Envy add s0m, ANDROID, FugLy

Sam "s0m" Oh, Bradley "ANDROID" Fodor, and Jacob "FugLy" Medina have officially joined Envy's roster as the team parted company with two players.

Taylor "Drone" Johnson and Stephen "reltuC" Cutler weren't a part of Envy's lineup in the DreamHack Masters Dallas NA Open Qualifier and the duo has now been removed from the roster.

The North American team took part in the open qualifier with FugLy, s0m, and ANDROID in their lineup and have successfully made their way to the closed stage. On Friday, Envy has made the changes permanent to complete their roster revamp, having tried out Matt "Pollo" Wilson as a stand-in and Finn "karrigan" Andersen as a loanee in the last few months.

Fugly has completed his move to Envy

Before signing with Envy, ANDROID and FugLy have been warming the benches in Complexity and NRG, respectively, while s0m has been inactive since helping Swole Patrol qualify for IEM Sydney before the majority of their roster got picked up by eUnited.

Envy's lineup, which will play against eUnited in the DreamHack Masters Dallas NA Closed Qualifier today at 20:00, can be found below:

United States Josh "jdm64" Marzano
United States Noah "Nifty" Francis
United States Jacob "FugLy" Medina
Canada Bradley "ANDROID" Fodor
United States Sam "s0m" Oh

United States Zachary "Eley" Stauffer (coach)

