duttdutt win LUOPGAMES 2011

Swedish mix team duttdutt have been crowned winners of the €10,000 tournament hosted by LUOPGAMES.

The tournament, which started in March, has finally concluded, as the Grand Final took place tonight. Sweden took on Denmark, as duttdutt and mTw faced off in the second encounter in the tournament. duttdutt had previously defeated mTw 16-4 on de_dust2, sending them to the lower-bracket.

The match started on de_inferno, with mTw on the CT side. At half-time the Danes had racked up a three round lead, with the score 9-6. The second half started with the Swedes marching ahead, while mTw managed to pick round here and there.

Second half ended just like first half, but in favor of duttdutt, meaning the teams would play overtime to settle the map. Winning 2-1 as CT and T, duttdutt won 19-17 to win €10,000 tournament, which secured them €3,000, while another second place for mTw scored them €2,000.

Matchpage
19
17
5th July 2011
Denmark
19
Inferno
17

The top four placed teams in LUOPGAMES €10,000 tournament are:

1. Sweden duttdutt - €3000
2. Denmark mTw - €2000
3. Finland Online Kingdom - €1500
4. Denmark TCM-Gaming - €1000

Prizes were paid all the way down to twelfth place, to check out the tournament bracket click here.

dont mess with swedish onliners :D
2011-07-05 21:07
7 replies
exactly, online.xD
2011-07-05 21:35
2 replies
+1
2011-07-05 23:02
1 reply
haha
2011-07-05 23:18
haha +1 :D
2011-07-06 00:14
we know it
2011-07-06 00:47
never knew danne was F5 guy
2011-07-06 11:30
#188
 | 
Sweden ribb
+100
2011-07-06 14:09
lol nice!!
2011-07-05 21:07
#3
 | 
Brazil LIPE1
NICE MODDII
2011-07-05 21:07
2 replies
standart for SWEDDII
2011-07-05 21:15
nice, sorry 4 the reply.
2011-07-05 22:06
Gongratz boys, sick game by MODDII!
2011-07-05 21:07
GG
2011-07-05 21:07
Thank you MTW...
2011-07-05 21:07
26 replies
You can thank you self, if you lost a bet, never bet on mTw in online matches..
2011-07-05 21:09
25 replies
yourself*
2011-07-05 21:11
22 replies
Yeah, and its obvious that i didn't knew that..thanks for the reminder, oh god.. Stop replying me, okay? thanks, bye.
2011-07-05 21:19
21 replies
so cocky. np
2011-07-05 21:29
10 replies
maybe I should link a certain blog here, to shut you up?
2011-07-06 14:35
9 replies
sure romanian
2011-07-06 17:27
8 replies
I'm not Romanian. ;) hltv.org/?pageid=135&userid=145610&blogi.. If you people want to see the biggest failure ever on this site, by the dumbest man at hltv.org, you'll have to check out the comments on the bottom. so cocky. np
2011-07-06 17:52
7 replies
:D:D so your mad at me yes... haters...
2011-07-06 21:20
6 replies
you suggesting me being mad at you, proves your stupidity. underdeveloped brain? :'( i don't even have to ask about that though
2011-07-06 21:24
5 replies
XD This is getting entertaining. what can you come up next?
2011-07-06 21:26
4 replies
XD "1)you english is very bad. Did you use Google Translate? 2) this is a blog. Google "blog" and see what it is 3) Haters gonna hate 4)If you ever get to A League, MSG me, I'll clap" that is entertaining
2011-07-06 22:17
3 replies
Your English is a disgrace in all it's behavior - that also being the amount of crap it contains. Take a dive. youtube.com/watch?v=dP15zlyra3c&feature=..
2011-07-07 11:01
2 replies
If you had read the comments properly before posting and then checked out the link in #206, you'd realise that I was quoting him. ;) I'm btw not into diving, so no thank you.
2011-07-07 19:26
1 reply
Well, then I'll redirect my laughter! Btw. I think google translate is really underrated. If One knows his native language and the basics of grammar, it's not that hard a puzzle. :)
