
0.93
Maps played:
548
KPR:
0.64
DPR:
0.69
APR:
0.14
United States William 'RUSH' Wierzba
William 'RUSH' Wierzba
Age:
25
Team:
Rating 1.0:
1.01
Maps played:
993
KPR:
0.69
DPR:
0.67
APR:
0.15
France Fabien 'kioShiMa' Fiey
Fabien 'kioShiMa' Fiey
Age:
25
Team:
Rating 1.0:
1.01
Maps played:
1247
KPR:
0.68
DPR:
0.64
APR:
0.15
Sweden Robin 'flusha' Rönnquist
Robin 'flusha' Rönnquist
Age:
26
Team:
Rating 1.0:
1.07
Maps played:
1502
KPR:
0.73
DPR:
0.65
APR:
0.18
United States Timothy 'autimatic' Ta
Timothy 'autimatic' Ta
Age:
23
Team:
Rating 1.0:
1.08
Maps played:
987
KPR:
0.75
DPR:
0.67
APR:
0.14
lol good luck
2018-12-06 19:01
You can get nukkye. You know that c9 right?
2018-12-06 19:05
#99
 | 
United States Boogal00 
Hes on NoChance smart one
2018-12-06 19:16
+1 for being smart one
2018-12-07 14:51
This Nig3r cl_hairstyle_ugly=1. WTF
2018-12-09 02:43
c9 > swiss scene
2018-12-06 19:13
#229
 | 
Switzerland Infi2k 
Maniac > Turkmeninstan scene?
2018-12-08 13:21
blast stand-in series lisbon
2018-12-06 21:36
how do u always get #1 wtf xd
2018-12-06 22:29
#3
 | 
Poland krzyu 
Wtf
2018-12-06 19:01
#214
 | 
Denmark Sir_Cumcised 
Such a huge opportunity, hoping for the best
2018-12-06 23:39
#215
 | 
Denmark CRAM3R 
All the best wishes for Ismail!
2018-12-06 23:43
#4
 | 
North America Firestar911 
Nice to see more black players gaining noteriety
2018-12-06 19:02
Why does it matter what his skin color is?
2018-12-06 19:05
It doesn't really matter, but more diversity (Not forced) is always good
2018-12-06 19:10
I disagree. Diversity of skin color is not good nor bad. It's simply irrelevant. If we're were talking about academic diversity, that may be good or bad, because it actually has an impact.
2018-12-06 19:28
I just believe it's better to have more representation (not forced) in the scene since it gives CS a better name. CS always gets bashed for not having any diversity, so I think it's good that a really skilled player gets the attention he deserves
2018-12-06 19:31
Okay, I can now see where you are coming from and the logic in your argument.
2018-12-06 20:40
I agree on the fact that it's irrelevant. But CS:GO is often mocked as a game without any diversity (as said spenc, see every joke about Bravado not being "african" enough).
2018-12-06 19:50
+1000000
2018-12-06 19:54
+9999 enough identity politics
2018-12-06 21:43
#91
 | 
Czech Republic fnx_2_majors 
cuz Black Lives Matter
2018-12-06 19:13
#95
 | 
North America Firestar911 
Cause I'm black too?
2018-12-06 19:14
#132
 | 
World breezy0 
Why do you care about the skin colour, are you racist?
2018-12-06 19:25
why do you care that he care about his skin color, are you racist?
2018-12-06 19:28
#159
 | 
World breezy0 
You make no sense
2018-12-06 19:46
Thats scandinavia bro. No one makes sense anymore
2018-12-06 22:18
#221
 | 
Denmark EggplantxD 
It makes no sense cause sense makes sense and sense makes no sense, makes sense?
2018-12-07 11:28
racist
2018-12-06 20:50
#8
guerri | 
Europe BaroneMC 
Wtf
2018-12-06 19:02
feelsbadman
2018-12-06 19:02
#11
 | 
United Kingdom ChrisFroome 
Nice
2018-12-06 19:02
lets go gl
2018-12-06 19:02
Uhm
2018-12-06 19:02
LUL gl
2018-12-06 19:02
FAK YEAH LETS GO
2018-12-06 19:02
C9 going full International now I like it. Have a depressing day! -VeryDepressingGuy
2018-12-06 19:02
C9 refrezh Pog
2018-12-06 19:02
#23
 | 
Other Phinks 
Whats wrong with golden?
2018-12-06 19:02
#58
 | 
Sweden meistr0 
twitter.com/Cloud9/status/10625002600676.. Health problems. He was in hospital and shit not long ago in the states.
2018-12-06 19:06
#93
 | 
Other Phinks 
I know but there is no specific information about his problems? Hope he’s okay.
2018-12-06 19:14
#96
 | 
Sweden meistr0 
Yeah i think he/C9 want to keep that private i guess. Yeah, i also hope hes back soon.
