Boombl4 speaks on talks with G2 falling through

The former NAVI in-game leader pointed toward a multitude of reasons for why conversation with the organization didn't continue.

Kirill "⁠Boombl4⁠" Mikhailov has confirmed that he was in initial discussions with G2 to join their roster, but that those talks fell through in the early stages due to a number of conditions and conflicts that the two parties could not agree upon.

In a live stream with a popular Russian rapper, the 23-year-old in-game leader spoke on his search for a team since being benched by Natus Vincere, stating that he is open to creating a new lineup for which he already has players in mind. He added that any interested organizations should be prepared to buy out his contract with NAVI, which is still in place.

Boombl4 remains on the sidelines as recent talks with G2 fell through

He then confirmed early discussions that transpired with G2, but said that there were conditions that needed to be met that were complicated, including dealing with different taxes and combating his own desire to stay in Russia.

"Playing in a European team but without friends, without family and close ones is very difficult," Boombl4 says. "It's not a matter of attachment to a country, but rather to close ones and social circle. And I would not want to leave it, because, without it, the emotional state will simply be… you will quickly burn out and you won’t be able to get this energy anywhere as with close ones and friends who support and spend time with you."

Boombl4 added that he talked to an unnamed member of the team, who had been given the option to move to Germany, Serbia, or Andorra — the same three countries that the Russian player guessed he would also be given the choice of if he joined the team.

However, relocation was only one of the issues touched on by Boombl4, who also said that the ability to communicate in English to an experience level suitable of a team of G2's calibre was a pain point. He also added that the organization said that his "reputation is not great," indicating another reason for talks falling through.

Boombl4 has been sidelined from Natus Vincere ever since he was removed from their active lineup due to "high reputational risks." The roster change followed in the wake of a highly public divorce between the PGL Major Stockholm champion and his ex-wife, to whom he had proposed to on stream live after winning the Major, as well as after NAVI's CEO stated that the organization would not work with people who live in Russia and pay taxes to the Russian Federation.

Russia Kirill 'Boombl4' Mikhailov
Kirill 'Boombl4' Mikhailov
Age:
23
Team:
Rating 1.0:
0.98
Maps played:
1085
KPR:
0.67
DPR:
0.68
damn
2022-08-03 00:50
7 replies
#97
 | 
Finland Kashmiir
Boombl4 running away from burn out.
2022-08-03 02:21
6 replies
#222
 | 
Poland bot_taz
i think this whole thing is a lie :)
2022-08-03 11:13
3 replies
2 replies
lmfao
2022-08-04 07:08
expected
2022-08-05 10:06
More like a brisk walk.
2022-08-03 14:31
1 reply
Haha epic
2022-08-03 18:33
#3
 | 
Norway CheNaLii
G2 dodged a bullet
2022-08-03 00:50
27 replies
carlos jealous of boom's flourishing rap career
2022-08-03 00:55
#133
 | 
Aruba defoliant
+1 phew
2022-08-03 04:17
boombla 1 major G2 0 major
2022-08-03 08:26
4 replies
3 replies
Carlos is an hltv troll for sure
2022-08-03 10:35
1 reply
#365
 | 
Finland RPGWiZaRD
I bet he always has been amoongus, he speaks like a true HLTVerian. 👀
2022-08-04 18:35
Lmao, wonder whats the reality
2022-08-03 11:07
dodged a bullet by not signing the best IGL pre-war? ok
2022-08-03 13:12
18 replies
#277
 | 
Norway CheNaLii
No hate against boombl4, but from a business point of view I would never sign him. Russian, not the best english, never led an international team, and all the drama surrounding him
2022-08-03 13:19
13 replies
yeah but if a team wants to success boombl4 is a good option. great IGL, experienced, good teammate, GOOD english (yes, his english is best among all CIS players) and drama seems to be over (divorced and cocaine was something that he did once or twice)
2022-08-03 13:26
9 replies
#282
 | 
Norway CheNaLii
Yeah but I think it could be risky to sign a russian player based in russia, and therefore paying russian taxes. Its possible he wont get a visa to attend some tournaments right? With m0nesy its different since he has relocated to Berlin
2022-08-03 13:31
his english is the best among all CIS players? I really doubt that, considering EG just picked up nealan
2022-08-03 13:34
5 replies
Yekindar??
2022-08-03 15:45
4 replies
latvia isnt cis lol
2022-08-03 17:36
2 replies
he is ruski speaking who cares
2022-08-03 20:46
1 reply
#357
 | 
Estonia chaNcexdd
Wait what? Yekindar is another offspring of a "freedom-bringer" from Mordor? Ffs.
2022-08-04 11:53
well yeah yekindar, s1mple too, just disproves his point further
2022-08-04 17:20
does anyone ever do cocaine just "once or twice"?
2022-08-03 18:56
1 reply
#345
 | 
United States evanc
"once or twice" every now and again ;)
2022-08-03 21:54
Just -niko and g2 can win a major, work for faze
2022-08-03 16:36
2 replies
#327
 | 
Norway CheNaLii
everyone keeps saying -niko made faze win the major, but seems to forget that faze made several changes afterwards. they were down in top 30 for a while bro
2022-08-03 16:38
1 reply
Agreed -olof +ropz was a huge change for them too
2022-08-03 16:41
LOL...Boombl3 is not the best IGL. Most Tier 1-2-3 IGLs would have great results if they had s1mple, electronic and B1t next to them. There are several better IGLs than Boombl3: hampus, nafany, tándem, glaive, tabsen, karrigan, etc.
