MAD Lions pull off upset against ENCE to qualify for IEM Katowice

MAD Lions booked a spot at IEM Katowice 2020 after defeating ENCE 2-0 in the lower bracket final of the European closed qualifier.

The Finnish team's crisis deepens as they will miss out on one of the biggest events of the year, one where they enjoyed a dream run to the final in 2019, after losing two qualification series. The defeat to FaZe, who sit above them in the rankings, in a three-map series, had hardly come as a surprise, but the same cannot be said of Friday's contest, in which the Finnish team were simply outplayed and looked alarmingly devoid of ideas.

The qualification for IEM Katowice comes as a massive boost for MAD Lions, who continue to defy the odds. Nicolai "HUNDEN" Petersen's charges have enjoyed massive growth in the last six months and will now get to play their first Big Event.

MAD Lions will attend their first Big Event next month

A failed anti-eco against nothing but Glocks marked the beginning of a painful start to the series for ENCE on Overpass, where the Finnish team had been humbled by Illuminar the day before. Aleksi "allu" Jalli's troops then got a footing in the game and went into the break down by just three rounds, but MAD Lions' dominance was absolute in the second half as they quickly wrapped things up with a resolute defensive performance.

ENCE came out on Mirage looking a different side and began to build a decent lead early on. However, their improvements were undone once the Danes got into their stride, with three rounds once again separating the teams at the break. After switching to the CT side, ENCE could not keep up with MAD Lions' pace and never looked like troubling the restless Danes, who comfortably ran away with the game.

 ENCE K - D +/- ADR Rating 2.0
Finland Aleksi 'allu' Jalliallu 47 - 32 +15 89.3 1.36
Finland Sami 'xseveN' LaasanenxseveN 26 - 35 -9 70.5 0.88
Finland Jere 'sergej' Salosergej 25 - 39 -14 54.5 0.68
Finland Jani 'Aerial' JussilaAerial 17 - 38 -21 51.3 0.58
Finland Miikka 'suNny' KemppisuNny 17 - 39 -22 57.5 0.57
 MAD Lions K - D +/- ADR Rating 2.0
Denmark Fredrik 'roeJ' JørgensenroeJ 52 - 27 +25 104.7 1.65
Denmark Rasmus 'sjuush' Becksjuush 41 - 27 +14 91.7 1.39
Denmark Lucas 'Bubzkji' AndersenBubzkji 31 - 28 +3 83.3 1.17
Denmark Frederik 'acoR' GyldstrandacoR 35 - 25 +10 66.6 1.15
Denmark Nicolai 'HUNDEN' PetersenHUNDEN 24 - 25 -1 56.6 1.01

With the qualifiers in Asia, Europe and North America all over, there is now just one spot at IEM Katowice on the line, which will go to the winner of the Oceanic qualifier, scheduled for January 14-16. The Polish event will be held from February 25 through March 1, with $500,000 on offer.

The team list for IEM Katowice 2020 currently looks as follows:

Finland Aleksi 'allu' Jalli
Aleksi 'allu' Jalli
Age:
27
Team:
Rating 1.0:
1.10
Maps played:
1420
KPR:
0.75
DPR:
0.64
APR:
0.11
Denmark Nicolai 'HUNDEN' Petersen
Nicolai 'HUNDEN' Petersen
Age:
28
Team:
Rating 1.0:
0.81
Maps played:
1561
KPR:
0.55
DPR:
0.70
APR:
0.14
ENCE KKKKKKKKKKKKKKKKK
2020-01-11 01:13
how is it an upset if Hunden is a god and ence is bad?
2020-01-11 01:16
that really isn't an upset at this point
2020-01-11 01:18
#26
 | 
Denmark Sir_Cumcised 
suNny the worst addition of the century
2020-01-11 01:20
sunny = firepower ;)
2020-01-11 01:25
-22 K/D Firepower. 300 IQ Roster move
2020-01-11 01:53
well they dont really have much sun in finland maybe he just got added cus of his name. They bamboozled us after all.
2020-01-11 01:59
+one
2020-01-11 02:43
They heckin bamboozled us mens
2020-01-11 03:43
#199
 | 
Finland veganisti 
heckin bamboomens((
2020-01-11 09:13
#374
REZ | 
Sweden jackir 
+1
2020-01-13 08:26
#82
 | 
Brazil EnzoAirezZ 
Gives more firepower to the opposite team cuz the game ia 6v4, SuNny plays against ENCE
2020-01-11 02:01
hey at least they are having fun :)
2020-01-11 02:07
Yep 300iq ence wanted to go back to when they were trash
2020-01-11 05:15
#172
 | 
Denmark white_sheep 
Ez for GODHUNDEN
2020-01-11 08:05
aight ill give it to ya but just this one time
2020-01-11 08:30
Tell me ur PayPal mens)))
2020-01-11 08:52
#360
 | 
China Rynaki 
Expected from India
2020-01-12 00:27
paypal.me/ryanguard pls only $10 or above
2020-01-13 11:18
ahahahaha nice joke
2020-01-11 08:52
#220
 | 
Denmark white_sheep 
Snax was worse
2020-01-11 10:15
snax won at least ESL New York with mouz
2020-01-11 17:18
#368
 | 
Denmark white_sheep 
Sunny may still win something with ence
2020-01-12 08:10
Best move ever by mouz, they were not able to reach their current #2 spot with sunny
2020-01-11 11:57
#295
 | 
Norway TheMushrix 
Sunny isnt that bad, its more about the removing of Aleksib thats the problem
2020-01-11 15:18
#296
 | 
Denmark Sir_Cumcised 
Yeah i also ment the removal/addition
2020-01-11 15:20
aleksib must be laughing so damn hard
2020-01-14 17:32
#226
HUNDEN | 
Finland C0ndee 
Hunden god, been his fan 4ever <3
2020-01-11 10:34
suNny outfragged by Hunden of all people, not a good look.
