SK win Xperia PLAY prelude

SK Gaming have just defeated Mortal Team Work to win the HLTV.org Xperia PLAY prelude, and securing free entry fees to the Xperia PLAY competition later in the month.

The first map in the final would be de_train, chosen by mTw. SK managed to pick up the knife round and start on the more favoured counter-terrorist side. SK was able to secure a very shaky pistol round and began to open up a very nice lead in the following rounds. After twelve rounds mTw had only managed to win a single round. The half ended with SK in a very strong position winning the half 13-2.

In the second half, mTw were able to secure the much needed pistol if they wanted to stage a comeback. However on the third round SK decided to go for an early buy and were able to slow pick the inside bombsite and take the round. This forced mTw to force buy out the remaining half, in which SK continued with slow picks and were able to win out on de_train 16-5.

The second map would be de_nuke chosen by SK. Much like the first half, SK were able to win the knife round and start on the CT side. A nicely constructed mTw pistol round ensured that they would start this map off on the right foot. mTw went on to take the next two save rounds to build a 3-0 lead. Much like de_train, SK were able to secure the first gun round and start to build a lead, SK proved that their de_train streak was no fluke, and were able to win eleven straight rounds, thanks to their leader Robert "RobbaN" Dahlström who played an impressive CT half. mTw finally broke the streak in the last round of the half and went into the break 11-4 down.

Second map de_nuke was becoming to follow the same script as the first map, as once again mTw were able to win the pistol round, plus the following save rounds. SK managed to take the first gun round which has proved to be the catalyst for their halves and were able to win the next three consecutive rounds. mTw were quickly able to rally and break the streak but it wasn’t enough. SK managed to close out the match 16-8.



Worth noticing was that mTw played with with an ill Danny "zonic" Sørensen, who in one of the halfs had to go throw up.

After the match we caught up with Christopher "GeT_RiGhT" Alesund, who had the following to say about the match:

"We went into this game pretty confident, we haven't been playing so much but sometimes it can be better to take it pretty chill and come in with new motivation and so on. We ended up winning the game, but I guess we shouldn't say that we are better then mTw, because everything is about LAN victories and not what you can make online. The tournament itself went pretty smoothly for us, except the against Moscow5 that we were forced to use a standin because RobbaN's internet was down, other then that we are glad that there is something to play online and thanks to HLTV.org for that!"

About the forthcoming Xperia PLAY, Alesund noted:

"We are now aiming for a decent place for us in Xperia PLAY that's coming up in less then 1,5 week from now. As I said before, we haven't played so much. But we will try to play as much as possible and make our fans, SK organization and other people think better about us with a better finish then in IEM. Good game to mTw and thanks for all the people watching the prelude tournament, you make our community survive! Lots of love from me and my team and cya in Copenhagen!"

Make sure to check out our coverage section for the event, where you will find demos, POV demos and results. Be sure to also swing by our statistics section, to see who topped the charts in terms of fragging.

HLTV.org Xperia PLAY prelude Standings

1. Sweden SK Gaming
2. Denmark mTw
3-4. Sweden RG-Esports
3-4. Russia Moscow Five
5-8. Finland munkka
5-8. Sweden empty
5-8. Norway deathwish
5-8. Finland Online Kingdom
9-16. Sweden Gamerzone
9-16. Denmark Cheap Times!
9-16. Spain x6tence
9-16. Denmark face!
9-16. Denmark X
9-16. Sweden dateam
9-16. Israel eSrael
9-16. Denmark gatherproffs

The Xperia PLAY competition will take place under the wings of the Copenhagen Games event at Øksnehallen, an exhibition hall located in the Danish capital, from 21-24 April.