2022-08-03 16:04
2 replies
thats why s1mple and electronic were so successful with zeus right?
2022-08-03 17:37
1 reply
He is better than zeus, but I think blad3 is a big part of the success. When kane was the coach, they had lackluster results.
2022-08-03 18:40
best igl? doubt. navi didnt take a huge hit after him leaving. they lost the major with him.
2022-08-03 18:35
Bullet? More like a wrecking ball...
2022-08-03 13:48
#4
 | 
Estonia Argokirss
wow
2022-08-03 00:50
OOOMMMGGG
2022-08-03 00:50
hmmm cool
2022-08-03 00:51
#9
KRIMZ | 
Sweden Cveta
LOL COULD HAVE GOT HIM BUT INSTEAD HOOXI
2022-08-03 00:51
9 replies
#36
 | 
Portugal cyn1cal
did you read the article?
2022-08-03 01:00
#50
roeJ | 
Finland dvlx
yeah hooxi far better as in igl
2022-08-03 01:17
1 reply
as a player though he sucks ass, hope that jks will perform on the same lvl as he was in Faze in order to make it easier for hooxi to igl
2022-08-03 12:09
g2 rare W
2022-08-03 11:51
4 replies
Why lol
2022-08-03 12:59
3 replies
so you think it makes sense to sign a guy who will be commanding over grown players meanwhile himself still being a kid?
2022-08-03 13:33
2 replies
Yes because age doesn’t mean shit experience and trophies does. Age doesn’t earn respect in the scene in fact if you are old and haven’t done shit then it will be worse and you will be seen as a failure.
2022-08-03 14:31
1 reply
then go to work with 30 yo dads and try to teach them life if you are that smart
2022-08-03 14:35
LOL YOU HAVEN'T READ ANYTHING
2022-08-03 13:40
IF BOOMBLA WENT TO G2 THEY WOULD WIN RIO cARLOS IDIOT!!!!!!!!!
2022-08-03 00:51
9 replies
I see why you like Thorin
2022-08-03 02:30
8 replies
thorin hates boombla tho
2022-08-03 04:42
6 replies
Whom does thorin doesn't hate?
2022-08-03 10:41
5 replies
mostly non retards, thats the problem that in cs community there are too many
2022-08-03 10:46
4 replies
Oh yeah, those "retards" have 10 times better life than you.
2022-08-03 13:09
1 reply
nah, i prefer my life over boombla, stewie2k, kng, but nt
2022-08-03 14:55
#278
 | 
Europe squallp
Thorin is retard himself. Doesn't care about anything but his egoistic shouting and trolling
2022-08-03 13:20
1 reply
what does that change with my point, retard cant hate on retards?
2022-08-03 14:56
+1
2022-08-03 19:36
Ok BIG BOOM
2022-08-03 00:51
THE GOAT
2022-08-03 00:52
Lol
2022-08-03 00:52
he was actually concidered? :skull:
2022-08-03 00:52
16 replies
💀💀💀 skull
2022-08-03 00:56
3 replies
hungary goated country, i was there over the weekend!!!!
2022-08-03 13:06
2 replies
i can tell still fart smell in hungary
2022-08-06 14:31
1 reply
ratio i did not farting
2022-08-06 14:34
Definitely better than aleksi if we ignore language barrier
2022-08-03 01:00
10 replies
I mean language is kinda a big deal... Like the biggest one probably
2022-08-03 01:55
8 replies
yeah especially when it’s the igl
2022-08-03 05:22
Yeah such a big deal to speak 10 different words like: B, behind, A, Rush etc. just find any Faze game on youtube and watch their communication. It ain't any different as from usual matchmaking game.
2022-08-03 07:26
6 replies
It is enough if u r just a player but an IGL needs to be fluent and have no problem speking english he needs to be speaking without think about it.
2022-08-03 07:53
In pro games the communication is rapid and you need to understand everything fast. In those Faze videos you can't hear any tactics, pre rounds etc because they have been cut out.
2022-08-03 08:33
>It ain't any different as from usual matchmaking game. yikes dude
2022-08-03 08:37
2 replies
Hltv confirmings.
2022-08-03 14:39
Yikes indeed
2022-08-03 17:59
That's what karrigan uploads though. I highly doubt they're going to upload rounds with in-depth strategy talk. And even what he uploads is high-level compared to MM.
2022-08-03 12:55
No, Aleksi is a great igl. NiKo is 110% the issue
2022-08-03 11:03
By what Carlos is writing on Twitter I am not so sure lol
2022-08-03 09:51
common Boombl4 L sadly
2022-08-03 00:52
#18
 | 
Denmark MRFREAK
Good thing G2 didn't go with him. Innocent or not, he will be a toxic subject regarding his issues with his wife, gf, mistres or whatever she is/was.
2022-08-03 00:53
10 replies
you are not wrong, but i can't help lament the state of our backward society.
2022-08-03 01:11
#110
 | 
Australia poppyxox
bruh his english simply isnt good enough to IGL an international team, who cares about the other reasons when thats a thing
2022-08-03 03:02
6 replies
5 replies
Idk if the point of this was to agree with him or disagree? Because what I'm hearing is pretty shit english.