2020-01-11 01:17
hunden god tho
2020-01-11 01:48
#173
 | 
Denmark white_sheep 
True that
2020-01-11 08:05
Never embarrassing to be outfragged by a God...
2020-01-11 16:56
#363
 | 
Australia csRIOTgo 
in fact, you are meant to
2020-01-12 01:47
It is only because of Sunny. Before that the team was one of the best but now they don't even qualify. Most interesting GG by mad lions!!
2020-01-11 09:23
Nah, it is not sunny who's the problem. It was the poor decision to replace aleksi with him. Should have swapped aerial I guess
2020-01-11 13:51
#310
 | 
Slovakia SLAVak 
Don't forget the AUG fix, ENCE started to fall from grace soon after.
2020-01-11 16:10
Xseven rather than aerial made the most sense at the time. It's clear not having a true IGL is killing ENCE though.
2020-01-11 17:17
Lol xseven is good support and Aerial is Bad entry / rifler.
2020-01-11 19:37
Aerial is still a better rifle than xseven, though obviously he's not outstanding. I'm not implying xseven is bad, but Sunny is the better player of the two, even if he has to take a step back as a support.
2020-01-11 23:10
I have to agree with this finish men, xseven is support and on ct he is playing these lone sites like mirage b or ivy on train, I don´t think sunny would fit on these spots
2020-01-11 22:33
xseven is really only okay in support. Sunny in entry wouldn't be any better than Aerial in entry, and Sunny's level as a potential anchor is probably higher than xseven's. Xseven isn't a bad player, I'm in no way shit talking the guy, but he was infinitely better with the AUG than the M4.
2020-01-11 23:09
#336
Xyp9x | 
Denmark b0bgod 
Mibr OMEGALUL
2020-01-11 18:44
#2
 | 
Sweden meistr0 
Upset? MAD Lions >>>>>>>>> BotNCE
2020-01-11 01:13
I bet for Lions 2.5 Odd :)
2020-01-11 01:48
#105
 | 
Denmark RUZUR 
Spoiler alert! I've summed up all below posts here: - It's not a upset - Hunden is god - Sunny can't frag
2020-01-11 02:41
#142
 | 
Iraq Bebestan 
At least they're having fun :))
2020-01-11 05:57
u sure bout dat?
2020-01-11 19:54
#200
 | 
Finland santedek 
thats true
2020-01-11 09:14
truee
2020-01-11 09:18
upset looool
2020-01-11 01:14
#83
kennyS | 
Germany midas1 
at least ence is having fun thats what counts
2020-01-11 02:01
#114
 | 
Finland Smoonah 
Girls just wanna have fun... just like ENCE
2020-01-11 03:20
#121
 | 
Sweden meistr0 
Ence destroyed themselves when they kicked Aleksib. Hes probably laughing his ass of looking at Ence playing. Ence org now when Ence is garbage: youtube.com/watch?v=PfCxixhdHa0
2020-01-11 03:34
#141
 | 
Australia Albatrauz 
Og didn’t qualify either tho XD
2020-01-11 05:55
#143
 | 
Sweden meistr0 
Ik bro. But Ence killed their team when they kicked Aleksib.
2020-01-11 06:05
But OG is brand new
2020-01-11 08:48
OG been together for like 1 and a half months or 2?Ence has been together for over a year as a 4 man squad and since September with sunny
2020-01-11 09:31
#359
 | 
Australia Albatrauz 
Ik was talking about how the ENCE kick was bad for literally everyone in the ENCE rostor
2020-01-12 00:05
#4
 | 
Brazil COMETOBRAZIL 
Upset? I arent think that!
2020-01-11 01:14
#131
 | 
Finland Williamcs 
My favorite english men
2020-01-11 04:31
"UPSET" ????????????????
2020-01-11 01:14
#6
 | 
United States Vollizie 
"Upset" xaxaxa
2020-01-11 01:14
#7
 | 
United States two_microwaves 
It’s not an upset lmao ence is shit. The biggest upset of this tournament was when ago lost to ence
2020-01-11 01:14
#162
 | 
Denmark Xipingu 
AGO lost to that? LUL
2020-01-11 07:37
#312
 | 
Slovakia SLAVak 
Do you mean the biggest upset of this decade?
2020-01-11 16:12
#8
 | 
Denmark QBE_ 
upset? xDDDD
2020-01-11 01:14
hardly an upset
2020-01-11 01:14
#10
 | 
Greece m3s0v 
upset? lmao
2020-01-11 01:14
#11
 | 
Brazil BNV 
Imagine replacing Aleksib with suNny OMEGALUL
2020-01-11 01:15
Nobody would do that, it's a dumb move
2020-01-11 11:21
#290
 | 
Netherlands Evaded 
nobody would do that? hmm
2020-01-11 14:58
#307
 | 
Brazil BNV 
NOBODY except ENCE
2020-01-11 16:04
#12
 | 
United States WilsonDS 
LMAO ence suck
2020-01-11 01:15
hardly an upset
2020-01-11 01:15
ENCE disban
2020-01-11 01:16
Unlucky
2020-01-11 01:16
#311
 | 
Denmark MetatronKbh 
Danish counter strike is not here to TAKE PART, we are here TO TAKE OVER.
