GamerLegion disband*

GamerLegion will no longer be represented by their Swedish roster, with a part of the lineup released and others still tied to the organization.

The news of GamerLegion parting ways with its roster follows the end of ESEA MDL Season 33 playoffs, where the Swedes finished 7-8th after losses to Nordavind and HellRaisers. The team currently ranked 35th in the world also had an underwhelming Europe Minor qualifying campaign earlier this year as they were unable to make it through the Open Qualifier stage.

dennis is open to offers from Europe and North America

The Swedish squad seemingly isn't looking to stick together following their release from GamerLegion, as Dennis "dennis" Edman announced that he is looking for new opportunities and is open to European and North American offers.

Interestingly, GamerLegion signed former CS 1.6 pro player Rasmus "Gux" Ståhl to coach their team earlier this month, but that didn't stop them from cutting ties from their Swedish roster. In the announcement, GamerLegion noted that they will "withdraw and rethink our future strategy in Counter-Strike" together with Gux.

The following players are now free agents:

Sweden Fredrik "freddieb" Buö
Sweden Dennis "dennis" Edman
Sweden William "draken" Sundin

Meanwhile, Adil "ScreaM" Benrlitom, who was benched in September 2019 as the team made the transition from an international to a Swedish roster, is still contracted to the organization, HLTV.org has confirmed. Hampus "hampus" Poser is also still contracted, while Alfred "RuStY" Karlsson's status is unknown, meaning the following players remain tied to GamerLegion:

Sweden Hampus "hampus" Poser
Belgium Adil "ScreaM" Benrlitom

Sweden Rasmus "Gux" Ståhl (coach)

*The story originally stated that the whole lineup was released from their contracts, but has been adjusted with new information.