United States Matt 'Pollo' Wilson
Matt 'Pollo' Wilson
Age:
22
Rating 1.0:
0.98
Maps played:
309
KPR:
0.69
DPR:
0.71
APR:
0.15
United States Stephen 'reltuC' Cutler
Stephen 'reltuC' Cutler
Age:
30
Rating 1.0:
0.97
Maps played:
856
KPR:
0.65
DPR:
0.66
APR:
0.15
United States Taylor 'Drone' Johnson
Taylor 'Drone' Johnson
Age:
22
Team:
No team
Rating 1.0:
0.99
Maps played:
439
KPR:
0.69
DPR:
0.70
APR:
0.13
United States Jacob 'FugLy' Medina
Jacob 'FugLy' Medina
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
1.01
Maps played:
1040
KPR:
0.67
DPR:
0.65
APR:
0.13
United States Noah 'Nifty' Francis
Noah 'Nifty' Francis
Age:
21
Team:
Rating 1.0:
1.01
Maps played:
786
KPR:
0.68
DPR:
0.66
APR:
0.09
Denmark Finn 'karrigan' Andersen
Finn 'karrigan' Andersen
Age:
29
Team:
Rating 1.0:
0.93
Maps played:
1538
KPR:
0.64
DPR:
0.68
APR:
0.13
United States Zachary 'Eley' Stauffer
Zachary 'Eley' Stauffer
Age:
-
Team:
No team
Rating 1.0:
0.82
Maps played:
145
KPR:
0.58
DPR:
0.73
APR:
0.14
Canada Bradley 'ANDROID' Fodor
Bradley 'ANDROID' Fodor
Age:
25
Team:
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
777
KPR:
0.70
DPR:
0.66
APR:
0.13
United States Josh 'jdm64' Marzano
Josh 'jdm64' Marzano
Age:
29
Team:
No team
Rating 1.0:
1.02
Maps played:
823
KPR:
0.69
DPR:
0.65
APR:
0.10
United States Sam 's0m' Oh
Sam 's0m' Oh
Age:
17
Team:
Rating 1.0:
1.00
Maps played:
230
KPR:
0.69
DPR:
0.68
APR:
0.12
#2
 | 
Europe unlukomaluko 
very good picks
2019-03-22 20:04
#4
oof | 
Luxembourg HLTVPolice 
oof
2019-03-22 19:59
#5
United States hhkb 
into the trash
2019-03-22 19:59
#6
 | 
Sweden meistr0 
Why s0m tho -.- They could have picked like ANDROID etc.
2019-03-22 20:00
But ANDROID is there too lol
2019-03-22 20:01
#72
 | 
Sweden meistr0 
Oh my bad. Anyways, they could have picked anyone over s0m.
2019-03-22 20:18
#102
 | 
Spain N0Love 
Why the S0m hate? He's really young so it's not a bad idea for an org like Envy which is starting a new project to bet on a promising young kid. He might be overrated, yeah, but there's nothing wrong in picking him up. It's not like Envy is contending for a Major title any time soon.
2019-03-22 21:30
#103
 | 
Sweden meistr0 
s0m "hate" rofl? He is literally meh. There are better options, like Zellsis (imo)
2019-03-22 21:31
They could have picked ANDROID and they did. What's your problem
2019-03-22 20:01
#55
 | 
Europe duden 
Whats the problem with som?
2019-03-22 20:09
#92
 | 
Sweden meistr0 
Idk, overhyped imo. Btw, Android is in the team, just me being tired :d But anyway, just pick someone over s0m imo.
2019-03-22 21:06
i think he has enough skill that its at least worth a try. and there is enough time till the next major where if it doesnt work they can just pick up someone else.
2019-03-22 22:50
#57
 | 
Canada Michaelides 
hol up
2019-03-22 20:10
#73
 | 
Sweden meistr0 
#72. Sry bro, tired.
2019-03-22 20:18
#7
 | 
United States Clyer 
NOT FIRST dang it
2019-03-22 19:59
#8
 | 
Portugal moupz 
i cant believe s0m left swag in the dust when you thought someone was your friend they leave you just like that thought he was better than those disgusting snakes who left for eunited we wont forget this s0m we do not forget we don't not forgive we will remember this.
2019-03-22 19:59
k
2019-03-22 19:59
dust? swole has a great roster rn, i would actually say better than envys lol,
2019-03-22 20:01
#63
HUNDEN | 
United States DervGuy 
It's a copypasta.
2019-03-22 20:13
cant keep up with these random copy texts x(
2019-03-22 20:14
#68
HUNDEN | 
United States DervGuy 
Yeah no I understand :)
2019-03-22 20:16
#47
 | 
Canada Michaelides 
i cant believe s0m left swag in the dust when you thought someone was your friend they leave you just like that thought he was better than those disgusting snakes who left for eunited we wont forget this s0m we do not forget we don't not forgive we will remember this.
2019-03-22 20:07
#74
 | 
Germany Youngnibba 
Pushing your career Sticking with one friend
2019-03-22 20:19
D:
2019-03-22 20:34
LOL
2019-03-22 19:59
disband 3 months
2019-03-22 19:59
#14
 | 
South America d0cco_loco 
s0m is shit
2019-03-22 20:00
#15
 | 
Brazil felixthedude 
LUL
2019-03-22 20:00
brother cs
2019-03-22 20:00
#17
NiKo | 
Europe trey_ 
Xd
2019-03-22 20:00
17th
2019-03-22 20:00
fuck
2019-03-22 20:00
#79
karrigan | 
North America Jkhes 
Close enough
2019-03-22 20:32
#19
 | 
Germany VeryNaizGuy 
Wait, what? I swear I've seen this before.
2019-03-22 20:00