2020-01-11 16:11
McGregor fanboy 🙄
2020-01-12 23:59
HAHAHAH ENCE XDDDDDDDDD
2020-01-11 01:16
Its isnt upset at all, better team won, bigger name doesnt make it "upset"
2020-01-11 01:16
#157
 | 
Denmark Menterx 
+1
2020-01-11 07:03
#175
 | 
Poland Lukovsky 
+1
2020-01-11 08:10
#217
 | 
France Il_padrino 
+1
2020-01-11 10:06
#236
 | 
Singapore FallBlade 
+1
2020-01-11 11:10
#262
 | 
Finland Faust_fSt 
+1
2020-01-11 12:24
#19
Luken | 
Sweden fxzo 
Upset lmao God Hunden >>>> BotAllu
2020-01-11 01:16
#126
 | 
Indonesia segopecel 
This time its GodAllu Still not godly enough to carry his team
2020-01-11 04:03
Hard to carry when firepower bros get 17 kills in two maps jesus :D
2020-01-11 08:39
#209
 | 
Europe lalt 
He is IGL now so if they lose, it's bot allu.
2020-01-11 09:42
#21
syrsoN | 
Chile Zzalb 
more firepower btw
2020-01-11 01:17
A major event without two danish teams wouldn't be major. Good job Lions, it looks promising. Good with another DK team now North looks like garbage and heroic being heroic.
2020-01-11 01:22
Why not?
2020-01-11 01:29
bc danish teams are the best teams. Damnit.
2020-01-11 01:30
oh ok lol
2020-01-11 01:31
at least to me :o More to cheer for.
2020-01-11 01:32
#60
 | 
Sweden hypersenator 
fan of forest
2020-01-11 01:46
#87
allu | 
Indonesia KAKKIKU 
Wot
2020-01-11 02:03
Yea, Gtr and f0rest was on top when i played 1.6 in 2007-2009. I have mad respect for those guys :-)
2020-01-11 11:04
You misspelt Neo by about three letters
2020-01-14 23:13
Neo is fine, but have closer relation to swedish brothers. HeatoN beast as well
2020-01-15 00:00
lmao your “brothers” literally gave info for your grandmas to get killed en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Weser%.. And then your grandparents, partly cause of that, surrendered to the Nazis in just 8 hours. How you can call Swedes brothers... maybe even shitty American high school history books are better than EUs
2020-01-16 08:01
What the fuck are you talking about kid. They gave info? This is not cs my friend. The ordinary swede didnt do shit. Danes, swedes and norwegians have a close cultural bond that a braindead american would never be able to comprehend. DK did not partly surrender due to some swedes givin info? DK surrendered bc it was an hopeless situation. Damn son, you are right american history books really are shitty.
2020-01-16 08:34
U mad?😂😂😂
2020-01-19 16:27
Yes, i think i was
2020-01-19 17:28
#120
walle | 
Australia sini_ 
Aussies will also have 2 teams to cheer for 🤭🤭
2020-01-11 03:32
One of Them doesnt deserve a spot though.
2020-01-11 04:58
Yea, but only in group stage(((( xd
2020-01-11 11:04
#293
 | 
CIS kryto203 
Major?
2020-01-11 15:16
yes grande
2020-01-11 15:27
#24
 | 
Finland ItzMqss ESBO 
Upset????
2020-01-11 01:18
#25
 | 
Japan Jotaro 
Not an upset hltv pls fix
2020-01-11 01:19
#27
k0nfig | 
Germany Trax_ 
Nice! Pretty expected though, ENCE is a disgrace to CS
2020-01-11 01:20
#28
 | 
United States NA_LULW 
Remember you could’ve put HUNDEN at #13 but you put sergej
2020-01-11 01:20
#31
 | 
Myanmar xdcc 
HUNDEN is excluded from top20 as its unfair to others
2020-01-11 01:22
#36
 | 
United States NA_LULW 
He is actually #0 ahead of Zywho and s0mple
2020-01-11 01:23
Gods cant be compared to players
2020-01-11 02:15
#158
 | 
Denmark Menterx 
My thoughts exactly!
2020-01-11 07:05
GOD HUNDEN NO CHANCE FOR ALLU WITH HIS FIREPOWER TACTIC
2020-01-11 01:21
#30
 | 
Finland SNAKENCE 
"Upset"
2020-01-11 01:22
#271
 | 
China chingchong2K 
Og Lost to Ago :DDD
2020-01-11 13:18
lol hardly an "upset"
2020-01-11 01:22
Upset? I am amazed AGO didn't best ENCE
2020-01-11 01:22
#34
 | 
Australia opzy 
No such thing as an upset against ence
2020-01-11 01:22
Upset xd
2020-01-11 01:22
#38
Frankie | 
Ukraine d3adLY 
ence is shit
2020-01-11 01:26
#39
 | 
Russia steambored 
Upset?? XDDD
2020-01-11 01:26
#40
shox | 
Slovakia TreeMan 
Ence was few weeks fluke. Stop feeding delusional fanbois
2020-01-11 01:27
+100000000
2020-01-11 01:54
Getting two times in a row in major top8 is not a fluke. But you can laugh at this ENCE. This ENCE is shit.