2022-08-03 11:11
3 replies
I actually disagree, pigeon English sure, but he is speaking fast and rather clearly
2022-08-03 11:50
1 reply
#351
 | 
Slovakia Adwarin
+1
2022-08-04 02:08
How tf is that "shit english"???? Delusional boom hater? This is bad london: youtube.com/watch?v=HfFx5UvzSxc Boom is 500 levels above that lol.
2022-08-03 14:43
LOL This guy is afraid of language barrier????? EZ London. If he can answer questions on the spot like that he can IGL in London.
2022-08-03 14:41
I think the word you are looking for starts with W and ends with a E
2022-08-03 06:21
1 reply
Yea wife
2022-08-03 12:59
#20
 | 
United States KentaKinte
boombla
2022-08-03 00:53
overrated
2022-08-03 00:53
3 replies
explain
2022-08-03 01:23
1 reply
Blade was the brain but mostly language barrier
2022-08-03 08:23
Name speaks for itself .
2022-08-03 07:37
Damn, G2 may be successful now, I wanted Boombl4 to be the igl so they stay trash
2022-08-03 00:53
3 replies
#70
 | 
Lithuania Litva2k
Boombl4 >hooxi
2022-08-03 01:39
1 reply
#210
 | 
Nigeria YengSheng
not in english
2022-08-03 10:39
lol 😂😂😂
2022-08-03 03:58
#23
 | 
England MikeLCHV
«Boombl4 added that he talked to an unnamed member of the team» Yeah i wonder who that member is
2022-08-03 00:53
8 replies
neeeeeekoooooo
2022-08-03 01:14
2 replies
#92
 | 
El Salvador Bredalow
Bruh its jks
2022-08-03 02:15
1 reply
clearly its monesy since he hails from russia and needed to relocate as well.
2022-08-03 11:20
#71
 | 
Lithuania Litva2k
Pretty obvious
2022-08-03 01:40
Someone who was given the option to move to Germany, Serbia, or Andorra, the only one on the team who had to move to join the team, and also someone Boombl4 knew from before, would be M0nesy. It would be strange if Carlos asked a kid to invite Boombl4, and NiKo is generally known as the guy who talks to other players, but in this case, based on what we knew, M0nesy does seem more likely.
2022-08-03 02:13
3 replies
Boombl4 probably just asked M0nesy about his experience.
2022-08-03 08:42
thanks captain obvious
2022-08-03 08:42
1 reply
Looking at other responses, it was not as obvious as it should have been. Which is why I even said it in the first place.
2022-08-04 16:19
Na'Vi with Boombl4 was going to be huge era, sad that it ended in this way.
2022-08-03 00:54
19 replies
Boomie didn’t do anything for the team another mid level player could
2022-08-03 00:56
18 replies
+1
2022-08-03 06:28
Sdy cost them cologne .
2022-08-03 07:39
13 replies
Navi literally became better with sdy and will keep improving
2022-08-03 08:03
7 replies
Not winning biggest tournaments is better?
2022-08-03 08:07
6 replies
They wouldn't have won it with boombl4 either
2022-08-03 08:29
How would boombl4 make them win it, if after removing him they literally got better
2022-08-03 11:59
3 replies
They had won biggest one with him last year.
2022-08-03 13:40
2 replies
Last year there wasn't any other team that could beat them, now there's faze
2022-08-03 16:44
1 reply
There are always teams that can beat number1, this year Faze were loosing to Ence for example. Winning major winning Katowice and other big trophies that were Navi achivements with Boom, now they are no were near as good.
2022-08-03 17:21
Nah, its the best navi ever, they just cant win against faze :D
2022-08-03 13:15
Baguette brain moment
2022-08-03 08:05
4 replies
S1mple Saïd it on the post interview , after 4 exhausting maps and the pressure grand final some players forgot the basics and that cost them rounds and economy damage
2022-08-03 13:38
3 replies
Baguette logic moment
2022-08-03 13:39
2 replies
I'm actually living rent free in your mind , just took a break to check HLTV and you respond in the same second Jesus Christ
2022-08-03 13:39
1 reply
Baguette brain filled with holes just like baguette
2022-08-03 13:40
You sound like Silver 1. Na'Vi last year literally won tournaments without dropping a single map, only noobs talk like you.
2022-08-03 17:19
2 replies
FaceIt 10, semi pro back when CS:S was a thing... Also he is overrated, Na'Vi is playing just as good with Electronic calling as they did with Boombl4, only difference is that they have to get used to playing with sdy.
2022-08-03 22:04
1 reply
you are overrated, opinion rejected
2022-08-04 18:25
the unamed player has to be jks right?
2022-08-03 00:55
2 replies
m0nesy. russian who needed to relocate, just like boombla would have
2022-08-03 11:20
1 reply
#279
 | 
France poulpup
yeah idk why they put "unamed player", it's pretty obvious it's the only other russian player
2022-08-03 13:22
Guess we will see boombl4 on some tier 2/3 russian team
2022-08-03 00:56
1 reply
#32
 | 
United States zovint
1WIN. Guardian joins too. Flamie and Gaurdian win 2023 blast major.