2011-07-07 22:15
Yeah, and IT'S obvious I didn't KNOW that... Stop replying TO me, okay ? ;) ;)
2011-07-05 21:40
9 replies
it's past tense it's knew...:|
2011-07-05 22:50
2 replies
it's know, because of the "it's", which stands for it IS.
2011-07-05 23:02
1 reply
Sry, but it's knowN
2011-07-10 07:17
Why do you reply to me? im not the one trying to correct on other peoples grammar, spelling, what eveeeeer. Why excatly do you need to have 100 % correct grammar on a forum like this? do you get some sort of grades for your comments on this forum?
2011-07-06 02:19
5 replies
#175
dv | 
United Kingdom dv-_-
Exactly*, I'm*
2011-07-06 11:15
3 replies
Did you read it? then dont reply.
2011-07-06 12:07
2 replies
don't*
2011-07-06 12:59
1 reply
Then
2011-07-06 16:22
+1
2011-07-06 11:31
you should tell it to me a little bit earlier.
2011-07-05 21:11
That's right ^^
2011-07-05 21:21
perfect game moddii
2011-07-05 21:07
duttdutt lu?
2011-07-05 21:07
7 replies
in this match, MODDII pronax dennis huggan keiz
2011-07-05 21:08
pronax moddii keiz dennis huggan
2011-07-05 21:08
#177
dv | 
United Kingdom dv-_-
Neo Get_Right MODDII REAL Roman
2011-07-06 11:15
4 replies
ahhaahahah =]
2011-07-06 12:37
i dont know but for some reason I laughed when I read Roman :D
2011-07-06 18:49
#222
 | 
Taiwan rah(-_-)
such a funny guy!
2011-07-07 14:49
i would go with f0rest neo Edward roman Delpan or markeloff would be an amazing lineup if they were all fluent in the same language, but i bit off topic i would imagine..
2011-07-10 05:15
nice rush!
2011-07-05 21:08
#10
 | 
Portugal wakens
MODDI was amazing
2011-07-05 21:08
gg pronax + moddi! huggan @ online
2011-07-05 21:08
1 reply
:DD
2012-03-03 22:20
nice, duttdutt lineup?
2011-07-05 21:09
1 reply
MODDII pronax dennis huggan keiz
2011-07-05 21:11
onlinenabs
2011-07-05 21:09
so easy.... duttdutt - best on the internet.
2011-07-05 21:10
8 replies
they cand do more damage with this lineup(-manne +MODDII) :)
2011-07-05 21:13
dateam was insanely good in the byoc of Dreamhack aswell imo, just that ESC and TCM were too good. and that team features the same kind of players as this mix, except perhaps moddhi and pronax
2011-07-05 21:56
6 replies
dateam @ DH striker keiz hyvlarn dalito rape?
2011-07-05 23:11
5 replies
I only know rape keiz and hyvlan for sure :p not sure about the other 2. and keiz and hyvlarn can be considered at best on pronax level, a tad below moddhi :P
2011-07-05 23:28
4 replies
striker was great too
2011-07-06 00:22
3 replies
ah cool :P so it's not that weird when a mix of swe top players outside of fnatic/SK win against other countries topteams imo, even though it not common to happen against mTw/FX/na'vi, sooner or later it does happen sometime, and I don't think that has to do with online/lan as suggested :P (but with form of the day, a bit of luck perhaps, etc)
2011-07-06 08:36
2 replies
Striker played in SK@2007 :-)
2011-07-06 09:07
1 reply
yeah I remember! good that he finally makes headlines again, because it was pretty silent around him last year ^^
2011-07-06 16:50
gratz
2011-07-05 21:10
expected
2011-07-05 21:11
lol nice prizes :|
2011-07-05 21:11
1 reply
+1
2011-07-05 21:19
#24
 | 
Netherlands K1NGBOAZ
these players are all very good on lan so i dont see why theyre onliners? :D
2011-07-05 21:12
2 replies
Especially huggan and keiz. Right.
2011-07-05 23:59
1 reply
#190
 | 
Sweden ribb
+1
2011-07-06 14:46
mTw with arcadion will always be 2nd/3rd placed. Get it below fanboys: DreamHack Winter 2010: 1st.Na`Vi 2nd.mTw IEM5 European: 1st.fnatic 2nd.mTw IEM5 World Cup: 1st.Na`Vi 2nd.FX 3rd.mTw Xperia Play 2011: 1st.FX 2nd.SK 3rd.mTw DreamHack Summer 2011: 1st.SK 2nd.mTW DANISH 2011: 1st.face! 2nd.TCM ?.mTw Edit: I forgot this one. LUOPGAMES 2011 1st.duttdutt(mix lol team) 2nd.mTw