2020-01-11 07:41
Lol u are retard... Few weeks fluke? I mean they are shit right now but few weeks? Their 2019 run from major to major was good and you cant call that fluke anymore. Few weeks... Lol
2020-01-11 08:46
Eipä ollu upsetti
2020-01-11 01:27
Finally more teams from dk is showing up
2020-01-11 01:27
#146
 | 
United States fade4182 
There could be more if north had decent management. They need to get k0nfig and blamef(i think complexity wont work out at all) for sure
2020-01-11 06:13
I have given up on North. Maybe k0nfig or blamef can be a good addition to some or the other danish roosters
2020-01-11 07:49
That guy in OG was the problem
2020-01-11 01:28
Mr. Firepower lmao
2020-01-11 01:32
#49
 | 
Argentina Chief02 
firepower and a lot of fun!!!
2020-01-11 01:33
#50
 | 
Sweden MiNTz 
what upset? lmao
2020-01-11 01:35
Lel
2020-01-11 01:39
Miikka 'Firepower' Kemppi 17 - 39 -22 57.5 0.57
2020-01-11 01:39
#53
 | 
Ukraine Volland 
ENCE disband
2020-01-11 01:42
firepower at its finest
2020-01-11 01:43
I disagree with the title, this is no upset, Mad Lions is a superior team.
2020-01-11 01:44
#56
b0RUP | 
Belarus b0ROV 
Wp Daenmark lions
2020-01-11 01:44
#57
 | 
Spain akproxx 
UPSET WAT
2020-01-11 01:44
#58
 | 
Canada roylin 
Not an upset lmao
2020-01-11 01:44
#59
 | 
Portugal Silvah4i20 
Disband Coming
2020-01-11 01:44
Upset? lul
2020-01-11 01:47
EZ 4 GOD HUNDEN LMAO STILL FUN4ENCE
2020-01-11 01:47
#64
 | 
Argentina cheapdeed 
women upset
2020-01-11 01:48
#66
 | 
Portugal ItsAvenn 
MAD Lions > North
2020-01-11 01:49
#92
 | 
Portugal ItsAvenn 
mad lions top 2 dan north and optic so bad... ahaha ez for lions
2020-01-11 02:13
optic? they disbanded
2020-01-11 04:31
#147
 | 
United States fade4182 
Maybe he meant heroic cause mad lions also 2-0d them
2020-01-11 06:14
#258
 | 
Portugal ItsAvenn 
North, Optic, Heroic.. Denmark teams.
2020-01-11 12:09
Upset? This was expected from no. 2 danish team and their leader GOD HUNDEN.
2020-01-11 01:50
#70
 | 
Portugal Drago845 
ence is dead :(
2020-01-11 01:50
That's not an upset lmao
2020-01-11 01:51
Not much of an upset
2020-01-11 01:52
KEKW
2020-01-11 01:52
#273
 | 
China chingchong2K 
Imagine losing to Ago :D
2020-01-11 13:20
Not an upset if you watch csgo
2020-01-11 01:52
How is this an upset? There is not a single professional team in the world who could stand against GOD Hunden
2020-01-11 01:53
I'm legit pretty sad about this. Lions deserved to win of course, but just sad to see Finnish CS going back to where it came from.
2020-01-11 01:54
name checks out but sad indeed
2020-01-11 19:59
#79
 | 
United States Chicom 
i wouldn't call it an upset
2020-01-11 01:55
GOD HUNDEN
2020-01-11 01:57
botallu
2020-01-11 02:01
At least ence has fun and try always sth new
2020-01-11 02:01
#86
vberg | 
North America Mang0 
How can it be an upset when GOD HUNDEN is playing?
2020-01-11 02:01
#88
 | 
United Kingdom HLTV_PATRIOT 
Especially when ENCE is his opponent
2020-01-11 02:06
upset?????
2020-01-11 02:06
ENCE disband, this team is beyond repair, Aerial and Xseven are painfully average players, Allu is a shit IGL, and sunny is just playing like a bot, free Sergej please
2020-01-11 02:11
Outsmarted by fucking hunden, -aleksib worst roster move ever?
2020-01-11 02:13
#96
 | 
Poland pawbeast 
maybe not the worst but one of the worst kicking IGL most important role (no team work without this for long meta)
2020-01-11 02:23
#102
 | 
Brazil cuckoldzera 
I think being IGL is a bit overrated. Nowadays IGL is an excuse for bad players with 0.8-1.0 rating. And people usually say: "tHiS gUy iS aN iGl hE dOeSnT hAvE tO pUt s1mple nUmBeRs"
2020-01-11 02:35
#176
 | 
Poland Lukovsky 
yeah ence and faze have been doing phenomenally since they kicked their igls
2020-01-11 08:13
#235
 | 
Singapore FallBlade 
flair checks out
2020-01-11 11:09
+1
2020-01-11 11:20
#264
 | 
Brazil cuckoldzera 
Poland flag checks out. Fuck NEO, i am glad that he got kicked.
2020-01-11 12:35
#277
 | 
Denmark Derige 
He is talking about karrigan dude...
