ENCE to miss WESG 2018 World Finals

ENCE have announced they are withdrawing from the WESG 2018 World Finals.

ENCE, who just made history by becoming the first all-Finnish team to make the finals of a Major, have announced they will not be present at the WESG 2018 World Finals.

The Major finalists have a packed schedule, one of the reasons they will not be attending the event in Chongqing, China, as they are playing the ECS Season 7 Europe Pinnacle Cup, catching up with ESEA MDL matches, and will fly to Brazil later this month after being handed the last invite to play at BLAST Pro Series Sao Paulo.

ENCE will not be present at the WESG World Finals

The Finns also stated family matters and the inability to start the visa process earlier due to their Major run as reasons that made attending the $890,000 WESG World Finals impossible, making them the fourth team to pull out after Isurus, MVP PK and K23.

ENCE will therefore make group E, the group of death, a little bit less deadly, as now only fnatic, Windigo, and Movistar Riders will be fighting for two spots in the playoffs.

EZ4riders
2019-03-05 12:33
#2
 | 
Austria shaakeh 
King
2019-03-05 12:33
#11
mertz | 
Austria maj0ra 
stop copying me
2019-03-05 12:33
Mertz Fan xd
2019-03-05 12:36
#31
mertz | 
Austria maj0ra 
arian who
2019-03-05 12:37
#62
 | 
Europe _EpiC_ 
NICE TOURNAMENT
2019-03-05 12:45
#87
mertz | 
Austria maj0ra 
ty
2019-03-05 12:57
#89
 | 
Brazil Whillpull 
It would be so EZ4ENCE. They did it to have a competitive tournament.
2019-03-05 12:59
+1
2019-03-05 20:32
Nice copycat morron
2019-03-05 22:26
#206
 | 
Europe baitpolice 
expected
2019-03-06 02:06
#7
mertz | 
Austria maj0ra 
hard4ence
2019-03-05 12:33
Same shit Different Year Same shit Different Year Same shit Different Year Same shit Different Year
2019-03-05 12:47
#102
 | 
Spain Seo0k 
What
2019-03-05 13:07
this happens every year at WESG at least 2-4 teams pull out
2019-03-05 13:08
#110
 | 
Spain GamerGuillem 
Oof rly?
2019-03-05 13:09
yh
2019-03-05 13:10
#120
 | 
Spain Seo0k 
Ah, ok I know. All the stuff of Visa and those things are shit. But now Movistar has a chance :)
2019-03-05 13:17
very small chance fnatic and windigo are much better then movi
2019-03-05 13:19
Fnatic and Windigo LUL
2019-03-05 14:03
what LUL obvs fnatic and windigo are not great but they are much better then the Spanish, i mean they suck
2019-03-05 14:10
#165
 | 
Spain Alvarot 
Okey fnatic is better, but windigo rly??? De win vs windigo a lot of times
2019-03-05 14:39
#197
 | 
France yo_les_n00bs 
windigo is better than fnatic mate
2019-03-05 19:14
#226
 | 
Spain Seo0k 
Then if Windigo > Fnatic and M.Riders > Windigo then M.Riders > Fnatic.
2019-03-07 12:44
#167
 | 
Finland NatiSoci 
Lmfao movistar riders is a bunch of idiots from faceit pugs xDDdDd they will never reach tier 6 from 7
2019-03-05 14:59
#207
 | 
Europe baitpolice 
mixwell carries
2019-03-06 02:07
Not only about visas. No seeding on groups makes it not worthwhile for most pro teams.
2019-03-06 12:45
#227
 | 
Spain Seo0k 
I thought that it wasn´t necesary to tell xD
2019-03-07 12:51
I wish your dad had pulled out :D
2019-03-05 15:15
in first world countries we dont have to do things like that because we have condoms. :D
2019-03-05 15:37
damn son, nice comeback
2019-03-05 18:55
in third world countries we don't have to do that because who cares about overpopulation :D
2019-03-06 05:32
The usual thing for WESG is groups with 3 or 2 teams
2019-03-05 14:04
teams pulling out poor conditions for players visa issues players not paid prize money groups with under 4 teams no stream for some matches (especially group matches) all this shit happens every single year
2019-03-05 14:09
+1
2019-03-05 14:18
#HARDFORENCE_FANS
2019-03-05 13:36
#140
 | 
Finland Lounatus 
no.
