AMANEK to sign for LDLC - Report

After over seven months on the G2 bench, François "⁠AMANEK⁠" Delaunay is reported to be on the verge of signing for a new team.

28-year-old Frenchman AMANEK will sign for LDLC in the near future, according to a report from French outlet 1pv.fr. The news comes after AMANEK has spent over seven months benched from G2’s main roster, spending short stints subbing in for Aleksi "⁠Aleksib⁠" Virolainen and Rémy "⁠XTQZZZ⁠" Quoniam during that time.

AMANEK is set to join an all-French roster

AMANEK has been with G2 for over three years, since March 2019, and filled multiple roles, including taking up the AWP during the latter stages of lengthy time on the starting roster.

Whilst the team recorded some impressive results during his tenure, including top-two finishes at IEM Katowice 2020, IEM Cologne 2021 and the PGL Major Stockholm 2021, they were unable to kick on and take a title.

According the report AMANEK joins a roster that is currently in the process of being built, with Florian "⁠ElectuS⁠" Delearde benched in the last few days and Arthur "⁠Snobling⁠" Benard and Matthieu "⁠Razzmo⁠" Mellot on trial with the team. LDLC recently finished top-four in the French ESL National Championship.

According to the report, LDLC’s lineup would be:

France François "⁠AMANEK⁠" Delaunay
France Filip "⁠Graviti⁠" Brankovic
France Remi "⁠Diviiii⁠" Alexandre
France Ryan "⁠Neityu⁠" Aubry
France Hugo "⁠Brooxsy⁠" Di Bono
France Eythan "⁠unshaark⁠" Solomon
France Arthur "⁠Snobling⁠" Benard (trial)
France Matthieu "⁠Razzmo⁠" Mellot (trial)

France Lambert "⁠Lambert⁠" Prigent (coach)

France Florian "⁠ElectuS⁠" Delearde (benched)