2020-01-11 13:40
+1
2020-01-11 06:14
#95
REZ | 
Argentina bautysoad 
-aleksib +sunny = one of the worst moves in csgo history
2020-01-11 02:16
consider the following: ENCE with aleksib wasn't as good as everyone thinks either but yes they became even worse after it
2020-01-11 03:02
Imo they were really good, they made it to major grand final (might've been a fluke like most people say), but then they beat Astralis at Blast bo3, and dismantled them on Nuke, where Astralis had like a 34 win streak on LAN or something like that. They also could've won starseries easily if they didn't let S1mple ace clutch, Na'vi was already one map down and score was like close to match point for Ence, and Na'vi's economy would've been broken. I think after that lose at that event, they started to question the IGL'ing of aleksib, and decided to bench him, which was indeed a very, very bad roster move.
2020-01-11 16:13
+1
2020-01-11 04:51
#97
 | 
Poland pawbeast 
Danes... this is best nation to play this game,they are so humble and hard-working. MAD Lions definitely will make it to main stage.
2020-01-11 02:24
Disband
2020-01-11 02:29
#99
 | 
Brazil Beckermonster 
ENCE LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL THEY ARE SHIT LIKE MIBR HAHAHAHAHAHA
2020-01-11 02:30
#159
 | 
Austria doMK0 
If this website had any respect for itsself, posts like this would get deleted.
2020-01-11 07:09
#100
 | 
Russia LeGoBoys 
Ence we already knew you were nothing but a fluke. No needed to hit rock bottom
2020-01-11 02:30
These kids can be a top10 team
2020-01-11 02:33
-aleksib-valde (left himself) and -karrigan Nice moves ence, North and Faze
2020-01-11 02:35
Astralis V/S Mad Lions finale #GodHunden #GoatStralis
2020-01-11 02:37
#309
 | 
Sweden DaMan_se 
Doubt it
2020-01-11 16:09
#BelieveInHunden
2020-01-12 03:09
Nice firepower (-22) Lmao
2020-01-11 02:58
sunny can be replaced by any finish player from havu/sj/helsinki red and they'd be better of.
2020-01-11 02:59
don't give them ideas, or next roster move will be +waylander
2020-01-11 11:29
Oh no 😁
2020-01-11 11:37
lmao
2020-01-11 20:02
God hunden beating ence is a upset? Lol, ence dogs have been shit for 6 months.
2020-01-11 02:58
well they told us they will try best in 2020, and the stard is pretty dope wp mad lions god hunden btw
2020-01-11 03:04
nice denmark>br cs
2020-01-11 03:16
Upset ahahahhahahhahaa
2020-01-11 03:20
#115
 | 
Finland Smoonah 
upset? hahaa
2020-01-11 03:21
from hero to zero again, he we're go with the memes... rip allu
2020-01-11 03:22
Sergej #13 2019 best joke ever
2020-01-11 03:22
He was tho he was insane back in the good old days of ENCE with Aleksib
2020-01-11 06:18
His hard carry tho... he deserves a top5 team I have watched most of ENCEs games and its always sergey whos doing the cluching or impact frags if allu cant get entry
2020-01-11 10:24
#299
 | 
World Beard43 
He was in one until they kicked the IGL lol
2020-01-11 15:29
#237
zet | 
Switzerland MRKNUSPER 
why? what has this match to do with his performances in 2019?
2020-01-11 11:12
#118
 | 
Canada rayrayrayray 
sad that NA only gets one slot when the region is actually decently competitive
2020-01-11 03:24
can hardly call it an upset when almost everybody kinda expected it and they have been trash forever
2020-01-11 03:26
+1 exactly
2020-01-11 06:18
#122
 | 
Montenegro LakaZakon 
Upset xDDD
2020-01-11 03:40
AleksiB was the problem EZ FOR HUNDEN
2020-01-11 03:56
Gj Ence lol Aleksib was the problem haha
2020-01-11 04:00
ENCE is the biggest fluke ever. Even more after Aleksib left. Let dem haters come...
2020-01-11 04:04
Furia fan talks😅😅😅😅😅😅kkkkkkkk
2020-01-11 04:19
#238
zet | 
Switzerland MRKNUSPER 
lol as a fan of FURIA you should be quiet
2020-01-11 11:13
GOD ALWAYS PREVAILS
2020-01-11 04:10
Ez4enze lmao :D
2020-01-11 04:12
SUNNY 0.57 RATING LMAOOOOOO
2020-01-11 04:34
#134
m0NESY | 
Estonia encer 
Ez for Ence ence ence dens putted upper belt putted upper belt
2020-01-11 04:50
-aleksi +sunny worst roster move of all time?
2020-01-11 04:50
Yes. Also, Mibr +Stewie2k and +Tarik Faze -karrigan (Good for mousesports though) Mousesports +Snax
2020-01-11 05:23
#269
 | 
Finland Cucumber)) 
I think mousesports -Styko +Snax was pretty bad but at least they won a tournament
2020-01-11 13:03
#139
 | 
World Beard43 
Upset? I know why you might call it an upset but this isn't ENCE with aleksib, they aren't good now and I think them beating AGO is the real upset today. I expected this and I think many others did too. Mad Lions have been impressive! GGWP
2020-01-11 05:19
suNny who? firepower who? ENCE FLUKE TEAM CONFIRMED KKKKKKKKKKKKK
2020-01-11 06:05
Nice!
