IEM Katowice groups, opening match-ups announced

Action will resume on Thursday with the first matches of the double-elimination group stage.

ESL has unveiled the groups for the main stage of IEM Katowice 2021. The 16 competitors - eight invited and eight coming out of the Play-In stage - have been split into two double-elimination groups, in which every match will be played in a best-of-three format.

The group draw has thrown up a number of interesting opening fixtures, especially in Group B, where FaZe and Liquid will face each other for the third time in the space of a week, now with Finn "⁠karrigan⁠" Andersen leading the European team. The group will also feature a mouth-watering CIS derby between Natus Vincere and Virtus.pro in the only first-round clash between two top-five sides.

IEM Katowice will begin on Thursday

In Group A, Astralis will be taking on mousesports, who booked the final spot in the main stage after beating Complexity in a three-map affair. G2 and Evil Geniuses face tricky clashes against CIS pair Spirit and Gambit, while BIG will go up against Heroic in a match between two sides separated by just two places in the world rankings.

Below you can find the match-ups for the first round of the group stage:

Thursday, February 18:

12:00 United States Evil Geniuses vs. Russia Gambit
12:00 Europe G2 vs. Russia Spirit
15:30 Denmark Astralis vs. Europe mousesports
15:30 Denmark Heroic vs. Germany BIG
19:00 France Vitality vs. Europe OG
19:00 Europe FaZe vs. United States Liquid

Friday, February 19:

12:00 Brazil FURIA vs. Sweden NIP
12:00 Russia Natus Vincere vs. CIS Virtus.pro

The 16 teams will duke it out over the next four days for the chance to reach the playoffs, which will be held between February 26-28. The group winners will advance straight to the semi-finals, while the runners-up and the third-placed sides will move on to the first round of the bracket.