2018-12-06 19:14
Autimatic said on stream that he is havong heart problems related to stress and flying also makes heart problems so he stuck in sweeden, that was the case a few weeks ago at least
2018-12-06 19:19
#114
 | 
Other Phinks 
Damn that sucks
2018-12-06 19:20
in the states? holy, that bill is gonna cost him or whoever pays for it
2018-12-06 21:03
in the states? holy, that bill is gonna cost him or whoever pays for it
2018-12-06 21:03
#189
 | 
Sweden meistr0 
Its called insurance lol. He was not long in that hospital, like a night only.
2018-12-06 22:14
yeah but its in the us so it costs at least a kidney
2018-12-07 15:57
#224
 | 
Sweden meistr0 
xD Well i mean, Golden isnt poor ^.^ But nah, i dont think his medical costs was alot, C9 probably took care of that for him as well. I mean, he earned like 290.000$ during his time at Fnatic, + salary and all that. So he got money ^^
2018-12-07 16:00
Yeah i think the main issue is he couldnt fly back to the usa
2018-12-06 23:36
#225
 | 
Sweden meistr0 
Wait wut? His first hospital visit was in America tho? Then he went back to Sweden, right?
2018-12-07 16:01
Thats not what i heard but maybe auti said he wasnt exatky sure what was going on but golden was first hospitalized during blast pro in denmark i believe
2018-12-08 01:55
nice!
2018-12-06 19:02
#26
Russ | 
United Kingdom sebbyyy 
Y'all hatin' on him but he's rising hard lmao
2018-12-06 19:02
#47
 | 
Sweden meistr0 
+1 Mah boy Refrezh
2018-12-06 19:04
Unexpected
2018-12-06 19:03
hahahaah
2018-12-06 19:03
Nice to see that kid get opportunity
2018-12-06 19:03
#40
 | 
Sweden meistr0 
+1
2018-12-06 19:03
#33
Aleksib | 
Europe KRiSEF 
What the fuck
2018-12-06 19:03
#34
 | 
Sweden meistr0 
GL DUDE <3333
2018-12-06 19:03
joke9
2018-12-06 19:03
gl, I feel bad for Golden
2018-12-06 19:03
#37
 | 
Netherlands staticNL 
cool
2018-12-06 19:03
valens > rfresh
2018-12-06 19:03
wtf
2018-12-06 19:03
GL
2018-12-06 19:03
LUL.
2018-12-06 19:04
Thats crazy really unexpected GL refrezh
2018-12-06 19:04
#60
 | 
Sweden meistr0 
+1
2018-12-06 19:06
#45
 | 
Canada Yg116 
Seriously, wth happened on Golden?
2018-12-06 19:04
Idk
2018-12-06 19:05
#66
 | 
Sweden meistr0 
Look under this comment and you got your answer.
2018-12-06 19:07
nothing new depression?
2018-12-06 19:08
#75
 | 
Sweden meistr0 
Nah. Something with his body, if i remember correctly it was something with his stomach, can be wrong tho.
2018-12-06 19:09
Hmmm hope he will be good soon
2018-12-06 19:10
#82
 | 
Sweden meistr0 
Yeah, i do as well.
2018-12-06 19:10
his heart
2018-12-08 01:58
#228
 | 
Sweden meistr0 
Yeah, exactly, ty.
2018-12-08 02:11
#65
 | 
Sweden meistr0 
Health issues twitter.com/goldenmajk/status/1059165533.. He was in the hospital as well in the states not long ago.
2018-12-06 19:07
Auti said on stream it was something to do with his heart
2018-12-06 19:20
#152
autimatic | 
United States j_k 
He is having heart issues where if he gets stressed or something similar to that, his condition gets worse, its unfortunate
2018-12-06 19:39
#166
 | 
Canada Yg116 
Omfg NO
2018-12-06 20:13
#168
autimatic | 
United States j_k 
Yea I am now positive C9 is the most unlucky team in the history of CS:GO
2018-12-06 20:15
#48
oskar | 
Czech Republic ZaKL 
Poor Golden, I hope he recovers soon. :(
2018-12-06 19:04
#50
 | 
Poland Astoner55 
3rd event in a row getting skipped by Golden Suspicious
2018-12-06 19:05
WUT
2018-12-06 19:04
#55
s1 | 
Armenia gr1nch 
golden getting $ without being benched
2018-12-06 19:05
C9 following faze, mouz international lineup. Waiting for 5 different nation players
2018-12-06 19:05
#61
 | 
Sweden Trkmag 
Hahahaha wtf is going on
2018-12-06 19:06
#62
 | 
Spain JasonRacism 
He should replace RUSH permanently
2018-12-06 19:06
TriHard 7
2018-12-06 19:06
#67
 | 
Malaysia CaptainGla1ve 
Hey guys , why autimatic name is autimatic but not automatic?