Sweden Alfred 'RuStY' Karlsson
Alfred 'RuStY' Karlsson
Age:
22
Team:
No team
Rating 1.0:
0.96
Maps played:
791
KPR:
0.66
DPR:
0.68
APR:
0.14
Sweden Hampus 'hampus' Poser
Hampus 'hampus' Poser
Age:
21
Team:
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
977
KPR:
0.71
DPR:
0.69
APR:
0.15
Sweden William 'draken' Sundin
William 'draken' Sundin
Age:
24
Team:
No team
Rating 1.0:
1.08
Maps played:
1028
KPR:
0.72
DPR:
0.63
APR:
0.10
Sweden Rasmus 'Gux' Ståhl
Rasmus 'Gux' Ståhl
Age:
30
Team:
Rating 1.0:
0.94
Maps played:
41
KPR:
0.65
DPR:
0.68
APR:
0.13
Sweden Fredrik 'freddieb' Buö
Fredrik 'freddieb' Buö
Age:
25
Team:
No team
Rating 1.0:
0.99
Maps played:
1135
KPR:
0.69
DPR:
0.68
APR:
0.14
Sweden Dennis 'dennis' Edman
Dennis 'dennis' Edman
Age:
29
Team:
No team
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
1166
KPR:
0.72
DPR:
0.68
APR:
0.13
Belgium Adil 'ScreaM' Benrlitom
Adil 'ScreaM' Benrlitom
Age:
25
Team:
Rating 1.0:
1.09
Maps played:
1430
KPR:
0.74
DPR:
0.66
APR:
0.12
#2
 | 
Finland Cloud9_1_Major 
F for draken
2020-03-20 19:04
#60
 | 
Turkey veyron99 
expected
2020-03-20 19:14
#194
 | 
Indonesia lumayan 
F for best awper in the universe
2020-03-21 08:20
#204
Maka | 
Russia DiCaprio 
30° Window
2020-03-21 17:10
#3
draken | 
Sweden noreliuz 
Sad
2020-03-20 19:04
#4
 | 
United Arab Emirates p1peb0mb 
sad
2020-03-20 19:04
#5
 | 
Czech Republic Xedys 
What?
2020-03-20 19:04
#6
arT | 
Brazil Felpepino 
Expected
2020-03-20 19:04
#7
 | 
Sweden pontus767 
rip
2020-03-20 19:04
#8
nukkye | 
Albania uesnu 
not expected but deserved
2020-03-20 19:04
where the fuck is borne
2020-03-20 19:04
nice, so scream is free agent ez
2020-03-20 19:04
#32
France Ssin 
no he is still contracted
2020-03-20 19:06
I just read it. Why though? Doesn't make sense
2020-03-20 19:07
Cuz they prob want to sell him
2020-03-20 19:11
#53
France Ssin 
idk maybe cause he's the most popular player of this team or something like that
2020-03-20 19:11
#55
 | 
Sweden crittaN 
obviously because GL still think they can get a buyout from him
2020-03-20 19:11
He is contracted as a streamer not a part of the team
2020-03-20 20:15
"Meanwhile, Adil "ScreaM" Benrlitom, who was benched in September 2019 as the team made the transition from an international to a Swedish roster, is still contracted to the organization."
2020-03-20 19:13
#66
ZywOo | 
Europe PowwneD 
Sponsorship things I guess
2020-03-20 19:18
they probably hope some new org or something will pay for him because he was good 4 years ago
2020-03-20 19:29
#85
rain | 
Israel ReakZez 
he is streaming for them aswell
2020-03-20 19:35
i mean still, if they dont hope for an org to buy him out they might use him for an international roster later
2020-03-20 19:44
oops
2020-03-20 19:04
Scream still contracted lmao
2020-03-20 19:04
#94
 | 
Finland Smoonah 
asScreaM
2020-03-20 19:47
#15
 | 
Europe AimbotMelvin 
Finally
2020-03-20 19:04
#16
 | 
Brazil user_namer 
unluko
2020-03-20 19:04
#17
 | 
Europe ipufosenia 
Scream is free... heretics make your move
2020-03-20 19:05
"Meanwhile, Adil "ScreaM" Benrlitom, who was benched in September 2019 as the team made the transition from an international to a Swedish roster, is still contracted to the organization, HLTV.org has confirmed."
2020-03-20 19:07
#43
 | 
Europe ipufosenia 
99% chance they will release him
2020-03-20 19:08
ScreaM probably earns more money from the stream for GamerLegion than the team
2020-03-20 19:10
But they still have to pay him salary tho and how much is he earning from streaming for them as compared to how much they are paying him? Is it even worth it.