Denmark Finn 'karrigan' Andersen
Finn 'karrigan' Andersen
Age:
30
Team:
No team
Rating 1.0:
0.92
Maps played:
1783
KPR:
0.63
DPR:
0.69
Time is adjusted to your selected timezone
Ez4BIG
2021-02-17 21:39
12 replies
+1 GOBIG
2021-02-17 21:39
4 replies
Congratulations FaZe, the IEM Katowice 2021 Champions!!!
2021-02-17 22:04
3 replies
#52
 | 
Serbia LtN))
I think you misspelled Natus Vincere, sir.
2021-02-17 22:07
2 replies
#80
 | 
United Kingdom CSECHO
I think you misspelled G2, sir.
2021-02-17 22:50
1 reply
finally a good tournament without overrated teams like Clown9, Trashnatic, Juggernot etc
2021-02-18 04:48
HEROIC 32:0 BIG EZ CLAP
2021-02-17 21:40
4 replies
why russians always so unfriendly
2021-02-17 21:52
3 replies
Wtfmens im just spitting facts((((((((
2021-02-17 22:00
2 replies
Stop spitting, please
2021-02-17 22:37
1 reply
why are u spitting on my face men((
2021-02-17 23:16
#70
 | 
Albania Riooo
NAVINATION Ez
2021-02-17 22:35
+1
2021-02-17 23:39
lol
2021-02-17 21:39
FaZe vs Liquid again lol
2021-02-17 21:40
5 replies
scripted LUL
2021-02-17 21:41
1 reply
A conspiracy ain't it. :D Team Liquid for the Win tho. :D
2021-02-17 22:35
+1
2021-02-17 21:42
#75
 | 
Brazil GOELFLA_br
it´s the same with G2 and FURIA in blast fall series and finals and dreamhack
2021-02-17 22:43
xd Milking Twistzz v Liquid so hard.
2021-02-18 06:26
liquid playing faze again wtf
2021-02-17 21:40
navi vs Vp omg!
2021-02-17 21:40
1 reply
Let’s go, been ages since this matchup and honestly it could go either way. Can’t wait :D
2021-02-17 22:28
#8
 | 
Germany S4tella
Let's go BIG
2021-02-17 21:40
#9
 | 
Namibia KhT
FAZE LIQUID AGAIN AND AGAIN AND AGAIN
2021-02-17 21:40
#10
 | 
Netherlands Sem0733
No FaZe - Mouz (if we even make it). Karrigan would smash us, but I'm down.
2021-02-17 21:40
6 replies
#19
 | 
Slovakia xaboff
Yikes bro, have a bit more faith in Pogzen, godz, sexter and co
2021-02-17 21:48
5 replies
#21
 | 
Netherlands Sem0733
Well shit I do. But it's Karrigan. He knows EVERYTHING.
2021-02-17 21:44
4 replies
#29
 | 
Slovakia xaboff
If you mean everything as in mouz strats, then I'm sure Chris Sexter has brought in some new ones
2021-02-17 21:48
3 replies
#33
 | 
Netherlands Sem0733
Yeah I've seen that. Those T-side strats look like pure poo. Couldn't even get past Renegades' CT-side on Inferno.
2021-02-17 21:49
1 reply
#60
 | 
Netherlands Sem0733
I stand corrected.
2021-02-17 22:20
He was a huge fish in a tiny pond in OCE scene.. Now on Mouz its reversed (same for jks). Aussies are good players but not EU level good
2021-02-18 03:49
g2 again ez first game. but they gonna lose anyway.
2021-02-17 21:41
1 reply
Lmao -1
2021-02-17 21:50
#13
ZywOo | 
France Jaune
G2 KATOWICE CHAMPIONS CONFIRMED NIKO 2ND PLACE in KATOWICE 2018 <2019 dont count since MAJOR> KENNYS 2ND PLACE in KATOWICE 2020 (ALONG WITH REST OF G2) NOW THEY ALL JOINING FORCES TO CHOKE KATOWICE 2021!
2021-02-17 21:41
3 replies
#50
 | 
Serbia LtN))
lmao
2021-02-17 22:06
You got me in the first half, not gonna lie
2021-02-17 22:40
1 reply
+1 lmao
2021-02-18 04:16
#14
 | 
Ireland cawley2
faze liquid again zzzzzzzzzzzz
2021-02-17 21:41
Oh sh*t...
2021-02-17 21:41
Interesting matchups, apart from Faze - Liquid...
2021-02-17 21:44
1 reply
#22
 | 
Netherlands Sem0733
Yeah, new IGLs for both teams. So boring... HLTV-logic.
2021-02-17 21:45
#23
 | 
Russia INNESOR
NaVi-VP((((
2021-02-17 21:45
LET'S GO BİG!
2021-02-17 21:47
#25
 | 
Denmark twinseN
Group B insane
2021-02-17 21:47
2 replies
+1 stacked
2021-02-17 22:23
1 reply
Fr group A is such a snooze fest
2021-02-17 22:30
ez4 TBD
2021-02-17 21:48
RIP NaVi
2021-02-17 21:48
1 reply
0/8 RIP VP
2021-02-17 21:49
#28
 | 
Russia Kalacia
LETS GO SPIRIT
2021-02-17 21:48
#30
God | 
Russia amc20
they really decided to put faze against liquid oh no
2021-02-17 21:49
HYPE
2021-02-17 21:49
EZ4NAVI
2021-02-17 21:49
1 reply
#47
 | 
Serbia LtN))
+1
2021-02-17 22:06
#36
 | 
Germany BIG2020
Thanks mr. ESL for not making a BIG - OG opener again.
2021-02-17 21:50
1 reply
#39
 | 
Finland OGx
Yes holy shit
2021-02-17 21:51
#37
 | 
Pakistan LoOuU2
Gambit Spirit Astralis BIG Vitality Faze NiP NaVi
2021-02-17 21:50
1 reply
+1
2021-02-17 22:20
Navi vs VP LOL
2021-02-17 21:51
faze liquid pain
2021-02-17 22:00
Liquid is gonna get rolled again LOL
2021-02-17 22:02
#44
 | 
Ukraine Taira
lol navi easly can lose to VP
2021-02-17 22:04
2 replies
#46
 | 
Serbia LtN))
Its tier1 tournament, not rmr
2021-02-17 22:05
Plastic fan?
2021-02-17 22:20
#48
 | 
Serbia LtN))
EZ4NAVI
2021-02-17 22:06
1 reply
+1
2021-02-17 22:19
Astralis vs mouz hmmmmm
2021-02-17 22:06
#51
 | 
United Kingdom ulan
shox as igl will get no rounds vs top 3 igl aleksib
2021-02-17 22:07
NAVI to the losers bracket in 1st round
2021-02-17 22:08
2 replies
nt no scene
2021-02-17 22:19
1 reply
EU flag, so probably you're from an eastern EU country worse than El Salvador, lol.
2021-02-17 22:29
Group A looks so fckn ez compared to Group B lul.
2021-02-17 22:11
2 replies
For real, every team in group B except OG is better than all of group A besides Astralis
2021-02-17 22:43
1 reply
#77
 | 
Brazil GOELFLA_br
+1
2021-02-17 22:46
Faze V Liquid lol, god I hope Karrigan just absolutely powers up Twistzz
2021-02-17 22:15
2 replies
#97
 | 
United States EDBX
He will be beaten down by the superior Canadian, NAF
2021-02-18 10:18
1 reply
NAF has been playing out of his mind recently, so it's possible. But I genuinely think we'll see Twistzz top the scoreboard a lot more now that he's in Faze
2021-02-18 15:13
#56
 | 
Hungary szia
BIG lost to spirit purposefully because they just wanted to smash mibr again lol
2021-02-17 22:18
#62
 | 
Brazil Vicmar
EZ4NiP
2021-02-17 22:22
Good luck to everyone in Group B. You'll need it.
2021-02-17 22:24
gogo sdy, degster, chopper ♨️ team Spirit ♨️
2021-02-17 22:33
Liquid V Faze is fun, but VP V Navi will hopefully be competitive, the CIS giants battling it out
2021-02-17 22:34
no olof, no win
2021-02-17 22:46
#78
 | 
China HEIDASHUAi
Group B is STACKED
2021-02-17 22:48
pog
2021-02-17 22:50
group b is ridiculous, astralis easy way to finals
2021-02-17 22:54
1 reply
Not really. Astralis are bad af atm they can lose easily
2021-02-18 07:56
Furia vs Nip stream A while FUCKING NAVI vs VP on stream B??????????????????????????????????????????????
2021-02-17 22:54
3 replies
it's just a letter. Who cares?
2021-02-18 00:07
1 reply
It's not just a letter. The productions of both streams are vastly different.
2021-02-18 04:18
LOL, they just did C9 vs Movistar Riders lower bracket match on the A stream and BIG vs Spirit upper bracket final on the B stream. I'm not surprised
2021-02-18 11:48
left teams win ez
2021-02-17 23:05
Lol liquid faze 3x in row do they even need to play you know the outcome
2021-02-18 00:43
no EXTREMUM again lol
2021-02-18 00:49
FAZE X LIQUID IS FIRE
2021-02-18 03:56
#91
ropz | 
Brazil lepitt
can someone please tell me if this is a major?
2021-02-18 04:11
1 reply
#98
 | 
Brazil parrud0www
+1
2021-02-18 10:46
4 CIS teams, yahoooo!
2021-02-18 10:50
#101
 | 
Turkey TiksavLee
Astralis G2 BIG NaVi Vitality Evil Geniuses FURIA FaZe
2021-02-18 14:29
Go Furia!!
2021-02-18 16:08
Login or register to add your comment to the discussion.