2019-03-05 13:42
+1
2019-03-05 14:43
#181
 | 
Argentina KevynS_244 
Ez4G2
2019-03-05 16:18
#3
 | 
Bulgaria kr9ptonn 
tense 4 ence
2019-03-05 12:33
#4
 | 
France FanchD 
Wtf
2019-03-05 12:33
XD
2019-03-05 12:33
#6
stunna | 
Bulgaria StefooD 
Chance for windigooo
2019-03-05 12:33
#112
 | 
Spain Alex_GV 
Hahaha ez4riders
2019-03-05 13:11
LUL
2019-03-05 13:18
Yeah it might actually be worth going
2019-03-05 13:18
#8
 | 
Austria shaakeh 
Ez4ence
2019-03-05 12:33
#9
 | 
Ukraine FaZe_UW0TM8 
Noooooooooooo :((
2019-03-05 12:33
#10
 | 
Brazil Neenzu 
omg
2019-03-05 12:33
#12
REZ | 
Germany Brazzen 
Nip can actually take this
2019-03-05 12:34
1st
2019-03-05 12:34
#14
 | 
Brazil _Rhaegar_ 
Oh gosh GodEnce, no
2019-03-05 12:34
#15
 | 
Hungary StraYzie 
This is funny at this point
2019-03-05 12:34
#16
 | 
Germany Freeware 
'they are withdrawing from the WESG 2018 World Finals' It's 2019 @LucasAM
2019-03-05 12:34
Tell that to WESG organizers
2019-03-05 15:49
#17
 | 
Brazil _Rhaegar_ 
Now Fnatic hás a chance
2019-03-05 12:34
#18
 | 
Norway Phancy11 
Ez 500k for mibr
2019-03-05 12:34
And another one
2019-03-05 12:34
LMFAO what is this
2019-03-05 12:34
skip big tournament for small one ez4ence
2019-03-05 12:35
#142
 | 
Finland SininenMF 
Wesg has been production wise awful
2019-03-05 13:45
Allu became dad during major
2019-03-05 13:51
rip
2019-03-05 12:35
#23
 | 
Denmark Experative 
expected after fluke ence dont wanna lose
2019-03-05 12:35
+1
2019-03-05 12:40
#168
 | 
Finland NatiSoci 
Flair checks out
2019-03-05 15:00
#24
 | 
China Uyghur 
Finally MIBR has a chance to win something... oh wait Fnatic is still there.
2019-03-05 12:35
MIBR is only1 team who have real chance to beat Astralis 1 day
2019-03-05 12:36
#50
 | 
China Uyghur 
Hahahaha Ence gave us better show than MIBR.
2019-03-05 12:41
#75
 | 
Russia Tsarevich 
Astralis MIBR was better than ENCE Astralis
2019-03-05 12:50
#78
 | 
China Uyghur 
Final was much better.
2019-03-05 12:50
#79
 | 
Russia Tsarevich 
no
2019-03-05 12:51
#82
 | 
China Uyghur 
yes
2019-03-05 12:53
#86
 | 
Russia Tsarevich 
Reply needs to have actual content
2019-03-05 12:57
#91
 | 
China Uyghur 
Your reply needs actual content.
2019-03-05 13:00
#103
 | 
Europe deTr0 
Astralis vs MiBr Overpass 16-14 Inferno 16-7 Astralis vs ENCE Train 16-11 Inferno 16-4 ?????????????????
2019-03-05 13:08
#108
 | 
China Uyghur 
Does the result say which one was better? Nice logic.
2019-03-05 13:09
#114
boltz | 
Brazil _Awper 
Mibr did 14 losing both pistols and a eco from Astralis... If they had won one pistol they would win overpass and have a big chance on train
2019-03-05 13:13
#117
 | 
China Uyghur 
Ence had a chance in Train.
2019-03-05 13:15
#169
 | 
Finland NatiSoci 
Ence > mibr in train. Just look at stats
2019-03-05 15:01
#199
boltz | 
Brazil _Awper 
Sorry, MIBR core have the best train in csgo story, they had similiar stats like Astralis on nuke, but that was not my point.