2022-08-03 00:57
G2 dodged a bullet there, Boomie overrated just like AleksiB
2022-08-03 00:57
4 replies
Although it remains to be seen if HooXi won’t be just another bullet
2022-08-03 01:35
3 replies
Not really sure if Hooxi is a better fit either
2022-08-03 02:03
2 replies
Exactly, I don’t want to call the move Bad already, but it is certainly a risky one too
2022-08-03 02:34
1 reply
I just noticed your name hahaha
2022-08-03 02:35
"In a live stream with a popular Russian rapper" I though they meant him
2022-08-03 00:57
2 replies
lol
2022-08-03 01:23
me too 🤣
2022-08-03 05:31
"Boombl4 added that he talked to an unnamed member of the team, who had been given the option to move to Germany, Serbia, or Andorra — the same three countries that the Russian player guessed he would also be given the choice of if he joined the team." so that means m0nesy right?
2022-08-03 00:59
3 replies
2 replies
why would jks have to relocate from australia?
2022-08-03 15:17
1 reply
#332
 | 
Finland 5way
iirc he already lives in Denmark
2022-08-03 17:29
His reasons make a lot of sense. It's simply not the right fit with him and G2
2022-08-03 01:06
#39
Petra | 
Poland 138|
popular Russian rapper - autotune makes you rapper
2022-08-03 01:07
Boom failed twice in a row:S
2022-08-03 01:07
Thats fair tbh, he'd have to be very willing to change almost everything he knows just to play in an unfavorable position in a struggling team.
2022-08-03 01:13
1 reply
+1 G2 isn't the most attractive team to join right now. That added to all the other things, its probably not really the hardest decision.
2022-08-03 02:54
i wonder if s1mple's experience in liquid contributed to his decision.
2022-08-03 01:15
Why not go to Andorra. Apparently Every spanish youtuber goes there, must be nice
2022-08-03 01:20
4 replies
I thought that too. Screw Germany and no offence Serbia, but Andorra is like a holiday destination. I could happily live there for the rest of my life.
2022-08-03 04:13
2 replies
What have we done to you? :/
2022-08-03 11:18
1 reply
idk man, Germany just isnt a vibe
2022-08-03 11:25
#221
 | 
Spain FKA
nuke andorra
2022-08-03 11:11
Wow, just wow. Rip your T1 CS Career because you are too much of a pussy to leave your own country. What a joke, like is this actually legitimate? I would be ashamed to admit this shit publicly, he will never get another opportunity after this. I also think this proves he was never a real leader but a figurehead. Blade runs NAVI and G2 probably dodged a bullet here.
2022-08-03 01:21
7 replies
#76
 | 
Serbia eliiiiii_
they didn't dodge a bullet, it would've never worked out - bad rep - relocation - leading style - language all of these issues existed in Navi as well, and are the reason he's no longer there
2022-08-03 01:46
6 replies
#94
 | 
El Salvador Bredalow
You shoud look up the meaning of dodged a bullet
2022-08-03 02:18
1 reply
#104
 | 
Serbia eliiiiii_
it implies that the deal was close to happening I'm not dodging a bullet by not going on a dinner with Ted Bundy because that's so unrealistic to the point where there's no bullet to dodge
2022-08-03 02:49
I don't think so, they won PGL Stockholm and then he was cut due to issues with him / his girlfriend supporting openly supporting Russia. I don't really think there was another reason. In all of the interviews with the Na'Vi players that I saw, they all seem pretty "wtf" about it and half-confused, like they couldn't believe what he was doing at all. Also, why would Na'Vi change their lineup after winning a 1M tournament? G2 was interested in him, they wouldn't waste his time to talk to him if they weren't, he just doesn't seem to have any confidence at all or is content with killing his career for pride (or he needs an agent because he is not getting any real advice). HooXi was not their first choice.... The reality is, if you are a 23 year old Russian born making $200,000+ USD a year playing video games you really shouldn't be choosy about which top 5 team offers you another job (when you already acted like an idiot). Common Sense 101.
2022-08-03 03:46
3 replies
So much +
2022-08-03 04:11
#250
 | 
El Salvador Bredalow
That depends though maybe he makes enough on navi's bench and has a long contract so he could just chill and make alot of money and wait for better/ new offers in the meantime. Just because a failed project offers you a job doesn't mean you should always take it
2022-08-03 12:11
Or he wanted to stay close to family and friends and chose that and a possibly shitty job over a big gig in G2.
2022-08-03 13:03
No one needs you All navi wins were only because of s1mple
2022-08-03 01:22
1 reply
Wtf are you on??? Navi didnt win only because of simple..... perfecto clutch and electronic/bit are fragging also. You support astralis a BAD team that doesnt want to make changes even tho they suck
2022-08-03 03:30
#54
 | 
Pakistan LoOuU2
The multitude of reasons really make sense why both parties weren't a right fit for each other . I wish the new lineup he comes up with is able to achieve some success and Boom can show he can thrive outside of NaVi too . Too many people put no respect on Big Boom's name , I hope he bounces back !
2022-08-03 01:22
nohte and stealing content from others name more ironic due :)
2022-08-03 01:23
Oh thank God. That would have been awful
2022-08-03 01:27
Well I think it was his only chance to stay in tier 1 As well as to play in the team again soon, I really can't imagine which org is able buy out him
2022-08-03 01:27
Damn, I really can't get why do people choose closed ones over their careers? You can find friends everywhere. You're now (in 2022) able to talk to your friends/closed ones every day on internet. If you want them to be close, you can actually move them in with you with the salary that G2 would afford. That's so weird. Also that's almost the only possible option to stay in T1 for him now.