lol easy
2011-04-11 21:32
owned
2011-04-11 21:32
F**k yea!
2011-04-11 21:32
Man oo man
2011-04-11 21:32
:D
2011-04-11 21:32
I lost all my betting money but I'm happy for SK !
2011-04-11 21:33
6 replies
same here
2011-04-11 21:34
not me wooohooo :D
2011-04-11 21:53
1 reply
hahah! +1!
2011-04-11 22:58
haha,me2
2011-04-12 00:25
I bet 10000 on SK.gaming! lol
2011-04-12 02:30
#149
 | 
Brazil gu1d0
me too,damn =[ and a lot of people said that mtw sucks online thats true
2011-04-12 07:52
EASYYYYY
2011-04-11 21:33
Nice game for SK, mTw what happend ? ;/
2011-04-11 21:33
20 replies
wow relax, nothing happened, just wait for xperia play.
2011-04-11 21:34
7 replies
but my bets :(
2011-04-11 21:37
6 replies
mtw don't give a fuck about anybody's bets
2011-04-11 21:38
5 replies
O_o
2011-04-11 21:42
#42
 | 
World MangQo
+1
2011-04-11 21:44
that's why they're gonna fuck us when we are betting on SK during Xperia :D
2011-04-11 22:38
2 replies
#111
 | 
Argentina sebaxinho
good 1 hah
2011-04-11 23:27
1 reply
hahahaha
2011-04-14 06:31
Actually according to minet, zonic was sick and he actually had to go throw up in the half time ..
2011-04-11 21:50
5 replies
i play cs when i'm sick all the time. that's no excuse imo
2011-04-11 22:28
4 replies
do you go to your work when you are sick too? :) i don't think you can compare these matches with your hobby dude... i mean, every single detail can change everything there :S and if zonic had to go throw up in one of the halfs, im sure he was really unable to play :(
2011-04-11 22:40
2 replies
Well you kind of have to go to work even if you're sick very often.
2011-04-11 22:50
too right man!
2011-04-15 14:25
when you miss a round due to puking it is? :P but Oliver (minet) said it was during halve time so yeah
2011-04-15 14:24
Obviously my mTw was saving strats. It's online. And we don't give a damn. RobbaN, u better bring it coming Xperia Play on LAN or I will bump my "cut robban" thread once again! Peace out.
2011-04-12 03:21
5 replies
#150
 | 
Brazil gu1d0
kid kid
2011-04-12 07:53
AM I THE ONLY ONE WHO SEES WISE WORDS FLOATING OUT OF HIS FINGERS? <3
2011-04-12 12:56
1 reply
First i was like: Fingers???? But then i was like: ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :D
2011-04-12 15:15
^^ , but i like mTw, but the game of them no like me
2011-04-12 15:30
robban dont give a fuck on your threads haha... and dont give a fuck on you little kid, He`s good player and will be for long
2011-04-13 11:12
#9
Paque | 
Serbia Paque
<3!
2011-04-11 21:33
1 reply
Mrs ;D gg
2011-04-11 21:36
NICE!
2011-04-11 21:33
SK EASY SK FOREVER
2011-04-11 21:35
ok
2011-04-11 21:33
Easy victory for SK :D
2011-04-11 21:33
1 reply
+1
2011-04-12 18:13
with ease
2011-04-11 21:34
easy money, sk best of xperia #1 :D
2011-04-11 21:37
2 replies
money? them played only a free place in the Xperia LAN 'prelude' boy.
2011-04-11 21:54
1 reply
money, bet.. :)
2011-04-11 23:12
#18
 | 
United Kingdom hArdLad
prize? other than the ticket
2011-04-11 21:34
3 replies
The honor :)
2011-04-11 21:44
2 replies
Hey Nix0n, check out these link "Make sure to check out our coverage section for the event", because send me to the WCG.ru qualifier coverage, and btw thanks for xperia =D.
2011-04-12 01:23
seed?
2011-04-12 07:19
pretty dominated final
2011-04-11 21:35
Nice game by SK
2011-04-11 21:35
GG Sk :)
2011-04-11 21:35
nice
2011-04-11 21:35
SCORE ITS FANTASTIC :)
2011-04-11 21:36
dennis represented
2011-04-11 21:36
dennis drugs cs :)
2011-04-11 21:36
sk is hard
2011-04-11 21:37
SK Forever!!!
2011-04-11 21:37
did dennis arm get better?
2011-04-11 21:37
2 replies
yes,there was no major injury.
2011-04-12 00:26
1 reply
he was really amazing ct side at train.
2011-04-12 01:40
gg...wp SK
2011-04-11 21:38