2019-03-05 19:43
#118
 | 
Europe deTr0 
Ence were 14-8 down on train lmao They would've been deleted if it wasn't for the comeback. MiBr on the other hand were neck and neck with Astralis throughout the map until the very end. They won more gun rounds than Astralis on overpass.
2019-03-05 13:15
#121
 | 
China Uyghur 
Ence ct pistol had a good comeback. Their double awp setup was also really nice and it kept them alive.
2019-03-05 13:17
#125
 | 
Europe deTr0 
Even magisk admitted that they (MiBr) will be annoying to play against in future tournaments. Not sure why you're trying to flame MiBr.
2019-03-05 13:19
#154
suNny | 
Iceland RTXs 
Better nap pool v Astralis
2019-03-05 14:10
lol how delusional
2019-03-05 13:21
And NiP too
2019-03-05 12:40
#54
 | 
China Uyghur 
And Optic, G2 etc. every single one of them have better chance than MIBR.
2019-03-05 12:42
#90
 | 
Denmark Zorrondo 
+1
2019-03-05 13:00
Fnatic in 2k19 OMEGALUL
2019-03-05 12:48
#71
 | 
China Uyghur 
Better than MIBR
2019-03-05 12:49
#170
 | 
Finland NatiSoci 
+1
2019-03-05 15:01
#176
Aerial | 
Brazil Heeado 
nice joke
2019-03-05 15:34
#225
 | 
China Uyghur 
It's not joke tho, mibr sucks dick.
2019-03-07 08:14
#232
Aerial | 
Brazil Heeado 
lmaoo nice try space soldiers
2019-03-13 15:08
#196
 | 
Argentina M4estre 
Actual retard.
2019-03-05 19:09
#224
 | 
China Uyghur 
Oh did I hurt your feelings Pablo? Does the fact hurt you?
2019-03-07 08:14
#25
 | 
Other fo3nixz 
best competition is , if there is no competition
2019-03-05 12:35
#26
 | 
Spain G3CK0 
Yeeees
2019-03-05 12:36
Expected, shit tournament anyways
2019-03-05 12:36
only godlike team is out, ez 4 mibr now
2019-03-05 12:36
+1 vamos br
2019-03-05 12:37
+1 vamoss <3 #EZ4ENCE
2019-03-05 12:39
MIBR can easily beat ENCE 2-0 in any day, they need some time to beat Astralis too
2019-03-05 12:38
yeah, but look at wesg, ence would be a difficult match, look the teams left, ez now
2019-03-05 12:39
yeah its ez tournament for mibr now
2019-03-05 12:40
#171
 | 
Finland NatiSoci 
Nah. Liquid, navi > mibr Ence > liquid, navi
2019-03-05 15:02
#32
 | 
Finland Karri 
rip easiest potential 500k of their careers, also why do they even go all the way out to brazil for a 250k prizepool, no real chance of winning cause astralis and liquid and fucking retarded bo1 roundrobin format
2019-03-05 12:37
Cba dealing with ching chong visa problems
2019-03-05 12:38
#39
 | 
Finland Karri 
this is why you shouldnt host tournaments in communist shitholes
2019-03-05 12:39
#55
 | 
Norway Phancy11 
Nobody else would've give that much money for tier5 event.
2019-03-05 12:43
Threy need ching chong visa anyway because of starladder.
2019-03-06 22:19
#53
 | 
Bulgaria mango_csgo 
Did you not read? Visa issues ..
2019-03-05 12:42
#56
 | 
Finland Karri 
only one of the reasons, family reasons mentioned first in their own tweet, im sure if they couldn't possibly get visas on time they wouldve just said so
2019-03-05 12:43
Not even surprised, the seedings already showed that the tournament is badly organized
2019-03-05 12:38
#43
 | 
Finland Karri 
who cares free 500k
2019-03-05 12:39
#36
 | 
Korea alphes 
RIP wesg :(
2019-03-05 12:38
#41
 | 
Finland BENGOD 
Why not take a stand in like ottoNd for example? Allu has a kid I guess thats the reason.