2022-08-03 01:31
6 replies
Are you 15? It really isnt that easy to move ur whole family. And with what happen with his ex gf I would also want to have my family close.. get older and learn life a bit better before talking shit on someones life
2022-08-03 03:32
3 replies
I'm 29 in 2 days bro and I've been traveling almost every week or 2 since I was 19 til the lockdown. I know how it feels to be without family nearby. But actually choosing your parents to be next to you over career when you're over 18 is super wierd honestly. I obviously don't know his situation but still.... P.S. Why would you want your parents close to you if you had same as his ex situation?
2022-08-03 04:08
2 replies
Maybe because he wants to change? I'm sure he has really good reasons that he doesnt want public with todays society
2022-08-03 07:54
The man just doesn't want to leave the life he's built up there. I know I would have trouble doing so and it would be a difficult decision for me as well. For some people career just isn't as high of a priority. And let's be honest, he's already made it. He won pretty much everything you can win.
2022-08-03 13:07
Are you 12? Di you seriously think taking over internet can replicate irl conversarion? Do you not realize Russians everywhere have a stigma attached to them and making friends will be Even harder for him? Do you seriously think a career is more important than a happy life?
2022-08-03 08:08
family is pretty important when my life was unstable at that moment. I had times when i was really down mentally studying outside my country and all i cared about is going back to my family sooner.
2022-08-03 12:57
now he will join random tier 5 Russian team its his future lol
2022-08-03 01:31
#64
 | 
Germany mysterE
he shouldn't have done this interview
2022-08-03 01:32
guess he will stay without a team at least the next few months unless he decides to sign for a tier 3 russian team depending on how electronic and sdy perform NAVI won't really need him back and spirit doesn't need him too
2022-08-03 01:32
#67
 | 
Argentina nymeros
I know his girlfriend exposed him and blablabla, but still tho... player career finished.
2022-08-03 01:36
1 reply
+1
2022-08-04 02:54
Oh shit, so I guess m0NESY lives in Jermany by himself? Noice.
2022-08-03 01:42
14 replies
#77
 | 
Serbia eliiiiii_
I think he's registered as a Serbian citizen but spends his time off in Russia mostly
2022-08-03 01:47
13 replies
Is Niko ethnically Serbian person actually?
2022-08-03 01:52
12 replies
#87
 | 
Serbia eliiiiii_
2022-08-03 02:07
11 replies
Why he has albanian flag? I feel like f.ex me as a Russian even living in Ukraine would never have ua flag
2022-08-03 02:25
10 replies
#103
 | 
Serbia eliiiiii_
what
2022-08-03 02:48
9 replies
Oh sry. Bosnian flag. I mean, why doesnt Niko has Serbian flag?
2022-08-03 03:01
8 replies
He can choose which flag he has. I guess he feels more Bosnian
2022-08-03 08:09
2 replies
#231
 | 
Serbia eliiiiii_
no it's because he doesn't wanna divide his fanbase over pointless stuff
2022-08-03 11:23
1 reply
Could be too
2022-08-03 12:01
Because Nationality and Ethnicity is not the same thing. NiKo's nationality is Bosnian cuz he was born there, but ethnicaly he is a Serb.
2022-08-03 08:22
3 replies
#232
 | 
Serbia eliiiiii_
false the only bosnian thing in him is place of birth, and even that happened in a Serbian state in Bosnia
2022-08-03 11:23
2 replies
So it happened in Bosnia. You just proved my point.
2022-08-03 11:24
1 reply
#254
 | 
Serbia eliiiiii_
but I wouldn't bet that he has a citizenship anymore
2022-08-03 12:15
because he is a bosnian citizen you don't need to be a bosniak (muslim) to have the citizenship of Bosnia
2022-08-03 12:12
hahaha
2022-08-03 01:53
expected
2022-08-03 01:57
kind of upsetting to know that g2 even considered him
2022-08-03 02:00
1 reply
#292
 | 
Aruba defoliant
Yeah next level desperation )
2022-08-03 13:43
#85
 | 
Canada fenix_wang
Well… he’s got his point. Family and friend matters…
2022-08-03 02:02
It was expected. Altho I would have felt sorry if boombla would have taken the spot of best Finnish IGL.
2022-08-03 02:14
G2 has the worst roster choices dude lmaoo there’s no way they were considering this fraud
2022-08-03 02:15
Boombl4 GOD
2022-08-03 03:09
#112
 | 
Brazil hugoooo
LMAO... huge -1000 rep for me. Meanwhile Brazilian players move to other continents even without speaking proper English. The GOAT s1mple moved to USA alone, did an amazing job on Liquid before joining his dream org. Boombl4 sounds like a very spoiled guy that has fear to move on in his life, he fear new challenges, and I hate when a man acts like this. Still, I wish the best for him, and that he evolve his mentality to achieve greater things in future.
2022-08-03 03:14
2 replies
Have you read any interview with shox after liquid? This shit is seriously draining, some might commit themselves to chasing their dreams, but it's a minority, i can guarantee you most people don't want to relocate.
2022-08-03 08:12
1 reply
Since the relocation is always temporary I don't find it that hard to do if you relocate somewhere nice which the US imo is. Just view it similar to a year where you go to school in a different country for example.