there was a less official article about this before, this is the official pickup announcement
2019-03-22 22:38
#25
 | 
Turkey Crewbadcool 
gj
2019-03-22 20:01
#29
 | 
United States YANGGANG2020 
rip yay
2019-03-22 20:02
#30
 | 
Hong Kong GoGirlAbbie 
good move for Envy and happy for all the new pickups
2019-03-22 20:02
t1
2019-03-22 20:02
#33
 | 
Serbia GODKipato 
Gl, nice
2019-03-22 20:03
#34
 | 
Norway Alexed 
Finally
2019-03-22 20:03
Expected.
2019-03-22 20:03
#37
 | 
Chile strong221 
we've seen that already wtf
2019-03-22 20:04
#39
Kriegs | 
Asia rehzy 
finally good, -jdm +smooya.
2019-03-22 20:05
only americans in this team smooya is british
2019-03-22 22:54
#40
 | 
United Kingdom Dylan9007 
wtf
2019-03-22 20:05
#41
 | 
Algeria Maxmeister 
happy for s0m ,gl
2019-03-22 20:05
#42
 | 
Poland Julka 
S0m pog
2019-03-22 20:05
#44
 | 
Canada Michaelides 
s0m gonna pop off
2019-03-22 20:06
nice bet manipulation
2019-03-22 20:07
"Sam Oh" talking about shit names..
2019-03-22 20:08
#61
 | 
Canada Michaelides 
Pretty sure he is Korean-American. Pretty good word play on his name for his alias.
2019-03-22 20:11
#78
 | 
Myanmar xdcc 
if you switch the order "Oh Sam" sounds kinda gay
2019-03-22 20:30
#53
s1mple | 
Brazil Gdenboy 
Why not swag?
2019-03-22 20:08
#58
 | 
Canada Michaelides 
i assume they wanna play at a major
2019-03-22 20:11
#69
f0rest | 
Argentina gabster 
rofl
2019-03-22 20:16
#70
 | 
Canada Michaelides 
or at least try
2019-03-22 20:17
finally good changes
2019-03-22 20:09
#56
 | 
Dominican Republic Okieant33 
So Nifty to IGL, jdm awp, fugly support, s0m and Android heavy fraggers? This seems disjointed
2019-03-22 20:10
1.01 - 1.04 rating team nice, doesnt mean a shit but ok...
2019-03-22 20:11
s0m useless cry baby
2019-03-22 20:13
#65
HUNDEN | 
United States DervGuy 
EZ 4 s0m
2019-03-22 20:13
#67
 | 
Finland lasarus 
s0m Pog
2019-03-22 20:15
#71
allu | 
Sweden Dguyg 
Good changes.
2019-03-22 20:18
#75
 | 
United States snafusr 
Slowly turning into a decent lineup. Don't get me wrong, these five surely won't do jack shit but it's definitely an improvement on fucking drone and cutler lmao
2019-03-22 20:20
#81
 | 
Myanmar xdcc 
thing is they cant get someone like tarik without buying entire roster because why would he join this team? slowly upgrading is way cheaper and they will probably keep EPL spot with this team for next season. if they have success maybe theyll start attracting better talent
2019-03-22 20:34
#87
 | 
United States snafusr 
I'm not knocking a slow improvement, I think this is a good move. And obviously they can't get Tarik or anyone of that caliber. My second sentence was just to clarify that I'm not one of the autistic fanboys hyping this team up.
2019-03-22 20:44
ti0er9
2019-03-22 20:22
#77
Twistzz | 
Latvia `DinGo 
gl s0m and ENVY
2019-03-22 20:23
i cant believe s0m left swag in the dust when you thought someone was your friend they leave you just like that thought he was better than those disgusting snakes who left for eunited we wont forget this s0m we do not forget we don't not forgive we will remember this.
2019-03-22 20:35
#89
 | 
United States snafusr 
are you literally retarded?
2019-03-22 21:00
get baited lul
2019-03-22 23:20
one of the better noob teams
2019-03-22 20:37
Nice tier 3 team
2019-03-22 20:41
NAIS
2019-03-22 20:42
great roster to be honest they could go places
2019-03-22 20:50
lmfao super trash
2019-03-22 21:05
#93
dupreeh | 
Indonesia Ugha 
Actually great new roster. Potential max tier 2
2019-03-22 21:12
-jdm +oBo and you got a decent team
2019-03-22 21:14
oBo is so bad tbh, worst teammate you can have
2019-03-22 21:19
Good team good luck
2019-03-22 21:15
Let's see how ESEA gaming compares to real CS. Makese sick how ESEA and FPL are now where teams fond their talent, but it's not they're fault.
2019-03-22 21:32
#107
Aleksib | 
Finland Mitzu 
That's literally the point of these online pug leagues, to find talent. Where would you rather look? Craigslist?
2019-03-22 22:00
#105
 | 
Indonesia Konerd1 
Finally nice team around jdm. <3
2019-03-22 21:43
-jdm and bring back nifty awp
2019-03-22 21:57
now that's som fugly android right there
2019-03-22 22:06
s0m xd
2019-03-22 22:07
one more NA pug team
2019-03-22 22:25
Tier 5 at best !
2019-03-22 22:38
Nice. Looking forward to seeing them play.
2019-03-22 23:09
2 AWPers still LUL
2019-03-23 02:35
Jdm65 ululullululululu LUL
2019-03-23 20:22
Login or register to add your comment to the discussion.