2019-03-05 12:39
They need a small break from travelling to perform at the other lans coming up. Have you looked at their schedule?? Dont just think about your own pleasure of being able to watch them play more often, think about their chances to perform. Going from Katowice to Finland for a few days, after being 3 weeks in Katowice, then going to china, then from there going to brazil and then china again. They would've been travelling for 2 months straight without any real time for practice or time with their families if they attended WESG as well. Youre asking for a burnout by following that schedule.
2019-03-05 12:52
That's what every other team is doing
2019-03-05 12:59
Only mibr of the current top5 is going to WESG. It doesnt make any sense to go there if youre attending blast pro the next week, and then after that starseries in china again.
2019-03-05 13:08
true, that wouldve been ez good money, but i was afraid of their schedule and chances to practice aswell. And think of getting a child and barely seem him in the first couple months
2019-03-05 13:21
#172
 | 
Finland Karri 
should've skipped blast, smaller pricepool, no real chance of winning cause astralis and liquid and the shittiest tournament format in all of csgo
2019-03-05 15:08
fak, I wanted to see Fnatic vs ENCE
2019-03-05 12:39
#46
 | 
Italy Er1cz 
Shit tournament lul all are withdrawing
2019-03-05 12:40
#47
 | 
Finland xcel 
Good choice
2019-03-05 12:40
#49
 | 
Poland Kain_aj 
That's the right decision from them
2019-03-05 12:41
#51
mrhui | 
Japan HikkaN69 
nt tournament
2019-03-05 12:41
yikes
2019-03-05 12:42
#57
 | 
Europe Ringwraith 
disband = family reasons , ence new winstrike
2019-03-05 12:43
#58
 | 
Europe Ru1n 
wesg tournaments have always sucked a bit
2019-03-05 12:44
#59
 | 
Malaysia kenliou98 
at this rate WESG will have 0 teams
2019-03-05 12:44
HAHAHAHAHA CHINE MUMBAAA
2019-03-05 12:45
#63
 | 
Finland NUCL3AR 
Smart move, time to focus for blast pro series
2019-03-05 12:46
#147
 | 
Denmark blue_sheep 
they want to get into the ESL and ECS top leagues. it makes sense. they can't keep dicking around the tier 2-3 leagues below.
2019-03-05 13:54
#64
 | 
Ukraine ksay 
easy for mibr. just like it was easy in 2018 when this event ended their current roster ECKSDEE
2019-03-05 12:47
#66
 | 
China cncsLUL 
trash tournament cac>>>wesg
2019-03-05 12:47
#67
 | 
Australia _Se7en 
LAN dogers XD
2019-03-05 12:47
Easiest 500k MIBR ever made
2019-03-05 12:48
#77
 | 
Bulgaria mango_csgo 
they will somehow lose to Fnatic xD
2019-03-05 12:50
Well nip is bigger threat than fnatic
2019-03-05 18:00
good guy ence giving other teams chance to win wesg
2019-03-05 12:48
yes #s1mple
2019-03-05 13:22
#72
 | 
Denmark devnr1 
Hahaha WESG you're a joke
2019-03-05 12:49
#73
 | 
Bulgaria mango_csgo 
Tournaments in China are always a mess because of the difficulty in getting a Visa. Looking at the brackets, they didnt even try to balance it out.
2019-03-05 12:49
#74
 | 
Lithuania KoksSkirtumas 
thats sad....
2019-03-05 12:50
#76
 | 
Brazil _Rhaegar_ 
Ence and Astralis in Blast pro series SP final, again They will get prepared, unfornately, and will beat EVERY team.
2019-03-05 12:50
Are they retarded with that hashtag??😂😂 how is that “ez4ence” if u bail out. Topkek
2019-03-05 12:52
lmao i thought of that too. Doesn't make sense
2019-03-05 13:22
looks like u still dont understand the meme EZ4ENCE
2019-03-05 13:24
we do, but theres a time & place to use it (practically always) and also a time of NOT using it.. so ok if one of their players dies they will write RIP and ez??? nice 2iq suomi :v
2019-03-05 17:53
expected "so ok if one of their players dies they will write RIP and ez???" from 0iq guy whos afraid to show his flag
2019-03-05 17:56
wtf? calm ur tits matey? :D djezus.