2022-08-03 09:57
Literally stealing my thread
2022-08-03 03:19
"In a live stream with a popular Russian rapper, " KEKW
2022-08-03 03:37
1 reply
So HLTV admins watched that trash stream with russian rappers and made the thread LUL
2022-08-03 03:56
Totally understandable that he doesn't want to move away from his closest in a time like this.
2022-08-03 03:40
He also added that the organization said that his "reputation is not great," oh yeah, your G2 org has a great reputation.. after winning so many tournaments in the last five years..
2022-08-03 03:43
1 reply
#128
NiKo | 
Brazil Nero7
Being a respectful org doesnt have anything to do with winning, vice versa, its not because you win plenty of titles that you arent a dirty/skecthy org.
2022-08-03 04:05
"reputation is not great," What? Most people felt bad for him for what happened. You cant blame him because his ex thot GF was unhinged. I think he would have been an awesome addition since - he has so much to prove now.
2022-08-03 04:11
#135
 | 
Aruba defoliant
so happy that cocaine pusher will nto join G2.
2022-08-03 04:19
1 reply
imagine if he gave some of the good coke to niko niko in peak form powered by cocaine on server😳
2022-08-03 14:11
yeah boombla definitely overestimates his position, getting benched from a top team doesn't immediately make you a god tier pickup. "It's not a matter of attachment to a country, but rather to close ones and social circle.", bro grow up, this is a job, sometimes you have to search away from what you're comfortable with, it should go without saying, he should be taking whatever next best team would take him without question, he got benched because he lost form, he has no grounds to be picky until he shows he still has what it takes
2022-08-03 05:29
1 reply
his career has worked without having to leave family/friends so its a new experience if he were to try moving,though you are right if somone like yekindar is not getting bought out right away why would boombl4 be
2022-08-03 05:39
#144
 | 
Finland Hoitelia
This isn't gonna work.
2022-08-03 06:10
This is how men with low testosterone looks like.
2022-08-03 07:30
1 reply
Based take .
2022-08-03 07:44
#153
 | 
Romania Pecea
his reputation was not great mhm f*ck off carlos
2022-08-03 07:40
* He also added that the organization said that his "reputation is not great," indicating another reason for talks falling through.* Rip career
2022-08-03 07:44
it was never going to happen.
2022-08-03 07:52
1 reply
#192
Xyp9x | 
India NinX
It never happened in IRL
2022-08-03 09:50
For anyone who though that hooxi was some 200iq move, this only proves that G2 is really desperate and they scraping the bottom of the barrel.
2022-08-03 07:56
#168
 | 
Romania styl3noxe
he really wants to destroy his career.So cute.
2022-08-03 08:16
#169
 | 
Romania Lacerta
This Bot not deserve g2
2022-08-03 08:16
Listen kids. Women has ruined the best csgo team not ONCE, but TWICE. Think about that next time peepee hard, and you make business decisions.
2022-08-03 08:20
2 replies
Women moment
2022-08-03 08:31
#295
 | 
Aruba defoliant
You should be grateful Jonathan E is not a woman
2022-08-03 13:49
boombl4 would have been a much better idea than hooxi or whatever his name is... but really, being an IGL with NIKO on your team is IMPOSSIBLE, so good luck ever find ANY IGL... because it will never work with NIKO thinking he's every role plus igl, ceo, coach, manager, accountant, receptionist, all at once.
2022-08-03 08:35
#180
 | 
Ukraine An4er
Ruskiy terpila, pust' doma sidit i lapti pletet
2022-08-03 08:39
1 reply
#296
 | 
Aruba defoliant
+1
2022-08-03 13:53
NEOFRAG
2022-08-03 08:41
cool hope he gets new team soon. on a side note so many regard moving to Serbia as a valid choice. been there and I would not recommend that place even to my worst enemy. Why is it that so many player regard it as a good place? Taxes? Or is it particularly good place for Russian speakers?
2022-08-03 08:55
Very good, go t3 russian dogshsit team
2022-08-03 08:56
#188
 | 
Poland Karti20
Can he just disappear like Hunden? Does Boombl4 really think he will accomplish anything or go back to the top scene? Lol no, he won't He blew it all out of the window because he won a major and though that an escort woman really loved him.
2022-08-03 09:23
4 replies
Give Boombl4 time XD He's still a top IGL. Cmon it's like saying Honoris has a potential to be smth in Europe XD Go back to reality
2022-08-03 12:11
3 replies
#258
 | 
Poland Karti20
-commenting someone just because old "fan" tag on the account lol what a point man but face it, boombl4 destroyd his career just becauyse he was swallowing some lies some bitch was telling him. He was "no one" then he won a major and now somehow he is loved by a girl that normally would not even touch him? As soon as he is start to have problems, that same bitch is starting to black mail him? People really have to be blind or ignorant to not see that she used him, and he went through with that. If we would never be with that bitch, he would probably did not finish where he is right now facts
2022-08-03 12:27
2 replies
-That's how HLTV works genius He did a scratch on his career....not destroyed it XD It's not Polish scene just to fall like that(sry for the joke xd) He was blind and he should have never been with her but still....he will comeback
2022-08-03 12:30
Yeah is true (I guess) but he's only 23. Men still easily has half a decade ahead in pro cs.
