Johnta and ANGE1 out of DTS.chatrix

Ukrainian team DTS.chatrix has removed Kiril "ANGE1" Karasiow and captain Ivan "Johnta" Shevcov with immediate effect.

The team was present at ASUS Summer 2009 this weekend, where a defeat by KerchNET in the third round of the lower-bracket sent them out of the tournament. Now just hours later, the team announce the removal of two members.

Kiril "ANGE1" Karasiow has been removed due to bad attitude in-game, as well as out of the game. The now former captain, Ivan "Johnta" Shevcov has been removed due to poor results over the past nine months of his employment as captain.



The move come as a shock, as the Ukrainian qualifier for World Cyber Games is just around the corner.

DTS.chatrix now consist of following three:


Ukraine Ioan "Edward" Sukharev
Ukraine Egor "pops" Zinoviev
Ukraine Yegor "markeloff" Markelov

The team report that they might find replacements in order to participate in the Ukrainian qualifier for World Cyber Games, but nothing is clear at the moment.

lol
2009-08-29 20:06
omg ^_^
2009-08-29 20:07
oh , I liked ANGE1 :(
2009-08-29 20:07
sad :((((
2009-08-29 20:08
lol
2009-08-29 20:10
Possibly, after these days we in general will close CS direction, and possibly it will be all be well! (с) DTS.Chatrix|Maxim
2009-08-29 20:10
1 reply
GL think twice act once
2009-08-29 21:17
sad i loved this team i hope the new dts players will be as skilled as markeloff and edward ;)
2009-08-29 20:11
DTS was top10 and now they remove 2 members...BAD !
2009-08-29 20:12
ANGE1 is good and his famas too.
2009-08-29 20:13
#10
cogu | 
Brazil delfs
Zeus is back
2009-08-29 20:14
"Kiril "ANGE1" Karasiow has been removed due to bad attitude in-game" What bad attitude??? he has broken his keyboard or what? Gl DTS
2009-08-29 20:14
crap ! DTS is/was one of my favourite teams, ;x
2009-08-29 20:14
megalol news
2009-08-29 20:15
Get Zeus and Sally = epic
2009-08-29 20:17
1 reply
+1
2009-08-30 22:34
omg really bad news
2009-08-29 20:18
I'm shure that they can find 2 better players, this country is full of good players, just take 2 from KerchNET or Amazing Gaming.
2009-08-29 20:18
1 reply
Don`t think that A-Gaming will gonna change the lineup
2009-08-30 09:51
#17
 | 
Singapore Nephalith
i'd lol so much if they're gonna pick zeus and kane/zuzu. not that i'm complaining, i love edzie and zeus together. its just funny because no matter where edward go, he'll end up seeing zeus again. =P
2009-08-29 20:18
3 replies
Doesn't he like Zeus or what?
2009-08-30 22:35
2 replies
#88
 | 
Singapore Nephalith
They are soulmates met by destiny. =P
2009-09-02 16:41
1 reply
cosmos!
2009-09-02 22:19
i love this team, and i hope they can back with more 2 good players. Edward ohyeah!
2009-08-29 20:24
omg dts's heads are retards, because of a bad attitude a guy gets kicked out of the job? This is e-sports not some f***in social job. Once again, retards.
2009-08-29 20:28
2 replies
You cant do anything with the guy who has bad attitude to other team members.
2009-08-29 21:03
Do you think it makes the other 4 guys play better if one guy's being an asshole ingame?
2009-08-30 22:35
+ 2 from pro100 :D
2009-08-29 20:30
ANGE1 :(( amazing player sad :[
2009-08-29 20:30
Omg!! Why?
2009-08-29 20:30
they are so stupid, i mean the complexity of DTS....
2009-08-29 20:30
pops is there weakest player :x
2009-08-29 20:41
1 reply
yup, but if im not entirely wrong here, it's his father who owns the big company chatrix and that's where they get the sponsoring from, so he kinda can't be kicked :D woops #27 had already written the same thing lol. well, then it's true =)
2009-08-30 11:51
so sad
2009-08-29 20:43
they will back ....a little bit real life ....and then again cs :D
2009-08-29 20:55
stupidity pops's father is the team sponsor, that why they kicked talented guys and laming pops still stay in team \imho -POPS +ZEUS
2009-08-29 20:57
5 replies
pops is good ,zeus is overrated
2009-08-29 22:06
4 replies
+1000000 to that.
2009-08-29 22:16
pops is good? That news to me ...
2009-08-30 02:00
pops is bad, but i agree about zeus :D he IS overrated
2009-08-30 13:10
1 reply
No hes not IMO hes underrated
2009-08-30 19:04
-pops +me
2009-08-29 21:05
T_T +Zeus +Kane
2009-08-29 21:06
1 reply
+1, even if ANGE1THEBIATCH was a really nice player imo
2009-08-29 21:24
:/
2009-08-29 21:06
too bad :S
2009-08-29 21:15
Zeus, Kane in !!!
2009-08-29 21:44
damn, I love that team :/
2009-08-29 21:47
ANGE1 was my fav player from DTS!!!... his comments in game used to be funny...dont know about bad attitude...!!