2019-03-05 17:56
Sit
2019-03-05 17:59
Visa issues. Thats why you dont have many tournaments in china or usa
2019-03-05 12:53
#84
 | 
Bulgaria mango_csgo 
Can they not invite Vici and Tyloo to play, such a shit event - an asian event without the best asian teams.. MVP is not even attending..
2019-03-05 12:55
Freeman malaysian, bntet indonesian
2019-03-06 22:21
BLAST SAO PAOLO CHAMP ENCE #EZ4ENCE
2019-03-05 12:55
another one
2019-03-05 13:01
#93
 | 
France mat660 
#NOVISA4ENCE
2019-03-05 13:01
#119
boltz | 
Brazil _Awper 
Sad but i laughed
2019-03-05 13:15
#94
 | 
Denmark Zorrondo 
who?
2019-03-05 13:03
WESG organizers kicked them coz of ences major results and now they will have asian winner in there. 200 iq move by wesg.
2019-03-05 13:03
#101
 | 
France mat660 
Asian winner with Fnatic , NIP , G2 , MIBR in the competition ? LUL
2019-03-05 13:06
mibr winning tier 5 event agin and pretend they’re a top tier team
2019-03-05 13:04
#209
 | 
Indonesia MeX0NNNN 
choose tier 1 tournament with less than 500k prizepool or tiee 5 tournament 500k prizepool
2019-03-06 05:15
#97
 | 
Europe god_of_hltv 
Soon: Every Team to miss WESG 2018 World Finals
2019-03-05 13:04
WESG 2018 World Finals cancelled
2019-03-06 22:22
#98
 | 
United States FBI_Agent 
good decision, wouldnt play tier 5 tournaments as ENCE since they have shown their strenght
2019-03-05 13:05
#99
 | 
Finland Faust_fSt 
How about WESG fix their shit so we don't get 15% of teams pulling out last minute due to made up reasons. Correct decision, but I'm still confused of why the pro teams don't just boycott it altogether. I guess swedes and brazilians prefer the prize money over getting stuff done...
2019-03-05 13:05
I mean it's a tournament with as much moneh on the line as a Major...why not?
2019-03-07 04:47
#100
ropz | 
Estonia 200iqGuy 
:''''((((( Reply needs to have actual content
2019-03-05 13:05
ENCE JUST PULLED A JOELZ
2019-03-05 13:08
Who is next
2019-03-05 13:09
This tournament is so poorly run so no wonder teams are withdrawing.
2019-03-05 13:09
cancel event
2019-03-05 13:13
WHO'S NEXT? MIBR? NIP? FNATIC? G2?
2019-03-05 13:14
good decision they have way too match matches going atm
2019-03-05 13:14
#145
 | 
Denmark blue_sheep 
i agree. it makes sense focusing on getting into the ESL and ECS pro leagues
2019-03-05 13:51
no, but to starseries and blast pro, now allu ahs little time to chill with smallu and throw some useless mdl games and: mobile.twitter.com/ENCE/status/110291328..
2019-03-05 13:56
more like the groups were so shit that they didnt even want to attend such an unprofessional event
2019-03-05 13:22
#131
 | 
Europe trey_ 
wesg is such a joke looLll
2019-03-05 13:23
#133
NiKo | 
Bosnia and Herzegovina MRYENER 
every year... this tournament... teams withdraw... ZZZZZ
2019-03-05 13:24
#134
 | 
Spain BlaNcoW 
Now EZ4RIDERS
2019-03-05 13:25
#135
 | 
United States Trump2020KAG 
Wow ence to big for events like this now.
2019-03-05 13:29
#137
 | 
Europe SQXZAF 
PLEASE VP
2019-03-05 13:38
2ez4ence. Skip
2019-03-05 13:41
"good guys ence didn't come so others can win"
2019-03-05 13:42
Can teams please, especially that have the finances and management behind them, start to get fined for dropping out just days before? It's so fucking amateurish behavior and really bad for the organisers. Ffs
2019-03-05 13:43
yes, but ence had some actual reasons and i bet allu wants some time with his just born kid
2019-03-05 13:46
please stfu
2019-03-07 04:49
#148
 | 
Bulgaria mango_csgo 
agree, don't commit and give false hopes to organisers
2019-03-05 13:56
I guess wesg can give teams ban from their events if they want but doubt anyone else cares at all if some team skips WESG events, this event is nothing short of joke honestly. Only money is good...