2022-08-03 14:55
With all these issues Boombl4's options are very limited. The language barrier and will to stay in Russia means that he will probably never join an international roster. The reputation factor can also play a big role, some orgs won't be eager to sign a guy like this. And the last thing is that he is still under contract with Navi, so his buyout price might be too high. Some teams might want to wait for his contract to expire as he is still quite young but experienced IGL. As I said, I feel like his only options are russian/CIS teams as for IGL the communication factor plays such a big role. The problem is that currently top CIS teams already have good IGLs and they probably won't be looking for an upgrade. Cloud9 has nafany (even with his last performances he is still a solid rock in this team that helped them to climb from t3 to t1), VP has Jame, so I don't thing there is a possibility to join one of these. Joining a lower tier team after being on the top of the tops for such a long time would be quite a downgrade, so I fully understand his decision to try something new and to form a new roster with new players. It definitely won't be that easy to find that good teammates (especially comparing them to those from Natus Vincere), but it' s surely a project that is worth paying attention to. Good luck!
2022-08-03 09:28
3 replies
2 replies
Maybe Carlos wanted to make this all silent
2022-08-03 12:09
Hahahahahaha I would believe booms ex-wife over carlos.
2022-08-03 14:56
#191
 | 
Algeria Zawwy
boombl4 + dosia TEAM YES.
2022-08-03 09:46
#193
Xyp9x | 
India NinX
Lol... Carlos Tweet. Waiting for the update
2022-08-03 09:50
The G2 circus keeps going.
2022-08-03 09:54
G2 dodged a bullet here, even though they prolly wont realise it. G2 manegement brains as we know are on A whole different level
2022-08-03 09:56
1 reply
ye dodged a bullet to be a better team XD
2022-08-03 12:08
drug abuser🤮🤮🤮
2022-08-03 10:01
2 replies
#205
 | 
Finland FlNLAND
Nah
2022-08-03 10:24
u are 🤮🤮🤮
2022-08-03 11:54
- there were conditions that needed to be met that were complicated - staying off the drugs
2022-08-03 10:09
1 reply
: DDD He's on the gear boys!
2022-08-03 14:58
man failed top to dog
2022-08-03 10:17
he is lying rofl - what a loser he has becomee
2022-08-03 10:27
Considering Carlos tweet and the options to move, he probably just talked to m0nesy about his experience in an international team. I won't watch a russian rapper stream to confirm if HLTV missed the point that those were not talks with org or he's straight up lying, but that's the only possibilities I can think of.
2022-08-03 10:27
stop bullying this men or he will end up killing himself
2022-08-03 10:33
1 reply
#297
 | 
Aruba defoliant
I would like to see that
2022-08-03 13:59
#215
 | 
Poland ad3m93
who cares about cocaineguy?
2022-08-03 10:50
4 replies
Still eats all your scene with all active players combined XD
2022-08-03 12:15
3 replies
#256
 | 
Poland ad3m93
ok but drugs are bad
2022-08-03 12:21
1 reply
Yeah but still i would sign him anyway XD Plus i don't know if that was just a one accident xd
2022-08-03 12:22
definitely not by rating lol
2022-08-05 11:38
from major winner to this wtf
2022-08-03 10:59
Carlos should've picked up boombI4 and yekindar and hire Russian language teacher for Kovac brothers easy Top 1 cis team
2022-08-03 11:10
Boombl4 is probably the most overrated bot in the scene. Navi literally picked Up a random kid made electronic their igl and went on to Play a close GF against faze for their first event without this Guy. All the rumors about him not calling much compared to the rest of the team is most likely true
2022-08-03 11:18
Hahahahaha imagine the russian in a european team kkkkkkk
2022-08-03 11:20
2 replies
??? m0nesy is russian as well, what's the problem?
2022-08-03 11:40
1 reply
+1, that's a question about personality, not about nationality
2022-08-03 12:19
Boombl4 says. "It's not a matter of attachment to a country, but rather to close ones and social circle I WOULD DARE TO SAY THAT IS EXACTLY WHAT HE NEEDS
2022-08-03 11:38
Expected
2022-08-03 11:41
Lmao completely full of shit, this kid is fucking lost...
2022-08-03 11:56
and that failed roster move decided about G2 XDD They could have done much more...if G2 fails another season well.....that's up to great decisions to not to sign Boombl XD
2022-08-03 12:14
Boombl4: Hey G2, interested in me? G2: … Boombl4: ??? G2: No Boombl4: Hey want to do an interview where I tell you G2 was interested for me to stay relevant?
2022-08-03 12:10
2 replies
+1
2022-08-03 12:31
+1
2022-08-04 03:00
#261
 | 
Sweden Akoulad
Overrated IGL carried by 4 players by his side. NaVi doing just fine without him
2022-08-03 12:37
boombl4 >doesn't want to relocate from russia >expects an international team delusional
2022-08-03 12:54
Just bring back nexa! Sign maden. Then they have a better team wich is also balkan + an insane ruski awper. How hard is it? Nexa-monesy-Niko-maden-hunter.
2022-08-03 13:05
1 reply
+1
2022-08-04 14:25
Boombl4 gonna retire and rap or some shit. Pretty obvious
2022-08-03 13:03
#270
 | 
Brazil flytw4tp
I'm glad it didn't work out Boomb4l has many issues right now i don't think he'd be able to help G2, plus language barrier would be a problem
2022-08-03 13:04
3 replies
I think his london is pretty good #147 Only english Zywoo was able to speak was "hehe no! : D" and he plays in an english speaking roster. youtube.com/watch?v=fcx9_NjdiDA But I agree on the rest.