2009-08-29 21:55
+zeus+zeus+zeus+zeus+zeus+zeus zOOOOOOOMGGGG
2009-08-29 22:02
+Zeus, +Kane44
2009-08-29 22:08
#41
 | 
Singapore Nephalith
poor boy pops gets discriminated just because his dad owns the organization... stop spilling nonsense already. he's a growing player. he is much better now than he was before Edward joined DTS.
2009-08-29 22:12
1 reply
pops shouldn't be a growing player... he has played the game long enough to be out of that stage. Most of the time he is paired with edward and markeloff or playing off of them in the smaller site so it's only natural that he picks up a few more kills.
2009-08-30 02:03
+fr0st +ZU_ZU
2009-08-29 22:18
omg, i think pops is one to go, but not Johnta. Good luck.
2009-08-29 22:20
yeah that team was one of my favorites too , bad to see angel leaving but if it is about attitude that must been right choice. but gl to finding new 2 players , hope that they will pick zeus!
2009-08-29 22:33
#46
 | 
Sweden laughtrack
they acted pretty calm and so on at dreamhack summer, watched them like three games and nothing more than peptalks ._.
2009-08-29 22:37
+ valentich and lmbt..
2009-08-29 22:43
Zeus and Sally is a good choice
2009-08-29 22:45
I don't think there is to many good players out there, but they should also remove pops.. and build a team around markeloff and edward.
2009-08-29 22:59
1 reply
pops father is sponsor...
2009-08-30 12:35
I'm sad to see this team break up, hope they find two new in order to compete in WCG Ukraine.
2009-08-29 23:08
1 reply
maybe i would be some DTS+ ex-eXplosive players mix, but the permanent line-up will be formed only after the WCG i think
2009-08-31 12:19
DTS + valentiniCh + Zeus AG - valentiniCh + ANGE1 pro100 - Zeus - trance - MAD + kekc + razor + Kane
2009-08-29 23:17
lol, 2 best players :D
2009-08-29 23:23
removing valentinich was a mistake now it's an aberration ...
2009-08-30 00:35
1 reply
TRUE!! +10000
2009-08-30 07:36
ULTRA FAIL!
2009-08-30 02:16
well atleast they kept edward & markeloff (their 2 best players), i think they'll be able to make a better team now so good move imo
2009-08-30 02:54
I really liked ange1 :/ I hope he finds another good team.
2009-08-30 02:58
RICKROLLED!
2009-08-30 07:37
+ snajdan and spawn XD
2009-08-30 08:02
+ GeT_RiGhT + face xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
2009-08-30 09:55
1 reply
:DDD
2009-08-30 10:25
+zeus +F_1N or Sally
2009-08-30 10:36
anything other than Zeus and Kane as the new last two players would be a big surprise to me. Edward knows them well since the time in Virtus and pro100 and i'm sure the other two guys have played with them a couple of times in mixes etc before as well .. especially since they need to find two players quick before the WCG, it's very likely that they'd pick Zeus and Kane whom they probably don't need to convert into their playing style or change the playing style completely, since Edward knows exactly what kind of players they are and how they play. but ye, it's not impossible they'll choose like .. isNa and some other former KerchNET/eXplosive player .. just highly unlikely from my perspective seen. =]
2009-08-30 11:54
5 replies
kane and zeus already played for pro100 and "Who is who" at WCG.ua qualifier so they cant play for DTS
2009-08-30 12:34
4 replies
oh okay, that sucks. well, maybe they'll just take in two stand-ins for WCG and have Zeus and Kane as the last two players after the qualifier perhaps? ^^ what about isNa and ESENIN btw?
2009-08-30 13:44
3 replies
isNa and esenin didnt play at wcg yet, Lviv qualifier - 5th of september, Kyiv qualifier 12th of september (esenin from Lviv and possibly play for TrezZ, and isNa from Kyiv)
2009-08-30 14:01
2 replies
esenin played for pro100 on Kharkiv qualifier HELLO!!!! gameinside.ua/news.php?id=10321 not sure about isNa, but the guy is incredible.
2009-08-30 22:53
1 reply
oh yes! didnt saw him )
2009-08-31 12:14
loooooooooool gl guys
2009-08-30 12:29
omg...
2009-08-30 14:12
POPS OUT.
2009-08-30 15:13
esenin already played with pro100 at WCG quals
2009-08-30 15:48
pops was shit really, but has really grown a lot... I think he will become a really good player.
2009-08-30 22:38
2 replies
really? -)
2009-09-01 20:08
1 reply
Yes.
2009-09-01 21:14
DTS + valentiniCh + Zeus Best option for them.. but then they don't have ingame leader? ye it's true pops evolved as a player, and so did Zeus after he left VP, so maybe it could work for them.
2009-09-02 16:04
Login or register to add your comment to the discussion.