2011-07-05 21:21
23 replies
ahhahaha +1!!!!!!!!
2011-07-05 21:16
mTw with Sunde >>> mTw with Arc
2011-07-05 21:18
well they have made it top3 every tournament, which mean they are the most consisted team on the planet. tell me , have navi/sk/fx/fnatic made it to top3 in every tournament this year? noo... you can always count mtw in when you see them in a tournament.
2011-07-05 21:20
11 replies
They lack the killer instinct to finish a game much like SK with walle did. ArcadioN is really bad and needs to go, he is GREAT however, at losing you points on dreamteam for being the first to die
2011-07-05 21:22
3 replies
set his role to whiner then? he'd rack up points :P
2011-07-06 08:38
2 replies
#191
 | 
Sweden ribb
player role can only give you 1000p per match. Which doesnt increase the overall player value if he is playing bad. e.g if u set a player as newbie, he will most likely loose more points overall than earning.
2011-07-06 14:49
1 reply
yeah but you will always have to have at least one inexpensive player ofcourse, unless you are happy with 5 medium/decent players, or 5 IGLs :P
2011-07-06 16:51
#61
 | 
Poland qater-
Where Fx didn't make it to top3?
2011-07-05 21:38
6 replies
at DH,lol :D
2011-07-05 21:41
5 replies
#65
 | 
Poland qater-
Yeah they had some troubles there , let's not count that , ok?:)
2011-07-05 21:45
4 replies
they didn't even go -.-"
2011-07-05 22:24
3 replies
#98
 | 
Poland qater-
Ehm...Really? ;-)
2011-07-05 22:43
1 reply
fool
2011-07-05 23:52
that's why he sais don't count that. I think navi mTw and fx are all consistent. fnatic was until they started losing players to SK. SK will be, if they keep this LU together. delpan is potentially the best awper in the world, at least as good as markeloff I think :]
2011-07-06 16:52
At least they're constantly top 3, unlike before :)
2011-07-05 21:19
Eternal second place = mTw :(
2011-07-05 21:24
1 reply
LOL yeah +1
2011-07-05 21:50
mTw needs pick friis if they want be best:kkkkkkkkk
2011-07-05 21:37
They finished with sunde also 2nd places, because na´vi always defeated them. The only tournament they managed to win was dreamhack 2010. With sunde they also lost many times vs fullgaming ( arcardion & co )
2011-07-06 14:54
3 replies
if you dont count 2008 ;] I think this team is not worse than the team with sunde, but I do think sunde added more to the team than arcadion. They just need arcadion because ave would not do IGL anymore. reason I think this team is not worse despite losing sunde, is the fact that minet stepped up his game slowly but surely over the last few years. ave also frags more lately as he does not do IGL. but all in all, I must agree with you that this team is as strong as they were in 2010 with sunde
2011-07-06 16:55
2 replies
Yes, i agree. Though ave did step up a lot espescially when arcadion joined the team i´ve seen him recently perform bad. Even worse than Arcadion. If they want to great a winning team they need friis in the lineup..but who knows maybe they like to play with each other and don´t mind ending 2nd ? :D
2011-07-07 22:43
1 reply
perhaps :) I would agree getting friis would be great, because then trace could rape with m4/ak like he used to, and friis would do the insane awping ^^ I told friis at DH summer 2011; (when no cameras or teammates of friis were around) "they need you" while pointing towards mTw He then said that they did not want him atm, with a sort of sad expression, so Im sure he would jump at the chance if mTw were to come knocking :>
2011-07-08 09:30