France Remi 'Diviiii' Alexandre
Remi 'Diviiii' Alexandre
Age:
19
Team:
Rating 1.0:
0.96
Maps played:
37
KPR:
0.66
DPR:
0.70
France Arthur 'Snobling' Benard
Arthur 'Snobling' Benard
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
1.35
Maps played:
12
KPR:
0.92
DPR:
0.64
France Eythan 'unshaark' Solomon
Eythan 'unshaark' Solomon
Age:
19
Team:
Rating 1.0:
0.89
Maps played:
5
KPR:
0.63
DPR:
0.71
France François 'AMANEK' Delaunay
François 'AMANEK' Delaunay
Age:
28
Team:
Rating 1.0:
1.02
Maps played:
1030
KPR:
0.68
DPR:
0.63
France Filip 'Graviti' Brankovic
Filip 'Graviti' Brankovic
Age:
18
Team:
Rating 1.0:
1.11
Maps played:
14
KPR:
0.78
DPR:
0.72
France Florian 'ElectuS' Delearde
Florian 'ElectuS' Delearde
Age:
19
Team:
Rating 1.0:
0.84
Maps played:
13
KPR:
0.57
DPR:
0.69
France Hugo 'Brooxsy' Di Bono
Hugo 'Brooxsy' Di Bono
Age:
20
Team:
Rating 1.0:
0.91
Maps played:
11
KPR:
0.63
DPR:
0.70
France Matthieu 'Razzmo' Mellot
Matthieu 'Razzmo' Mellot
Age:
20
Team:
Rating 1.0:
0.59
Maps played:
2
KPR:
0.44
DPR:
0.84
France Ryan 'Neityu' Aubry
Ryan 'Neityu' Aubry
Age:
17
Team:
Rating 1.0:
0.74
Maps played:
13
KPR:
0.50
DPR:
0.70
Finland Aleksi 'Aleksib' Virolainen
Aleksi 'Aleksib' Virolainen
Age:
25
Team:
Rating 1.0:
0.96
Maps played:
1037
KPR:
0.64
DPR:
0.65
France Rémy 'XTQZZZ' Quoniam
Rémy 'XTQZZZ' Quoniam
Age:
33
Team:
bruh
2022-07-14 16:42
4 replies
+1 ldlc 600 IQ, putting 2 teams in..... 1 while others have main + academy team NEW META SOON xddddd
2022-07-14 21:38
3 replies
Ldlc scrim versus each other. Based asf
2022-07-14 23:10
Copying EG basically
2022-07-14 23:10
Ez 8v5 win new Meta
2022-07-15 06:17
#3
 | 
United Kingdom heatwave192
NICE
2022-07-14 16:42
#4
 | 
Brazil dio_scuro
cool
2022-07-14 16:42
#5
paz | 
Turkey emr111
8 players?? lol
2022-07-14 16:42
9 replies
#14
 | 
United Kingdom tomtom94
clearly if they go ahead with the trial players someone else will get benched
2022-07-14 16:43
5 replies
Theres still 6
2022-07-14 18:55
3 replies
unshaark is a sub
2022-07-14 19:53
1 reply
Yo le noob, He isn't, they are running a 6-men roster.
2022-07-14 21:46
Reporting for that dumb user name
2022-07-14 21:31
yeah amanek will be first benched
2022-07-14 20:19
+ coach who counts for 2
2022-07-14 16:45
They found out that getting a title is more likely if there are simply more players on the server. mp_limitteams 0 sv_autoteambalance 0 and you're good to go. 5 rush A or B all the time and 3 cut off rotations
2022-07-14 18:25
1 reply
EG found that out before them tbh. EG has a roster for mid, A and B
2022-07-14 19:34
#6
kennyS | 
France Jaune
sad deserves to be on tier 1 team but hey maybe he can guide new french talents
2022-07-14 16:42
4 replies
ldlc probably among the richest france org so its a good home to potential success
2022-07-14 16:56
3 replies
rich doesnt mean success, look at g2.
2022-07-14 17:20
1 reply
#102
 | 
Sweden zae
Chilling on a paycheck is nice tho
2022-07-14 18:07
yep
2022-07-14 19:40
472 man roster Pog
2022-07-14 16:42
french EG
2022-07-14 16:42
#9
 | 
United Kingdom heatwave192
pls t1 now
2022-07-14 16:43
#10
 | 
United States Teegrumpee
france #1 after this move 100%
2022-07-14 16:43
#11
 | 
Niger 322always
8man roster POGG
2022-07-14 16:43
1 reply
Almost football
2022-07-14 20:32
#12
 | 
Portugal n0xiv4
8 man roster lll
2022-07-14 16:43
#13
 | 
United States ilkym00th
Ok EG
2022-07-14 16:43
football team Pog
2022-07-14 16:44
#16
 | 
Romania Lacerta
Amanek and whoooooo tf are rest players
2022-07-14 16:44
12 replies
#54
 | 
Tonga systeMMMMM
Diviiii, Graviti, Snobling have a lot of potential
2022-07-14 17:10
11 replies
#65
 | 
Romania Lacerta
XD Not in csgo
2022-07-14 17:20
10 replies
who am I gonna trust? a random romanian on hltv or apEX who said Graviti was the future of French IGL'ing?
2022-07-14 17:26
7 replies
#83
 | 
Romania Lacerta