2020-03-20 22:08
He has been contracted as a streamer since early October. So I doubt his situation is affected.
2020-03-20 20:16
#196
 | 
France LeDiplomate 
Imagine replacing anyone in Heretics with Adil "TheyTalkedAboutMyOneTaps5YearsAgo" Benriltom.
2020-03-21 10:41
#197
 | 
Europe ipufosenia 
Im saying it because his brother is in heretics
2020-03-21 11:32
gg wp draken. No re.
2020-03-20 19:05
gg
2020-03-20 19:05
#20
 | 
Sweden Velocityyy 
wtf
2020-03-20 19:05
Like who bikes left
2020-03-20 19:05
Lol who cars??
2020-03-20 19:05
#137
 | 
Iceland Cirros_V2 
I do. I was waiting for this trash roster to being disbanded and it finally happened yaaay
2020-03-20 20:33
draken to smash
2020-03-20 19:05
Good idea, smash in desperate need of an igl that dosnt suck also.. Atleast their awper neex is decent, cant say the same for bubble.. Either freddieb or perhaps rubino would be massive improvement for them.
2020-03-20 19:10
I would love to see rubino go to smash but idk how long he will be injured
2020-03-20 19:11
remember 14-8 choke? dig on minor you not. hahha
2020-03-20 19:05
#26
NEO | 
Poland ScR1337 
goodm, fucking noobs lost yesterday like morons, eat shit
2020-03-20 19:05
#30
 | 
Europe ipufosenia 
How much?
2020-03-20 19:05
Best of 3 12-16 inferno gl Train 16-7 hrs Overpass 16-14 hrs..
2020-03-20 20:00
#112
 | 
Europe ipufosenia 
i was asking how much he lost on bets
2020-03-20 20:01
ooo sorry
2020-03-20 20:16
#27
BnTeT | 
Europe Auoz 
Scream contract hell
2020-03-20 19:05
indeed, he really cant catch a break lol
2020-03-20 20:09
#28
 | 
Russia runnawway 
Draken in 2020 lul
2020-03-20 19:05
#29
 | 
France MarcoXY 
NIIIIIIIIIIIIIIIICE
2020-03-20 19:05
#31
Thorin | 
Ukraine Maximka 
nice gux
2020-03-20 19:06
#33
 | 
Germany xxtimxx 
new roster with Scream and Kioshima confirmed
2020-03-20 19:06
wtfff ???
2020-03-20 19:37
as expected
2020-03-20 19:06
00f
2020-03-20 19:06
#36
s1mple | 
Europe Sam2k 
expected
2020-03-20 19:06
Draken keep playing dota2 hahaha noooBB
2020-03-20 19:07
Thats sad but what else could they do? This team just could not preform when it mattered. Failing at second place at too many qualifiers to count, failing to qualify for the minor and basically every time the preasure was on they would not preform. There was alot of primise with this team, they should have accomplished more given the names they had on the lineup. GL to them.
2020-03-20 19:08
mibr to follow these steps
2020-03-20 19:08
#44
 | 
Russia Slavaa 
That roster was good:( sad for Dennis, Draken and Hampus
2020-03-20 19:10
#205
ANa | 
Romania GeDu 
+1
2020-03-21 22:17
#45
 | 
Germany ToiletShitter 
scream is probably still profitable as streamer
2020-03-20 19:10
#46
 | 
Denmark steadyF 
heroic +gl???
2020-03-20 19:09
#48
 | 
Germany Neckarstadion 
finally
2020-03-20 19:10
+1
2020-03-20 21:56
rip
2020-03-20 19:10
#50
 | 
Chile Zzalb 
expected no Ex6 no party
2020-03-20 19:10
FREE SCREAM
2020-03-20 19:13
#58
 | 
Sweden Fizze 
F, they were on the uprise
2020-03-20 19:13
Lol, expected, bunch of washed up bots
2020-03-20 19:14
#61
 | 
Sweden Dreber 
GL Signs Japaleno :D
2020-03-20 19:14
Oh please no. Don't make the same mistake again
2020-03-20 20:18
draken is a solid player and is a pity that he always ends up like this
2020-03-20 19:16
What a surprise that teams he is in never get a solid foundation to build on and never get far in events. Most peculiar
2020-03-20 20:18
#63
saju | 
Poland momtr 
nice to hear after horwing against norda and hellraisers
2020-03-20 19:17