2020-01-11 06:07
#151
 | 
Brunei Not_StriK 
If ence won ir would've been an upset i think nobody thought that Bot allu can beat GOD HUNDEN
2020-01-11 06:23
ENCE disband
2020-01-11 06:28
#153
 | 
China Eleeeeeeven 
nice work to -alexib
2020-01-11 06:36
fuck yea
2020-01-11 06:49
#155
 | 
Sweden Kasidro 
But damn did ence have some fun
2020-01-11 06:56
Ence had fun and that is a victory in itself. If they would have wanted to win something they would have stayed with aleksi.
2020-01-11 06:59
#301
 | 
World Beard43 
+1 lmao
2020-01-11 15:31
#160
 | 
United States xiquo 
hunden > sunny
2020-01-11 07:10
Where is the upset tho, everyone knows snakence is a joke...
2020-01-11 07:17
Yes, upset their stupid ence fans
2020-01-11 07:39
Last year ence lost in the grand final of iem Katowice this year thy loose in the LB grand final in the qualifyer
2020-01-11 07:40
Hey where is ence ???
2020-01-11 07:46
Don't worry people ENCE will become stronger, AleksiB was the problem don't forget that hahaha
2020-01-11 07:50
I see aerial and sunny having fun together
2020-01-11 07:51
OMEGALUL
2020-01-11 07:57
#171
Shara | 
China |REM1| 
Not an upset
2020-01-11 08:04
#174
 | 
Romania En!gma0 
Statement from 2020 from suNny - : "OUR MAIN GOAL IS TO BE READY FOR NEXT YEAR". They did it boys, they are ready to return to the top ... of tier 3 teams.
2020-01-11 08:06
#178
 | 
China hackberry 
tbh, mad lions better aim than ence. that's it
2020-01-11 08:17
oh ok, that's it
2020-01-11 20:04
#179
 | 
Ukraine TBOY(2) 
ez4lions
2020-01-11 08:22
#181
 | 
United Kingdom whatacliche 
It's not an "upset" ENCE is pure trash.
2020-01-11 08:31
#183
 | 
Finland Karppanator 
2-0 "upset"
2020-01-11 08:40
Mad Lions, really? Why not Mad alligators or something more intimidating
2020-01-11 08:40
#186
 | 
Sweden GeT_CoRrEcT 
Wasn't an upset, if ENCE won it would've been.
2020-01-11 08:48
Soon the main goal of ENCE will be that they are ready for 2021 At least they are having fun
2020-01-11 08:49
ENCE Didnt have a chance against god HUNDEN
2020-01-11 08:51
ez 4 hunden and the gang.
2020-01-11 08:52
Not really an upset at this point
2020-01-11 08:57
Ez for god hunden
2020-01-11 08:57
#195
 | 
Japan ehegao 
Sunny 17-39
2020-01-11 09:03
Disband ence
2020-01-11 09:10
#197
 | 
Denmark Kon10R 
Mad Lions, North and Heroic seem to have a great rivalry of being #2 in DK. That the "new lions" as 21 could take out Ence on 12 is absolutely great for us viewers! The competition is TUFF up there!
2020-01-11 09:11
#198
 | 
Finland Emvi 
An "upset"? :D Did anyone actually expect ence to win that
2020-01-11 09:11
upset? tier 5 teams are expected to win tier 9 teams to start with.
2020-01-11 09:20
#203
 | 
Estonia Leedk 
#Upset4ENCE One more dk team :/ not interesting at all...
2020-01-11 09:20
xaxaxaxa
2020-01-11 09:27
xDDDDDDDDDD
2020-01-11 09:39
Not an upset, MAD Lions is a very hot team right now
2020-01-11 09:40
#210
 | 
Russia angry_david1 
FUN4ENCE LUL. Gj HUNDEN&co.
2020-01-11 09:43
So ez for Hunden
2020-01-11 09:47
Watching ENCE lose time after time since kicking Aleksib will never get old.
2020-01-11 09:48
Hunden too stronk
2020-01-11 09:51
#214
 | 
African Union mikecool 
Ence looking tier 3, mad lions looking good congrats to them
2020-01-11 09:54
GOD HUNDEN
2020-01-11 09:55
#216
s1mple | 
Europe Sam2k 
expected from meme team
2020-01-11 09:57
Jani 'firepower' Jussila : yet worse stats than HUNDEN
2020-01-11 10:07
#219
 | 
Turkey Thunderball 
F I R E P O W E R OmegaLUL
2020-01-11 10:09
#221
 | 
Latvia Revelatiombe 
Ence is sooooo bad hahahahhha. Deserved lose for these snakes I hope they will out of top 30 and disband.
2020-01-11 10:17
I agree with almost everybody, this isn’t an upset. The only thing that makes this an upset is team rankings. But most people knew mad lions were going to beat ence I think
2020-01-11 10:21
Dont wanna say this but they really need to kick Aerial... He makes way too many stupid moves and times when he should get 2-3 frags he most times manage to get just 1 or none and he also have like 1/10 good games rest his below average. Also im sure allu IGL is not good they do too many same strats and hold same positions like mirage T side sergey is always in palace and sunny runs down mid to die. On the other hand xseven is good and sergey hard carry they need to replace aerial and figure their strats again very closely and fix the timings. Not an aleksiB fan and i dont care about the drama between them but at least when aleksiB was IGL they had the basics right.