expected
2011-04-11 21:38
7 replies
When you say expected, do you mean you expected SK to win personally as an opinion? Or that statistically SK was expected to win? P.S. I hate "expected" comments. They are retarded.
2011-04-11 22:42
6 replies
idd, CS is unpredicteable, anyone of the top teams can win
2011-04-11 23:44
4 replies
Duh, which is why "expected" is a fucking dumb comment. Only major fanboys say it.
2011-04-12 01:02
3 replies
Duh, wich is why I said "idd" wich pretty much means that I agree with you
2011-04-12 03:54
2 replies
lol wtf does idd stand for? idd = "i do dads?"
2011-04-12 04:00
1 reply
indeed
2011-04-13 00:06
Personally or statistically, lan or online ,,was'' expected SK to win my dear friend!!! :) I believe in SK-GAMING and this young boy too...;)
2011-04-12 00:44
AWWWWWWWW COME OOOOOOOOONNNN ?!
2011-04-11 21:39
SK GG
2011-04-11 21:39
ggwp SK wohoo
2011-04-11 21:42
Gratz dennis=D my boy :D!
2011-04-11 21:43
unexspected for me but calm down sk fanboys lets see lan tours :))) in lan mTw » SK i'm sure ! :D dennis each time better !
2011-04-11 21:44
4 replies
you mean ,,unexpected'' ..... :D little mistake @ On lan sk >>> mtw 100% be sure and change your opinion....
2011-04-12 00:28
3 replies
not LOL
2011-04-12 01:31
:D mTw > SK IMHO :D
2011-04-12 15:36
1 reply
error
2011-04-12 16:37
f0rest:easy
2011-04-11 21:44
this match was like watching volgare vs SK
2011-04-11 21:45
this year SK win`s everything !
2011-04-11 21:45
2 replies
#61
 | 
Iceland alex!
Impossible now :) They can only win the rest, but not all this year.
2011-04-11 22:07
SK won 1 online tournament and lost a lot of better events. And you write they will win all? HAHAHA!
2011-04-12 17:49
easy
2011-04-11 21:46
IS BACK!
2011-04-11 21:47
nice sk GOGOGO!!
2011-04-11 21:48
GJ SK :))))
2011-04-11 21:48
M5
2011-04-11 21:56
Maybe, just maybe mTw didn't care because they are based at copenhagen and travel+accommodation won't be an issue from them, since Xperia Play is in copenhagen. Maybe that's the reason they just threw it away without putting in much effort.
2011-04-11 21:58
2 replies
sure.
2011-04-11 22:06
1 reply
+1
2011-04-11 22:18
if they(sk/mtw) didnt end up as top2 it would have been a disaster
2011-04-11 22:00
ohhh sheeeeeeeeet mTw needs some change !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2011-04-11 22:00
1 reply
#79
dv | 
United Kingdom dv-_-
:/ for losing 1 online match?
2011-04-11 22:22
cool
2011-04-11 22:03
mtw steel the best ;)
2011-04-11 22:05
GO SK! GO FOREST AND GETRIGHT AND FACE
2011-04-11 22:06
I didn't even watch the whole game, boring as hell.
2011-04-11 22:09
2 replies
even it feels more boring by replying to your post ! newb !!! SK ROX ;)
2011-04-11 22:10
1 reply
?
2011-04-11 22:13
GTR and f0rest Rox .. GO GO GO SK !!!! i believe u guys gonna make at lan as well .. SK > mTw at lan as well :D :D :D
2011-04-11 22:09
2 replies
yeah they proved that last time they met at lan.. oh wait
2011-04-11 22:20
1 reply
haha oh snap_:P
2011-04-11 22:50
Current Global Rank 6th of 3764 Almost top3 :/
2011-04-11 22:13
can any one tell which teams are playing Xperia Lan event
2011-04-11 22:13
2 replies
1 reply
Thanks Schyper !
2011-04-12 05:14
I really like get_right's attitude. He's such a nice guy and he's far from being a wanker. Grats man
2011-04-11 22:14
1 reply
Everyone in SK is like that :D
2011-04-11 22:42
SK so sick with it
2011-04-11 22:17
easy
2011-04-11 22:17
Strong SK ...
2011-04-11 22:18
GRATZ !
2011-04-11 22:18
I've already said it but I'm gonna say it again.. COME ON!!??!?!?!?!?!?!?
2011-04-11 22:18
omg. easy gaming by mTw :( sad. P.s. 9 - 16 mix team :D
2011-04-11 22:18
hell yeah, i'm 3rd :P
2011-04-11 22:21
easy, easy o.O
2011-04-11 22:23
aggre sk
2011-04-11 22:25