Okay French will see hahahhah First time year about this gust tbh
2022-07-14 17:34
1 reply
Graviti is insane actually
2022-07-14 17:39
that guy is from balkan he is not french, but ye ok i know what u mean. If he gets a chance to play with other balkan guys he will take it asap, so dont put ur hopes up in him igling for full french team...
2022-07-14 17:48
3 replies
stop trolling
2022-07-14 18:22
#151
RpK | 
France HippzZ
+1, he should play with NAF in balkan team 🤡
2022-07-14 21:30
ahaha, Graviti NiKo Hunter LETS GOOOO
2022-07-14 21:49
That’s apEX humor. He’s either humbly saying he himself sucks at IGL or there is no future for French CS Still hilarious listening to him speak some of the three languages when IGLing for OverDrive
2022-07-14 20:50
LMAO soon you'll see
2022-07-14 18:45
1 reply
#142
 | 
Romania Lacerta
oke
2022-07-14 20:06
I wish he stayed in G2 instead of jacky :(
2022-07-14 16:44
1 reply
You mean Aleksib?
2022-07-14 19:40
wut
2022-07-14 16:44
#19
 | 
Finland AliSabid
Godmanek! French EG looking good
2022-07-14 16:45
nice line up
2022-07-14 16:45
1 reply
where sixer?
2022-07-14 17:38
+ shox + some talents = EZ game
2022-07-14 16:46
GOATMANEK IS BACK!!!
2022-07-14 16:47
Fnatic need to sign Anemek ASAP and drop heap
2022-07-14 16:47
2 replies
#32
 | 
Sweden skorpan
Would be a good idea!
2022-07-14 16:51
#35
 | 
Sweden hxm__
Actually great move
2022-07-14 16:51
#25
 | 
Pakistan LoOuU2
that lineup reminded me of days when AGO were poaching every other player for their team and trialing them all out, making a 10 man lineup anyway good luck to Ama! This is what French scene needs to be revitalized again i.e legends going to lower tiers and playing with newcomers
2022-07-14 16:47
#26
 | 
France Loutcho_Q
Long lineup
2022-07-14 16:47
#27
 | 
Turkey edsvi
Csgo is 5v5 game lmao
2022-07-14 16:47
He deserves so much better then this. Unless this is what he wants, to stay in France and be a leader for the young guys. He got fucked over by being a team player and filling in all the shitty spots nobody else on the team wanted.
2022-07-14 16:49
#30
 | 
Sweden skorpan
What … he could play in a good team, why is he doing this?
2022-07-14 16:50
3 replies
my man just felt patriotic and said ima make french cs great again !
2022-07-14 17:00
2 replies
+1, and honestly, this roster has a lot of potential according to a lot of french pros
2022-07-14 17:27
1 reply
#97
 | 
Sweden skorpan
Hopefully that's the case
2022-07-14 18:01
+Alex +to1nou +Logan +devoduvek
2022-07-14 16:50
7 replies
#48
NEO | 
Poland ScR1337
Remember that squad :d
2022-07-14 17:03
1 reply
Ofc, always remember when they randomly beat prime Astralis
2022-07-14 17:15
besides alex i think everyone of them is competing in valorant :D
2022-07-14 17:27
4 replies
#124
 | 
France Vekaras
devoduvek plays in Ambush with sixer actually.
2022-07-14 19:07
1 reply
damn i remember like 3 years ago he was looking a decent player and now hes 0.49 on hltv :D maybe he'll get better who knows
2022-07-14 19:30
Yo le noob, To1nou dropped professional CS for his studies, didn't switch to valo.
2022-07-14 21:51
1 reply
what a nerd lmao
2022-07-14 23:07
#33
 | 
Sweden hxm__
That roster is trash amanek deserve to be playing with falcons or heet
2022-07-14 16:51
2 replies
#49
NEO | 
Poland ScR1337
+99
2022-07-14 17:04
Yo le noob, This roster has 20 times the potential of Falcons tho.
2022-07-14 22:07
EG 2
2022-07-14 16:51
#36
 | 
Kosovo tetraqh
didn't notice ldlc had decent jerseys, wonder if they redesigned it.
2022-07-14 16:52
2 replies
Yo le noob, They now have a partnership with football club Olympique Lyonnais, so they rebranded accordingly.
2022-07-14 22:09
1 reply
their jersey is cool af
2022-07-15 05:47
8 mens...... This is not normally...........
2022-07-14 16:54
snobling might be the greatest name ive heard