2020-01-11 10:22
#270
 | 
Finland Cucumber)) 
If they would've given last lineup more time and if all went to shit -Aerial +Sunny but no(
2020-01-11 13:05
#225
 | 
Finland Qurko 
embarassing to be a fin, gotta start fakeflagging soon. losing to fucking HUNDEN???
2020-01-11 10:33
wdym? hunden is goat of csgo
2020-01-11 11:25
Who cares about a silly victory? At least I can see that they're having SO MUCH FUN😀😀! Mad Lions just got lucky SunNy had a bad day! He has truly brought so much FIREPOWER to this team😁
2020-01-11 10:43
AleksiB was proper igl and kept the team as a team. Since kicking AleksiB they have been running like idiots thru the maps. He was big part of the proper mentality in the team. He also was only real grown up man in the team, that made the difference and might be the biggest reason why they kicked him. Allu seems to live too much in the csgo world as you can see from his csgo 'jokes', tho he still manages to keep fragging, but i don't think his bringing the proper attitude to the team as you can easily see. Currently there is no fire or firepower in the Ence, so future for Ence doesn't seem too bright. Hopefully sergej finds a new team, tho he needs to grow up mentally to be able to enter international teams.
2020-01-11 10:54
This +1000 AleksiB was a real professional, one can clearly see allu is not a leader type
2020-01-11 14:50
#229
 | 
Singapore FallBlade 
PepeLaugh aleksib was the problem
2020-01-11 10:55
It's amazing how much ence have fallen since swapping out aleksib. If aleksib was the igl then he must of made some good calls compared to who ever does it now. There are no bad teams just bad leaders.
2020-01-11 11:01
Its allu Calling now
2020-01-11 12:18
thanks. i feel allu is great player, not such a great leader. you need very different attributes to be a leader than you do to be a fragger
2020-01-11 15:17
Well it would be hard to argue for allu as an igl right now. Only 1 single change having night and day results.
2020-01-11 15:58
indeed
2020-01-12 22:53
> bring in sunny to increase firepower > sunny goes 17 - 39 on 2 maps big brain moves
2020-01-11 11:06
atleast they are having fun bruh
2020-01-11 11:24
#234
 | 
Finland Punksutin 
Funny thing is that its not even a uppset.
2020-01-11 11:06
KEKW
2020-01-11 11:15
Finland Jani 'Aerial' Jussila 17 - 38 -21 51.3 0.58 Finland Miikka 'suNny' Kemppi 17 - 39 -22 57.5 0.57
2020-01-11 11:23
#244
JD | 
Poland PSZ 
hahaha ence hahaha
2020-01-11 11:24
#245
shox | 
India iejesus 
Xaxaxaxa
2020-01-11 11:24
#247
 | 
Turkey tastemycobra 
Major finalist got beaten by Hunden hahhahahahahahhaha
2020-01-11 11:26
#279
 | 
Denmark UX_Designer 
Beating hunden is not an easy task
2020-01-11 13:43
playing vs hunden is like playing 2 majors in a row at once
2020-01-11 20:07
Hunden will win Katowice!
2020-01-11 11:29
#250
 | 
Brunei cyLoL 
Danemark > Funnyland
2020-01-11 11:32
finnish cs lmao
2020-01-11 11:33
#252
 | 
Ukraine BaP4uK 
KEKW
2020-01-11 11:33
#254
 | 
Europe b7ack0ut 
upset OMEGALUL
2020-01-11 11:39
#256
 | 
Turkey Samsun85 
Aleqsib was the problem lol
2020-01-11 12:03
AT LEAST THEY ARE HAVING FUN
2020-01-11 12:08
Wow this team is really coming along. I would even say they have or will take that second danish spot over heroic.
2020-01-11 12:17
#316
 | 
Spain Chonita 
in my opinion they are the second best team in denmark. Astralis Mad Lions Heroic North
2020-01-11 16:28
#343
 | 
Venezuela Jorge_ 
I strongly second your opinion.
2020-01-11 19:07
Nice!
2020-01-11 12:18
HUNDEN <3
2020-01-11 12:25
#265
 | 
Slovakia MirkeeS 
no aleksib no win
2020-01-11 12:36
#266
 | 
United States DiabIo 
17 frags in 2 maps
2020-01-11 12:46
upset?` mad lions > ence
2020-01-11 12:47
#268
Fury | 
Sweden n1ca 
ENCE the biggest fluke ever?
2020-01-11 13:01
#272
vsm | 
Brazil rbk1 
FIREPOWER they said
2020-01-11 13:18
EZ 4 aleksib
2020-01-11 13:33
allu and 4 bots/ - new tag AA4B
2020-01-11 13:37
Aleksib was a problem
2020-01-11 13:37
#278
JW | 
India Silverk 
Miikka 'Fire Power' Kemppi
2020-01-11 13:40
#280
 | 
Russia OlegShev 
GOD HUNDEN
2020-01-11 13:45
#282
steel | 
Belarus Ruble 
idk how this is upset? Mad Lions in very good form and ence suck
2020-01-11 13:56
#283
 | 
Denmark N1nQa 
LETS FUCKING GO, GOD HUNDEN
2020-01-11 14:00
#284
 | 
Europe Qaia 
easy
2020-01-11 14:17
kick sunny pls
2020-01-11 14:18
super
2020-01-11 14:18
#287
xand | 
Brazil Frankke 
ENCE without aleksib is tier 7
2020-01-11 14:21
#288
 | 
Denmark GUNzales 
Ez for Danes
2020-01-11 14:38
#291
 | 
Finland satkis 
If it looks like a potato and plays like a potato, it propably is a potato.
