Video: Hobbit - MVP of BLAST Premier Spring Final

HLTV.org presents a highlight video showcasing the best plays from Abay "⁠Hobbit⁠" Khasenov’s MVP-worthy performance at BLAST Premier Spring Final.

Hobbit picked up his second Most Valuable Player award of 2021, and the third of his career, at the $425,000 online event following an extraordinarily consistent showing across four series (nine maps) on the way to Gambit’s title victory.

Hobbit added his second MVP award to his 2021 collection

The Kazakh rifler narrowly beat out teammate Dmitry "⁠sh1ro⁠" Sokolov to the accolade thanks to his incredible impact throughout the tournament, in which he posted a 1.21 average rating, 84.6 ADR and a +38 K-D. The 27-year-old's worst map was a 1.11-rated showing on Dust2 in the grand final, a testament to Hobbit's dependability.

Press play below to watch the highlight movie, created by Radosław "MAKKU" Makuch, and relive the most memorable moments from Hobbit’s standout tournament performance.

You can watch all of HLTV.org's highlights, as well as previous episodes of the HLTV Confirmed show, by visiting our official YouTube channel.

Kazakhstan Abay 'Hobbit' Khasenov
Abay 'Hobbit' Khasenov
Age:
27
Team:
Rating 1.0:
1.07
Maps played:
998
KPR:
0.73
DPR:
0.66
Russia Dmitry 'sh1ro' Sokolov
Dmitry 'sh1ro' Sokolov
Age:
20
Team:
Rating 1.0:
1.22
Maps played:
702
KPR:
0.77
DPR:
0.53
#1
 | 
Albania BloodFallen
Noice
2021-06-23 11:42
24 replies
Last highlight cuz LANS are back
2021-06-23 11:49
23 replies
so you are calling hobbit an onliner?
2021-06-23 13:18
8 replies
#67
 | 
Iran Barely5ft7
No we calling their whole team hackers cuz we can't accept they're "THIS" good .
2021-06-23 18:44
7 replies
Ax1le top1. 2021 Sh1ro top 2 Hobbit top 3 What a year for GAMBIT
2021-06-23 20:17
Hobbit best player in a lan MAJOR FINAL Stop creating shit excuses. They're tired to beat loser S1mple and tier 3 Astralis
2021-06-23 20:19
1 reply
He's clearly joking lol
2021-06-24 03:07
+1
2021-06-24 16:46
they are thiss good tho. Hobbit has the experience, axile the IGling and nafany, interz and shiro the skill
2021-06-24 16:47
2 replies
#138
 | 
United Kingdom RbootFTW
Hobbit Experience, Ax1le Rifle King, Nafany one of the best fragging in game leaders, Interz Support star, Sh1ro Awp god
2021-06-24 20:21
1 reply
+1
2021-06-24 20:53
hobbit won the major playing online xD
2021-06-23 13:20
1 reply
+1. prlly new 13yo toxic ukranian hltv user
2021-06-24 16:47
#41
 | 
Kazakhstan alikantez
Yeah, cause SAME ANGLE was online right
2021-06-23 14:10
flag and flair
2021-06-23 14:57
#49
 | 
Russia M1shV4T
bit onliner too
2021-06-23 15:14
8 replies
Not ‘onliner too’ since hobbit won a major Hobbit GOAT!!
2021-06-23 16:30
7 replies
#64
 | 
CIS Ikigami
I hope he continues like that, I really enjoyed the time when Gambit won the major with Zeus and I'm happy he's back on business.
2021-06-23 18:01
1 reply
Yeah, great player
2021-06-23 19:00
#72
 | 
Russia M1shV4T
*i meant navi player named b1t, but ok
2021-06-23 19:49
4 replies
Yeah I know but you said 'b1t is onliner TOO' too = b1t and hobbit are onliners
2021-06-23 19:57
3 replies
#76
 | 
Russia M1shV4T
That's why i prefer not to speak and not to write so often :\
2021-06-23 20:08
2 replies
don't worry men you're good :) Write more often and you will learn more! I always make mistakes but trying to improve
2021-06-23 20:27
1 reply
#106
 | 
Russia M1shV4T
Thank you, I'll keep it up! But idk how to improve my brain, I can do same mistakes even in russian :P And it's good when these are minor mistakes, cuz sometimes I can offend my friend without even realizing what I just did and why they are confused/mad... ight, enough of self harm for today, sorry for bothering
2021-06-24 01:21
0 major somple fan talking about lans)))))
2021-06-25 14:17
Hobbit!!!
2021-06-23 11:42
King!!!
2021-06-23 11:42
#4
 | 
Other M@GNU5
Pingas
2021-06-23 11:42
major winner
2021-06-23 11:43
#6
 | 
United States Rayduh
Happy that Hobbit won the MVP award, he would be a top 10 player this year locked in
2021-06-23 11:47
#8
 | 
Norway Norvegiya2k
GOD
2021-06-23 11:47
What a cutie!
2021-06-23 11:48
1 reply
+1
2021-06-24 13:08