2022-07-14 16:54
Rip
2022-07-14 16:55
Already better than Vitality
2022-07-14 16:56
#42
gas | 
Germany aL1337
Amanek is a great guy. He deserves a better team in my opinion.
2022-07-14 16:59
what a waste of talent... amanek was fine in g2
2022-07-14 16:58
Good to see him back. Godmanek will rise again
2022-07-14 16:59
#45
 | 
France MIK120
EG.WHO?
2022-07-14 17:00
LDLC had a team????
2022-07-14 17:02
he looks like a hard worker, deserves a better team
2022-07-14 17:05
4 replies
Like what
2022-07-14 18:25
3 replies
Navi
2022-07-14 18:46
2 replies
Navi junior
2022-07-14 19:09
1 reply
Navi Javelins
2022-07-15 03:17
#51
ZywOo | 
Austria fjmr
divi,gravity,amanek, misutaa (bench from vitality) and brooxsy not bad
2022-07-14 17:07
3 replies
+1 i could see them being around top 30-40 eveon top 25
2022-07-14 17:25
add shox also
2022-07-14 17:27
1 reply
#141
ZywOo | 
Austria fjmr
true shoxie instead of brooxsy
2022-07-14 19:57
waste of talent for him, sadly g2 chose jackz over him and ruined his career, still dont understand how noone signed such a great support
2022-07-14 17:08
1 reply
#68
 | 
Portugal dracø
+1, such a waste.. Not only is he a great support but he's also a really versatile player
2022-07-14 17:22
#53
 | 
Latvia GetANick
whatever. don't wanna see post like this to be honest. who cares about nonamers in LDLC? french CS is dead since happy retired
2022-07-14 17:09
Wishing the best to the French IGL goat
2022-07-14 17:10
eg v ldlc who wins?
2022-07-14 17:12
1 reply
amanek wins against na
2022-07-14 17:16
#58
 | 
Netherlands dabadpad
add 2 more and maybe they can beat navi / faze
2022-07-14 17:13
#59
 | 
Czech Republic f0resticek
just make this - day0s/jeyN - MAIN AWP Amanek Divi broooxyy maybe Misutaa if he get bench. could be solid lineup like HEET or smth
2022-07-14 17:14
2 replies
Divii is a main awp, not gonna work
2022-07-15 10:53
gravitii is the better player of the lot after Amanek by very far
2022-07-15 10:58
omg that's a lot of ppl in LDLC also congratulations to the beast amanek!!!
2022-07-14 17:16
#62
arT | 
Finland Jausa
EG still has more players
2022-07-14 17:16
#66
 | 
Portugal dracø
NO FFS, amanek to vitality when??
2022-07-14 17:20
I thought LDLC became a roster focused on FR kids to develop, interesting they add amanek but still keep the kids
2022-07-14 17:22
5 replies
They add amanek to clearly guide the kids and give some of his experience, so LDLC is still focused on developing french player lmao
2022-07-14 17:24
4 replies
yes they should add KennyS too
2022-07-14 17:26
3 replies
No, Nbk and misutaa
2022-07-14 17:28
2 replies
nbk joins falcons
2022-07-14 17:35
#105
 | 
Argentina Saazu
Yes, they should add happy as well
2022-07-14 18:13
#69
 | 
United Kingdom _xC4ctus
EG 15 MAN >> 8 MAN LDLC
2022-07-14 17:22
So Amanek is moving on after a few months in a bench but somehow KennyS is still with G2.
2022-07-14 17:23
5 replies
#82
 | 
France Ocelot31
KennyS is an expensive name
2022-07-14 17:33
1 reply
Sure he is but is his current contract with G2 that long? He has been benched for almost a year and a half. I thought his contract may expire by now.
2022-07-14 18:56
kenny is a content creator for them
2022-07-14 18:03
Kenny's less valuable for a team than Amanek
2022-07-14 21:21
1 reply
Sure I can see Amanek as more versatile player than kennyS but you can see get kennyS for a decent OPer role. Still better than many other average OPer out there. Just look at Farlig for example. Abysmal since joined Astralis. The fact he just sits on the bench for almost 1.5 years is just strange. G2 clearly has no intention to use him.
2022-07-14 21:55
LDLC vs EG when
2022-07-14 17:24
Good for amanek developing the french scene hope NBK would follow suit
2022-07-14 17:28
finally lambert moved to coach position.. was painfull to watch him...