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAH! bout time to win something boys
2011-04-11 22:29
This forced mTw to force buy out the remaining half, in which SK continued with slow picks and were able to win out on de_train 16-5. wasn`t it 16:4 :) ?
2011-04-11 22:33
2 replies
yes
2011-04-11 22:43
1 reply
gomez u should also correct the mistakes regarding the use of "then" instead of "than" ~sorry oxna for the reply :p
2011-04-11 23:00
how f0rest play?
2011-04-11 22:39
3 replies
decent
2011-04-11 22:56
1 reply
ty
2011-04-11 23:11
In train decent , In nuke the best :)
2011-04-12 21:26
FUCKYEAH
2011-04-11 22:47
I am so happy that I didnt bet :D
2011-04-11 22:57
#100
 | 
Bulgaria SHISHETu
GREAT WON,GREAT SK! GG :)
2011-04-11 22:59
#103
 | 
Chile GanbETA
Nice for SK !
2011-04-11 23:07
wtf :x
2011-04-11 23:07
n1
2011-04-11 23:13
GG SK
2011-04-11 23:16
OMG GG SK!
2011-04-11 23:20
there goes most of my betting value, back to 232000 :<
2011-04-11 23:20
I love you SK.swe CS!
2011-04-11 23:42
expected!!! SK GAMING4EVER! congratz guys!>
2011-04-12 00:21
yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh i wasnt at home ! SK THE BEST
2011-04-12 00:24
finally, gj SK
2011-04-12 00:44
Nothing special, but gg SK!
2011-04-12 01:25
Bet for this match is too adventurous. But I think online SK is better (Online, mTw usually lose teams at the same level)
2011-04-12 02:42
fettttttttttttttt braaaaaaaaaaaaaaa
2011-04-12 02:54
ZONIC HAD TO THROW UP ? FUCK, CANT BELIVE I LOST ALL MY BET MONEYS CUZ HE ATE TOO MUCH MACDONALDS lol I kid. but can't belive I lost all my bet money cuz he's ill. otherwise I'm sure mTw would have won.
2011-04-12 04:52
1 reply
:D
2011-04-12 19:30
lol lol :D :D.!!!! sk r***d mTw..!!!1
2011-04-12 06:33
onlne right??
2011-04-12 06:51
Nice
2011-04-12 07:13
Ns
2011-04-12 07:26
Wow, i have known about mTw for years and years yet in all that time only just now do i know what it stands for LOL.
2011-04-12 07:33
Well now navi shud b scared of sk
2011-04-12 07:47
2 replies
Why? Cuz they won 1 online tournament?
2011-04-12 17:45
Made my day! HAHAHAHA
2011-04-12 19:30
#151
 | 
Brazil gu1d0
mtw players are kings on given away matchs they did that against coL on the IEM,now they did it again? save strats easy past the group stage finals them loose thats the mtw i know
2011-04-12 07:57
realy 2 easy 4 sk
2011-04-12 09:12
wheres fnatic
2011-04-12 11:02
Shame this chance doesn't go to a team who can't afford it themselves.
2011-04-12 12:13
1 reply
+1
2011-04-12 12:30
or as the crazy greatfrag.com commentator would say. PRIIIIIIIIIIIIIILEUWD
2011-04-12 12:26
1 reply
hahaha ! :D
2011-04-12 12:42
yeah!
2011-04-12 12:31
nicee
2011-04-12 13:51
i knew it! gj sk
2011-04-12 13:55
where are the guys who are shouting a man who said "SK easy"?
2011-04-12 15:11
1 reply
maybe they were saying SK easy on LAN ? :D
2011-04-12 15:38
AE SK win =)
2011-04-12 16:08
Gratz SK
2011-04-12 16:24
Anyway Na`Vi > sk
2011-04-12 17:45
NOW GO ON TO TOP! SK! *-*
2011-04-12 17:52
:D SK <3 My headphones? :D xD hahaha
2011-04-12 18:26
SK owned eveyone ! GO SK !!!!!!
2011-04-12 18:38
luck
2011-04-12 19:21
Its online... And na`vi wasn't played there. So not congratz.
2011-04-12 19:29
2 replies
lol.
2011-04-12 21:24
no but latvia did
2011-04-12 22:47
SK wp mTw gg SK
2011-04-12 20:58
RG PLAYED WELL
2011-04-13 03:20
SK good job, looks like next world champions..??
2011-04-13 10:50
1 reply
not rly... all they have is pure firepower...
2011-04-13 11:55
mtw 364111 !
2011-04-15 13:57
does anyone know who won the kulo headsets?
2011-04-15 14:03
1 reply
not me, thanks to mTw ;D
2011-04-15 14:26
what does betting money means ;S?
2011-04-17 20:11
YEAH ! ! !YEAH
2011-04-18 09:31
Login or register to add your comment to the discussion.