2020-01-11 15:06
upset xd your mother is upset she has a son who writes shit like this xdddd xaxax
2020-01-11 15:16
Haha wtf? Change the topic? Ence didnt win, hence no upset!
2020-01-11 15:20
upset who write those articles OMEGALOL, eazy for hunden best igl in cs:go
2020-01-11 15:29
#361
 | 
Denmark Alphamon 
OMEGALOL HE'S MENTALLY UNSTABLE ZULOL
2020-01-12 01:02
its not upset MAD LIONS WAY BETTER PAST FEW MONTHS THEN ENCE lol
2020-01-11 15:37
#303
 | 
Brazil Skrol 
300
2020-01-11 15:37
fluke team spotted
2020-01-11 15:55
Not upset,ez for GODHUNDEN
2020-01-11 16:04
sunny the man
2020-01-11 16:05
#314
 | 
Czech Republic Scalpelexis 
Funny, borup leaving from Tricked to Heroic thinking it is an improvement. Mad Lions are stable and actually still rising. I thought their ceiling was about top 20, maybe 15, but Bubzkji and acor keep on delivering and I am very surprised with roej. Hunden has the gift to make his olayers get the best out of them.
2020-01-11 16:15
#315
 | 
Denmark white_sheep 
GODHUNDEN strikes again. Bow before him you dogs!
2020-01-11 16:20
#317
 | 
Germany DokiDoki 
hahhahahahahahhahahahhahahahahahhaha
2020-01-11 16:35
Best of Luck the future!
2020-01-11 16:41
ENCE should’ve kicked Xseven or Ariel if they wanted sunny... what the fuck were they thinking. This is probably going to go down as the worst/ most community hated roster move in the history of esports.
2020-01-11 16:43
It is as and it will as long as Allu stays in ENCE
2020-01-11 17:36
"Pull off upset" dafuq? All I can see is a better team winning because 3 out of 5 ENCE players absolutely shat the bed. A well deserved win for MAD lions, gl at katowice ))
2020-01-11 17:04
How is that an upset? ENCE is hands down the biggest let down of 2019. MAD Lions are 4 players who are really good individually and HUNDEN who might not be a good player but the freaking mastermind of CS.
2020-01-11 17:05
#325
NEO | 
Poland camarpl 
Hunden really is God
2020-01-11 17:31
online everything is possible
2020-01-11 17:46
#328
 | 
Estonia MorsAlbum 
imagine calling this an upset when 1) its ence LMAO, and 2) mad lions is literally the 2nd best danish team in the world rn lol (raped heroic and raped n♿rth) top 20 team for sure, while ence is at best top 30
2020-01-11 18:08
#329
fox | 
Portugal kikoolie 
#ez4enc...wait, what? kkkkk nice MAD Lions, ggwp
2020-01-11 18:13
You mean GOD HUNDEN beat Ence as expected to qualify for Katowice
2020-01-11 18:14
#342
 | 
Venezuela Jorge_ 
With GOD HUNDEN they didn't qualify, they've already won it.
2020-01-11 19:02
#331
 | 
Hungary raffai 
HUNDEN top1 player 2020 mark my words
2020-01-11 18:22
GOD HUNDEN ACTIVATED
2020-01-11 18:26
EZ4ENCE
2020-01-11 18:34
#334
 | 
Hungary Opahm 
Since they kicked Aleksib,they doesnt achieved anything...Before this,they played close matches vs Astralis etc...Sad to see this. IMO Aleksib was the engine.
2020-01-11 18:38
xD
2020-01-11 18:42
Upset???
2020-01-11 18:46
Upset??? expected af tbh
2020-01-11 18:49
ence will disband soon I hope
2020-01-11 18:52
#340
 | 
Venezuela Jorge_ 
Upset? Yeah sure, we can call anything an upset now.
2020-01-11 18:57
#341
 | 
Finland azzy707 
yes
2020-01-11 19:02
#344
 | 
Albania Nite181 
"FIREPOWER"
2020-01-11 19:20
#345
 | 
United States icyriftz 
ENCE made a big mistake in letting aleksib go and is the biggest let down ever since their major run
2020-01-11 19:21
Playing vs hunden is like playing 2 majors in a row at once
2020-01-11 20:08
Hunden: I can kill 24 Mad lions: you good
2020-01-11 21:11
just disband already lmao
2020-01-11 21:47
#355
 | 
United States Bochanka 
good for them! also what a trash team ence is after kicking their igl, karma is a bitch isnt it ence?
2020-01-11 21:57
nice job mibr.
2020-01-12 01:28
#364
budwar | 
Czech Republic budwar 
ez4hunden
2020-01-12 02:57
#366
 | 
United Kingdom KainZ 
THAT ONES FOR ALEKSI AAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAH Finnish CS is nothing without him.
2020-01-12 06:44
#367
 | 
Malaysia jskhoo 
Aerial : AlexsiB was the problem KEKW Welcome ENCE back to meme team again
2020-01-12 07:57
2020-01-12 09:40
#370
 | 
Brazil cadik 
GOD HUNDEN
2020-01-12 12:55
ence is just bad this is not an upset
2020-01-12 14:20
-Sunny +Juho
2020-01-21 21:52
Login or register to add your comment to the discussion.