2022-07-14 17:30
1 reply
#153
RpK | 
France HippzZ
been some time already
2022-07-14 21:36
ldlc leave csgo comp to play ffa n1
2022-07-14 17:36
#86
 | 
San Marino ethanolo
GOD Lambert
2022-07-14 17:38
tbh Amanek is probably better at playing all the roles than his 7 teammates
2022-07-14 17:40
2 replies
And coach 😉😂
2022-07-14 18:15
+1
2022-07-14 22:03
#91
 | 
Uganda RichHours
+shox +kennys
2022-07-14 17:41
3 more players and they can become a football team PogU
2022-07-14 17:41
#93
 | 
Hungary kushh_
pog
2022-07-14 17:42
#94
 | 
Australia Whatajoke
ldlc signing these so called nonamers, i dont call them nonamers but they have definetly scouted these players, and this lineup could be really potential tbh. Orgs like LDLC wont make a team with shit potential imo. Looking forward to it I really like they didnt pick any of washed up players who been recycled in 5 different teams.
2022-07-14 17:46
LDLC European EG /s
2022-07-14 17:47
5 players, 3 subsitutes in case somebody broke his wrist during the match, let's go. Good for amanek thought.
2022-07-14 18:02
8v5 its easy major sorry s1mple AMANEK the next GOAT
2022-07-14 18:04
2 replies
+1
2022-07-14 18:07
easiest +1 of my life
2022-07-14 18:51
too many French legs
2022-07-14 18:10
already better than g2
2022-07-14 18:11
Now add Kennys And Nbk
2022-07-14 18:14
Nice
2022-07-14 18:20
#112
 | 
Canada teb951999
LDLC? Bro this is ike 2012 all over again
2022-07-14 18:26
No sixer no win for ldlc
2022-07-14 18:42
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
2022-07-14 18:46
Need more people on that roster ffs bring in the kennyS!!!
2022-07-14 18:51
8 man roster, new META
2022-07-14 18:56
1 reply
4 guys on a site, Vitality still lost with this.
2022-07-14 18:58
I think this roster can beat na'vi. I mean 8v5 is unfair
2022-07-14 19:02
8v5 ez
2022-07-14 19:15
LUL and -jackz pls
2022-07-14 19:18
#128
 | 
Finland RPGWiZaRD
French EG LUL I think he deserves a better team
2022-07-14 19:21
Whose down for 10 man pug join LDLC need 2 more players asap.
2022-07-14 19:33
#132
 | 
Other _n1ght
Amanek deserves better
2022-07-14 19:36
Why not falcons
2022-07-14 19:36
8v5 is easier than 5v5 Nice
2022-07-14 19:45
Very LDLC
2022-07-14 19:51
#140
 | 
Serbia DakileX
GOATMANEK
2022-07-14 19:56
GODMANEK wow that’s a big list of names
2022-07-14 20:06
Dafuq is this shit move?
2022-07-14 20:41
10 player roster lmao
2022-07-14 21:28
Good player
2022-07-14 21:52
Wtf
2022-07-14 22:23
kennyS just left out of this?
2022-07-14 23:04
LDLC pls do Amanek KennyS Jackz NBK +some young talent
2022-07-14 23:13
#170
 | 
Russia w1ndcast
wait does have LDLC any relations with Olympique Lyonnais?
2022-07-15 00:16
2 replies
#182
 | 
World waltsuu
theyre partnered since 2020, official name is LDLC OL too i think
2022-07-15 15:29
1 reply
#183
 | 
Russia w1ndcast
oh, thank you <3
2022-07-15 16:16
they starting a football team or what?
2022-07-15 01:07
ok
2022-07-15 02:06
Lol . Amanek has been for all the roles. Rifled, IGl, lurker, support, awper, and coach…LOL
2022-07-15 02:41
i honestly didn't know ldlc had like 8 people before i saw this
2022-07-15 06:34
gg
2022-07-15 09:46
gl for u Godmanek
2022-07-15 15:24
1 reply
+1000, thanks my friend
2022-07-15 19:05
BIG MOOVE
2022-07-15 20:07
Login or register to add your comment to the discussion.
Now playing
Thumbnail for stream
Russia
Dosia
2606 viewers
Top streams
All(19)
Casters(12)
Streamers(6)
Organizers(1)
Russia
Dosia
(2606)
Sweden
GeT_RiGhT
(2311)
Other
Anomaly
(2121)
France
kennyS
(1480)
Poland
DMGPoland
(663)
France
KRL
(532)
United Kingdom
ESL TV
(394)
Brazil
cogu
(340)
Brazil
Jogando Junto
(278)
Spain
the real fer
(183)
Ukraine
1mpala
(158)
Poland
fines
(124)
Other
Straty
(75)
Brazil
Liminha
(53)
Brazil
Apoka
(48)
United States
JoJo
(37)
France
BeHopGG
(33)
Australia
Rickeh
(30)
Germany
Fragster 3
(7)