2022-08-03 15:01
2 replies
Dont spread fake info, he speaks english good
2022-08-04 11:57
1 reply
I dont know if zywoo spoke london well before astrality but he does now.
2022-08-04 15:21
#273
 | 
Egypt atahann
all of this seems completely reasonable.
2022-08-03 13:09
#280
 | 
Korea seoul_air
boombl4 washed and overrated
2022-08-03 13:24
#293
 | 
United Kingdom chexsum
once a druggy always a druggy
2022-08-03 13:46
Kinda sad, he would be a good replacement for Aleksib I think, I don't know how much of an upgrade he would be but defienietly a solid IGL, anyway, I think he can create his own team and some org. will take it, GL Boombl4.
2022-08-03 14:25
#301
 | 
Serbia Gavraa
He also said that he his ex-wife was a prostitute and they first met like that. After that he fell in love with her. The rest is a history... :))))
2022-08-03 14:28
"Playing in a European team but without friends, without family and close ones is very difficult," Expected from weakness persn
2022-08-03 14:32
Based BIG BOOM. Chose family and friends over $$$.
2022-08-03 14:36
1 reply
#324
 | 
Russia Thfthf
Full respect for him. We living at the end of the world anyway, so guys choosing dirty money arent gonna win anything.
2022-08-03 16:34
#NIKOout
2022-08-03 15:04
Boombl4 is an idiot. Ur given chance of a lifetime after throwing previous away and you turn it down cause u wanna be close with ur family? lol
2022-08-03 18:01
1 reply
#370
 | 
Sweden multib
+1 it's weak tbh. And I love my family and are close with them. But it sends a strong message that if you can't live close to your family for a couple of years, maybe you don't have what it takes to become the best
2022-08-05 11:36
morgen sila
2022-08-03 19:10
#343
 | 
Serbia DakileX
Thank you Boombl4 :)
2022-08-03 20:00
"high reputational risks" lol I dont know what happened but this make it sound like is a drug dealer or a pimp or something
2022-08-03 22:03
Time to just become streamer now.
2022-08-03 22:41
manchild
2022-08-03 23:35
you accept marrying a prosptitute but you say no to g2? nice logics bro
2022-08-03 23:47
3 replies
+1
2022-08-04 03:26
2 replies
funny how I would be banned for this comment before all the scandal but now nobody gives a fuck lol
2022-08-04 14:30
1 reply
#369
 | 
Sweden multib
haha
2022-08-05 11:34
#352
 | 
United States veelad
move to Andorra??? how do you pass that up lol take that over RU any day
2022-08-04 02:46
lmao, this guy is just trying to get max out of his hype
2022-08-04 21:40
#368
 | 
Sweden multib
Why Carlos mad about this article? Nothing controversial what so ever
2022-08-05 11:33
#372
 | 
Austria wdy629
he is out of that cs.go thing..who the f... will add this dude....
2022-08-05 15:27
#375
 | 
Russia Lovely_VI
boombl4 is a clown
2022-08-06 18:47
He’s so average. Navi literally made it to The Final and absolutely should have won, even with a stand-in that bottom fragged just like Boomich does every map. Lol and the dude proposed to a whore after letting her know he just won a big chunk of cash
2022-08-08 10:30
Login or register to add your comment to the discussion.
Now playing
Thumbnail for stream
Brazil
gaules
18242 viewers
Top streams
All(49)
Casters(26)
Streamers(16)
Organizers(7)
Brazil
gaules
(18242)
Ukraine
B1T
(6245)
Other
WePlay
(5694)
Russia
sL4M
(3536)
Kazakhstan
AdreN
(2765)
Poland
IzakOOO
(2445)
Poland
PAGO
(2329)
Brazil
Liminha
(1856)
United States
fl0m
(1823)
Other
FURIOUSSS
(1218)
Brazil
bt0
(1095)
Brazil
Apoka
(1035)
Brazil
Brasil Game Show
(973)
Russia
Aunkere
(760)
Ukraine
WePlay
(688)
Poland
Saju
(661)
Sweden
slop3
(635)
Poland
pashaBiceps
(484)
Russia
Dima
(465)
Portugal
zorlaK
(364)
United Kingdom
ESL TV
(342)
France
SmithZz
(256)
Germany
Fragster
(245)
Portugal
mucha
(241)
Finland
doto
(241)
Brazil
00NATION
(227)
Brazil
Jogando Junto
(111)
Kazakhstan
buster
(108)
Ukraine
WePlay (YouTube)
(99)
Russia
OverDrive
(90)
Spain
ZaCkETiZOR
(79)
Russia
n0rb3r7
(64)
Germany
Swisscom Gaming
(59)
Denmark
MinisterN
(56)
Serbia
bakistuta
(47)
Argentina
tutehen
(38)
France
BeHopGG
(37)
Serbia
Kuvo TV
(30)
Norway
aurora
(21)
Brazil
clodovildocs
(17)
Denmark
AcilioN
(16)
Other
WePlay (YouTube)
(16)
Denmark
SandeN
(13)
France
Swisscom Gaming
(11)
Poland
Hermes
(5)
Russia
Fox
(5)
United States
xner
(1)
Bulgaria
qnchosad
(1)
United States
tweiss
(0)