#64
Zeus | 
Ukraine Najara 
noob draken get rekted by CIS
2020-03-20 19:18
#65
 | 
Europe Skraj 
Lmao ScreaM so fucked by that contract
2020-03-20 19:18
#67
 | 
CIS Arztyy 
10 iq
2020-03-20 19:19
they lasted longer than i expected tbh XD also they added a coach a week ago wtf
2020-03-20 19:19
rip
2020-03-20 19:20
CHEH hampus this is because you kicked Ex6 :p
2020-03-20 19:22
Yes
2020-03-20 20:19
ScreaM still in contract?!?!?! maybe building a new roster around him
2020-03-20 19:23
U remember this guys ? Never talk shit to CIS cs and player your career will be ruined
2020-03-20 19:26
That's what you get for wasting so much on Dennis. GL should resign him, Edward, seized, scream, and guardian. Gaming retiree squad. At you know in a year, most will be back on free agency or retired
2020-03-20 19:26
#79
 | 
Sweden Dreber 
Hampus to Japaleno and put djL as coach!
2020-03-20 19:26
feel bad for hampus. maybe Heroic will build a team around Hampus
2020-03-20 19:29
#82
 | 
Sweden swedz4 
Did anyone see Draken's stream today? Holy shit he's depressed lul
2020-03-20 19:30
#83
 | 
Sweden geekaya 
too expensive I imagine.
2020-03-20 19:31
Lol draken can't seem to catch a break He should streaming the sims pet expansion or something instead
2020-03-20 19:34
#135
 | 
Iceland Cirros_V2 
Maybe he would do better there lol
2020-03-20 20:31
#86
 | 
Algeria Maxmeister 
Coroner than sadona
2020-03-20 19:35
matter of time,pretty shitty results
2020-03-20 19:40
Ex6TenZ was right!
2020-03-20 19:41
What where when?
2020-03-20 20:19
AT LEAST THEY HAVE SCREAM
2020-03-20 19:44
#93
 | 
Macedonia trashbait 
draken at it again
2020-03-20 19:45
#95
 | 
Hungary badAntal 
at least draken can look for a CIS team because CIS minor is way easier :D
2020-03-20 19:47
#134
 | 
Iceland Cirros_V2 
"He would go alone through cis minor" while getting raped by teams like hr lol
2020-03-20 20:30
#96
 | 
Poland neverbait 
GJ DESERVED AFTER GAME VS HELRAISER
2020-03-20 19:47
#133
 | 
Iceland Cirros_V2 
Facts
2020-03-20 20:29
finally, the retards got dropped
2020-03-20 19:48
#132
 | 
Iceland Cirros_V2 
+1
2020-03-20 20:28
+1
2020-03-20 21:56
#98
 | 
France brunky 
Gux comes "wow I have to coach this? no."
2020-03-20 19:48
#100
 | 
Pakistan LoOuU2 
I feel bad for Draken , give the guy a consistent run in a decent enough team goddammit
2020-03-20 19:49
#101
 | 
Switzerland x676 
Deserved
2020-03-20 19:51
#103
 | 
Finland 0lter 
lmao rip scream life
2020-03-20 19:52
Expected
2020-03-20 19:53
-rusty +Tabz PLEASE
2020-03-20 20:02
expected, they were shit under ex6tenz and somehow even worse when playing with tier 2 Swedish players
2020-03-20 20:10
They were #21 in the world and beat Vitality and Furia (prime) under Ex6TenZ
2020-03-20 20:20
-Lekro +Hampus
2020-03-20 20:14
#119
 | 
Sweden Trkmag 
Nice, now give hampus and draken a real roster
2020-03-20 20:14
#131
 | 
Iceland Cirros_V2 
Lmao
2020-03-20 20:27
I am not surprised at all. The biggest issue with this team, ever since it was founded as Uruguay, was consistency. How do you fix that? Roster moves, new managers, new coaches? It is rough spot to be in.
2020-03-20 20:22
#130
 | 
Iceland Cirros_V2 
Just get rid of those idiots and look for those who are actually hungry for the win and not like draken who is only saying stuff and showing shit
2020-03-20 20:27
They never should have kicked ex6 (and scream/hs afterwards). They were making steady progress until that point. Look at godsent, they got into EPL with long-term dedication to a roster instead of expecting results immediately. Their roster isn't even good on paper but the work got them there