What an amazing player's story. From the shining and winning major to the bottom of the scene and after that surprisingly returning to the top stronger than ever. Reviving from the ashes like a phoenix.
2021-06-23 11:50
Legendary! Congrats!
2021-06-23 11:51
Hobbit king
2021-06-23 11:54
Hobbit GOD
2021-06-23 11:55
tbh, most of the frags are incredibly boring. Amazing player obviously.
2021-06-23 11:56
7 replies
His ace is quite good agains navi on ancient
2021-06-23 12:40
6 replies
wut? you've edit your message.... also "most"
2021-06-23 12:41
5 replies
Actually I was replying to #18 and by mistake wrote that to you , so had to edit.
2021-06-23 12:42
4 replies
and i was like...wtf? how is that related to what i've said xd
2021-06-23 12:47
3 replies
My mistake bro.Lol, Therefore changed it
2021-06-23 12:49
2 replies
yep all good
2021-06-23 12:49
1 reply
Yeppp
2021-06-23 12:53
#16
 | 
Estonia thisba!tes
Machine
2021-06-23 11:57
legend
2021-06-23 12:02
Good fragger, he should teach noob interz how to frag
2021-06-23 12:06
3 replies
If you are judging interz on the basis of stats then you don't understand csgo
2021-06-23 12:41
#50
 | 
United States burNout_
interz is one of the best support players of all time, objectively the best support player of 2021, nt tho
2021-06-23 15:19
omg silver, interz playing for team, not for stats
2021-06-23 15:50
Godbbit top 10 ez
2021-06-23 12:28
3 replies
#31
 | 
Brazil hasta_0388
top3*
2021-06-23 12:53
#33
 | 
Brazil hasta_0388
Hobbit won a lot of tournament 2021 2 mvp good rating and evps . 3 gambit players gonna be in top5 players
2021-06-23 13:00
1 reply
Yeah if they continue like this, surely. But there are still unknown 5 months ahead of us and I suspect all future tournaments will be valued more because they are LANs.
2021-06-23 13:18
#20
 | 
Finland Eestu
God
2021-06-23 12:29
Deserved!
2021-06-23 12:33
#23
 | 
Europe dioio
Best CIS rifler of 2021
2021-06-23 12:40
beast
2021-06-23 12:42
hobbit > s1mple
2021-06-23 13:42
1 reply
-1
2021-06-24 06:23
#39
 | 
Poland SebL
TOP 20 player if you ask me.
2021-06-23 13:49
2 replies
Glad that nobody asked
2021-06-23 14:47
1 reply
#81
 | 
Poland SebL
It's a forum man, you understand how it works?
2021-06-23 20:45
Why is he trying UFC? when he is mvp of many tournaments!
2021-06-23 14:31
best rifler of 2021.
2021-06-23 14:44
#46
 | 
Indonesia @gah
just know that ancient is included in competition map pool 😮
2021-06-23 14:50
1 reply
hello IE user
2021-06-23 15:19
Most consistent rifler
2021-06-23 15:09
People saying that it looks boring. That's the sexy part of it. IMO most efficient rifler 2021, ez multikills all the time.
2021-06-23 15:21
#54
 | 
Korea HordeKz
Hobbit nice player
2021-06-23 15:23
#55
 | 
Canada s1ckt00th
consistent af
2021-06-23 15:25
#59
 | 
Kazakhstan oscar9992
Well deserved MVP. Props to Sh1ro too.
2021-06-23 16:11
WP Ken Jeong!!!
2021-06-23 16:38
1 reply
#65
 | 
China HEIDASHUAi
lmao
2021-06-23 18:06
#62
 | 
Kazakhstan Sammynator
Happy to see my bro Abay shining here in hltv. Best ever returning. Keep going Gambit! Alga Gambit! Vpered Gambit!
2021-06-23 17:15
1 reply
Kazak proud <3 love this guy
2021-06-23 21:40
overrated af
2021-06-23 18:31
1 reply
KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
2021-06-23 21:39
#71
 | 
Kazakhstan abilmansur
nice to see Kazakh flag on MVP news by hltv really proud and best of luck to him!!
2021-06-23 19:39
1 reply
#86
 | 
Kazakhstan Jeremy9292
+1
2021-06-23 21:09
Thanks HLTV. So good production for these Frag movies !!!
2021-06-23 20:06
why all frags 2ks
2021-06-23 21:08
deservedly
2021-06-23 21:34
HOBBIT ONE LOVE
2021-06-24 00:03
Undeserved
2021-06-24 07:45
Hobbit shouldn't even be on Gambit in my opinion
2021-06-24 12:08
2 replies
+1
2021-06-26 01:11
1 reply
Gambit is not even good enough for hobbit
2021-06-27 00:49
#124
 | 
Russia Desstar
Top 10 confirmed
2021-06-24 13:13
anyone else think gambit can radar hacking too? they just become gods on online events...nobody can't stop them or read their game.
2021-06-24 13:19
2021 hobbit top1
2021-06-24 19:20
#150
 | 
Argentina Saazu
Deserved!
2021-06-24 23:58
My second favourite player,first is flusha
2021-06-25 06:04
Login or register to add your comment to the discussion.