2018-12-06 19:07
Tim
2018-12-06 19:26
Oh i see , that why his name is auTIMatic
2018-12-06 20:07
#69
 | 
Denmark Fonder 
Wow good luck ismail, enjoy gaming with those C9 guys
2018-12-06 19:07
#70
 | 
Sweden Lil187 
Future World class player
2018-12-06 19:07
#76
 | 
Netherlands @Deji 
Exited
2018-12-06 19:09
Nice flair
2018-12-06 19:32
#171
 | 
Netherlands @Deji 
Ty
2018-12-06 20:34
expected
2018-12-06 19:10
#86
 | 
United States (Fr0st) 
Might as well kick Golden if he’s not going to play any events
2018-12-06 19:11
#100
 | 
Sweden meistr0 
Dude, hes ill, what the fuck do you want him to do? Play when hes feeling like shit? Just let him fix/work through that and then let him play.
2018-12-06 19:16
Good luck!
2018-12-06 19:11
#88
 | 
Europe darkencsgo 
gl
2018-12-06 19:12
#89
 | 
Russia VeryChokeGuy 
Golden :(
2018-12-06 19:12
#98
 | 
Portugal ItsAvenn 
NICEEE! See you in Lisbon!
2018-12-06 19:15
#103
f0rest | 
India compL1 
SpawN 2.0?
2018-12-06 19:16
#107
 | 
Sweden Div-\ 
I'm really worried about golden. Golden mah boi please come back in a good shape and take care :(
2018-12-06 19:19
POGGERS GL YUNG SPAWN
2018-12-06 19:21
#125
 | 
United States Raptorial 
Ez for SpawN
2018-12-06 19:24
Big chance reffe my man 8D
2018-12-06 19:24
#210
 | 
Germany belikeme 
reffe?
2018-12-06 23:34
dats wat we call him in danish.
2018-12-06 23:44
expected
2018-12-06 19:25
#137
 | 
United States JacobSick954 
Is refrezh good? Unsure.
2018-12-06 19:27
Yaay
2018-12-06 19:30
Golden hasn't even played a single tournament with cloud9 wtf
2018-12-06 19:30
yh he has?
2018-12-06 19:44
i'm worried about Golden, one of my fav players. gl refrezh!
2018-12-06 19:33
nice ez 4 ya boi refrezh
2018-12-06 19:36
Hell Yeah! Go refrezh!
2018-12-06 19:38
PogChamp best Danish player joining C9 I mean 2nd best
2018-12-06 19:41
Looking forward to this!
2018-12-06 19:45
didnt valens talk about this, how he tried to get refrezh before kioshima or something? now he is stepping in
2018-12-06 19:45
He is the new spawN, Great player and gl!
2018-12-06 19:48
gl refreshz
2018-12-06 19:50
poor golden
2018-12-06 20:17
#170
Turkey ao1 
big step for this guy. he got the chance for showing himself
2018-12-06 20:27
#172
 | 
Brazil ^7|1 
Oof, interesting
2018-12-06 20:35
gl
2018-12-06 20:55
#177
 | 
Brazil Charizaldo 
gl to spawN 2.0
2018-12-06 20:56
LUL
2018-12-06 21:05
GL
2018-12-06 21:52
Golden is upgrading his whole body. We will see a super golden in next year.
2018-12-06 23:36
Seriously Golden..
2018-12-06 23:57
#218
 | 
Singapore repu1se 
New roster every event lul
2018-12-07 00:49
#freeGolden #gofundmehisherpesmedicationsohecanplay
2018-12-07 03:34
I dont know this fella, is he any good the lookalike SpawN?
2018-12-07 04:41
All these kids baggin on an up n comer. Give the guy a shot. Good on the org for doing so.
2018-12-09 01:15
#232
 | 
United States gtmaniacmda 
How is his English? Did he have to use it when he was on Heroic?
2018-12-10 17:09
its good.. above decent
2018-12-12 15:36
#233
Magisk | 
Denmark Kr3xz 
Wow good luck for him
2018-12-12 15:33
#234
 | 
United States Trump2020KAG 
Well. Gl reeee
2018-12-12 15:35
spawn?
2018-12-12 21:00
#237
 | 
Canada PwnNewb 
I wonder what Golden's medical issue is, he will tell us in time if he wants to, but in the meantime I hope it is over soon because he is a fun IGL to watch and he can even clutch better than many IGLs when he needs to, I enjoy watching Golden. Anyways I hope this is just a minor thing with his health that is keeping him away from CSGO but is not anything major, and I wish him a speedy recovery!
2018-12-14 20:19
Login or register to add your comment to the discussion.