2020-03-20 20:34
The roster they had at that time didn't work for out of server reasons. Can't go into specifics but it was either Ex6TenZ or another player that had to go. They took a gamble and it all went downhill from there. HS was going to get benched no matter what they would've done after the Ex6TenZ decision and Scream got kicked due to them being 4 swedes and one Belgian
2020-03-20 20:42
#129
 | 
Iceland Cirros_V2 
Good to see! It was such a shit roster. Rusty- OMEGALUL, Draken- mr "give me a chance and i will give my best" doing and plaing like shit after, hampus 50iq calls and same individual decisions, dennis- probably the only playing enough good for t3 team
2020-03-20 20:25
Hampus hasn't been IGL since FreddieB joined.
2020-03-20 20:31
#141
 | 
Iceland Cirros_V2 
Fair enough but still trash
2020-03-20 20:40
Expected, dead team since the beginning
2020-03-20 20:35
#140
s1mple | 
Europe F4ast 
Humnn
2020-03-20 20:37
#142
kennyS | 
Croatia buzeG2 
#freeScreaM
2020-03-20 20:40
he is under contrat bro
2020-03-20 21:23
#155
kennyS | 
Croatia buzeG2 
#142
2020-03-20 21:24
#145
 | 
Chile nachooww 
rip
2020-03-20 20:45
wtf this had potential.
2020-03-20 20:51
#157
 | 
Sweden swedz4 
They were all depressed, it was a matter of time
2020-03-20 21:28
Sad honeslty.
2020-03-20 23:08
#184
 | 
Sweden swedz4 
yeah
2020-03-20 23:08
#148
 | 
Sweden Teeetho2 
Still i belive draken can get a solid team some day
2020-03-20 21:04
lmao
2020-03-20 21:16
#150
 | 
Brazil oldStar 
Next disband: MIBR
2020-03-20 21:11
#151
 | 
Hungary Shiron212 
Unluko
2020-03-20 21:13
expected
2020-03-20 21:22
#156
 | 
Sweden swedz4 
OMEGALUL
2020-03-20 21:27
SAD
2020-03-20 21:29
#159
 | 
Asia Johnny_Br@Vo 
Hampus lmao what is that hairstyle
2020-03-20 21:33
Hahaha shithead hampus
2020-03-20 21:41
shithead lmao
2020-03-20 21:42
Disband haHAA
2020-03-20 21:42
-mishota +scream
2020-03-20 21:42
finally
2020-03-20 21:43
+1
2020-03-20 21:56
Draken strikes again
2020-03-20 21:48
So dumb wtf
2020-03-20 22:05
ScreaM hampus draken Ex6 HS
2020-03-20 22:13
Ex6 retired bro :)
2020-03-20 22:16
#179
 | 
Russia Glihhh 
Ez4Scream
2020-03-20 22:36
he is under contrat bro
2020-03-20 22:40
#180
 | 
Sweden slyde123 
Feels bad, I wanna see Drakens 30 degree window some more :>
2020-03-20 22:39
draken cant keep a team going. FeelsBad
2020-03-20 23:03
#185
 | 
Sweden axelious 
Hampus Scream Alex Smooya Guardian Draken Dennis FreddieB FreddyFrog Kreaz Future line-ups!
2020-03-20 23:11
Well rip
2020-03-20 23:42
ScreaM Dennis Draken boddy Ex6 will be nice team i think
2020-03-20 23:38
they'll make top 4 in a tier 2 tournament and then disband 3 months later :)
2020-03-21 01:31
Ence is next
2020-03-20 23:55
AHAHAAHAHAHAHHAAHHAHAHA
2020-03-21 00:14
Gux join as coach > 1 week later disband loooooooooooooooooooooooooooool
2020-03-21 05:40
#193
ANa | 
Romania GeDu 
Dennis to dignitas to make full Swedish roster
2020-03-21 07:17
#195
NiKo | 
Asia LustBoi 
scream:any team want to buy me ._.? i can still one tap
2020-03-21 10:26
thats why they threw against hellraiser
2020-03-21 11:52
draken :(
2020-03-21 12:53
#200
shox | 
India iejesus 
Lul
2020-03-21 13:17
KEKW
2020-03-21 15:33
Thats sad , they had a good season but fell short 1-2 in two series so close to the finish line .
2020-03-21 16:07
Who?
2020-03-21 16:34
RIP dennis and scream
2020-03-22 12:00
FreddyFrog Relexa dennis hampus disco doplan Not bad team
2020-03-22 17:52
Login or register to add your comment to the discussion.