2019-03-05 14:38
+1
2019-03-06 22:24
Money wise this would have been the easiest money the team could have got. Ence was pretty much guaranteed $100k for at least being second place. Blast Series they have to play really well to get more than $15k.
2019-03-05 14:06
#213
Jame | 
Russia Divait 
Yeah, but wesg had or still have the problems with transferring their prize pool money to org/players...
2019-03-06 07:16
not so ez for ence
2019-03-05 14:08
The boys just had the sickest major run I’ve seen. Give them some time to relax, they deserve it!
2019-03-05 14:13
ENCE didn't come so other teams could win. Respect <3
2019-03-05 14:14
#158
 | 
Denmark pistolen 
WESG gets cancelled soon lol
2019-03-05 14:15
#159
 | 
Bulgaria vectralsoul 
Ehhh, I guess it's good thing for Windigo, now they can make the playoffs almost certainly, unless they shit the bed.
2019-03-05 14:17
#161
 | 
France funKKush182 
But...But EZ4ENCE?
2019-03-05 14:26
Smart move from them, would have been rough event for them with not time to rest and prepare due all online games they have. Also this event deserves every withdraw, super joke event with clearly rigged groups :).
2019-03-05 14:28
$500,000 for 1st (wesg csgo) btw!
2019-03-05 14:37
#173
allu | 
Sweden Dguyg 
Sad to see, would have been EZ money for them
2019-03-05 15:12
#175
 | 
Paraguay badspoken 
This gonna be worst WESG ever, basically every team is having problems with visa and shitty seeding. Expected btw
2019-03-05 15:26
Get that $$ while you still can, fools
2019-03-05 15:48
dumb move :O well, serral will win starcraft side of wesg at least
2019-03-05 16:54
#183
 | 
Poland Kobel_ 
Same shit every year, it would be such a freaking fun even to see only a single-nationality teams playing but THIS always happens. Damn China
2019-03-05 17:32
#184
 | 
Denmark Nix0z 
ENCE also dropped out of ECS Season 7 Europe Pinnacle Cup apparently.. Seems like AGO got their spot
2019-03-05 17:46
#188
 | 
France PowwneD 
+Vitality?
2019-03-05 17:58
#193
shox | 
India iejesus 
lol just fuck off
2019-03-05 18:39
#195
 | 
France PowwneD 
Why so mad
2019-03-05 19:05
#228
shox | 
India iejesus 
they already lost to g2 in qualifiers how the fuck can u even think of commenting it.
2019-03-07 13:55
who?
2019-03-05 18:09
#192
shox | 
India iejesus 
EZ4ENCE
2019-03-05 18:39
#198
 | 
China angle409 
DUMB4ENCE, haha
2019-03-05 19:42
Lol just boycott these kind of junk tournaments. Good money, bad tournament. I would opt for BLAST instead of WESG any day. Just look at the teams invited to BLAST and the production value and everything. WESG just hot money with shit teams ruining e-sports. Not to mention China doing everything state driven and just pouring money over things (= complete shit).
2019-03-05 19:44
rip
2019-03-05 20:05
Well, that sucks lol
2019-03-06 01:21
lol there will be no one left by the time this event starts
2019-03-06 03:22
#211
 | 
China angle409 
Not everyone is as dumb as ence. They all want to win big money.
2019-03-06 05:49
#212
 | 
United States BLNDSPT 
they shouldnt even be in MDL now, if you make a major final you should automatically be bumped up to EPL lol
2019-03-06 06:09
#220
 | 
Finland R3ALMM 
Ez 2018 wesg
2019-03-06 22:39
2018
2019-03-06 23:21
wow
2019-03-07 17:06
yikes
2019-03-07 18:51
#231
 | 
Finland N1xuu 
imgur.com/a/U69E8yZ hm, just saw this from instagram.
2019-03-08 11:19
Login or register to add your comment to the discussion.