GameGune next
2011-07-06 19:49
gratz nice game especially moddii
2011-07-05 21:15
omfg ..
2011-07-05 21:14
OMG MTW --'
2011-07-05 21:19
I wonder how much money was given to moddii because isn't this the only match he played for them? or
2011-07-05 21:20
2 replies
250-500 I guess
2011-07-05 22:47
My logic says 200. They were guaranteed 2000 minimum anyways (2nd place). So, they can keep it reserved for the regular lineup. With moddii, they added a value of 1000. A fifth of that amount is 200. :D
2011-07-05 23:47
its not much of a tournament...
2011-07-05 21:25
Expected :)
2011-07-05 21:27
gg at Sweden 's mix !!
2011-07-05 21:27
lol, now i see why mtw lose in final, i thought there is all 10k for first place :D
2011-07-05 21:29
1 reply
come on 3k is still great for an online tournament.
2011-07-06 00:25
€2.500 missing
2011-07-05 21:30
1 reply
O RLY? Prizes were paid all the way down to twelfth place...
2011-07-05 21:35
final, online or lan ?
2011-07-05 21:33
2 replies
hm, i want a answer
2011-07-05 21:36
1 reply
online
2011-07-05 21:36
online or not, I must say, this way kind of unexpeted *
2011-07-05 21:33
1 reply
duttdutt won 16-4 before this, so it wasn't really that unexpected. This time they also had MODDII.
2011-07-05 21:52
gratz guys
2011-07-05 21:33
Lol mtw
2011-07-05 21:36
mTw king of second place
2011-07-05 21:38
oh shit nice if this team won mTw can win everyone
2011-07-05 21:38
1 reply
Online they can ofc beat absolutely any team. A little more complicated on LAN.
2011-07-05 23:48
gratz duttdutt :D
2011-07-05 21:45
2 replies
omfg you bet for duttdutt...
2011-07-05 22:09
1 reply
no I don't bet for duttdutt but I can congratulate them their victory.
2011-07-05 22:36
mTw never gonna win a tournament again :D final loosers :D
2011-07-05 21:45
so expected LOL and so many guys beting on mTw
2011-07-05 21:48
haha online ftw
2011-07-05 21:50
Great prizes actually for a online tournament.
2011-07-05 21:51
#74
qp | 
France panic-D-
And i suppose they will dont get the prizes :). For me, its unreal to get this prizes at online tournament ;O
2011-07-05 21:59
3 replies
yea,i was thinkin` at that too,i really want to see if they get theyr money.
2011-07-05 22:06
i'm 100% sure that they will get their prices. the guys behind luopgames aint kids. these guys have had a bunch of sick online contests and always pays out.
2011-07-05 22:18
1 reply
#97
qp | 
France panic-D-
so all is fine :).
2011-07-05 22:37
nice:)
2011-07-05 22:01
ALL MY CHIPS GONE, thank you mTw... I think that they like to dominate in whole tournamets and failing so hard in the finals... Lesson: Never bet for mTw... even if they play against monkeys (btw, duttdutt, they aren't monkeys).
2011-07-05 22:07
1 reply
"I think that they like to dominate in whole tournamets and failing so hard in the finals..." they lost 4-16 last time :F
2011-07-05 22:13
Congratulations!
2011-07-05 22:08
Longest tournament ever.
2011-07-05 22:14
1 reply
Almost as long as Xperia Play 2011 !
2011-07-05 22:48
Gratz to duttdutt
2011-07-05 22:14
gg duttdutt :)
2011-07-05 22:14
Mixes strike again!
2011-07-05 22:15
Any team with MODDII > mTw ;)
2011-07-05 22:26
3 replies
2 replies
He played bad on inferno but was best on his team NEXT!
2011-07-05 22:49
Yeah yeah :p but i was partly joking anyways ;p
2011-07-05 23:00
moddii unreal player
2011-07-05 22:30
fury?!
2011-07-05 22:33
5 replies
#137
NEO | 
Morocco MADfn
where is fury ?
2011-07-05 23:54
4 replies
pretty inactive. he got like 5 hours on steam.
2011-07-06 05:14
3 replies
#164
NEO | 
Morocco MADfn
yeah ! but im asking antrqx why he is talking about fury here ? :D
2011-07-06 06:36
2 replies
Because i seen him someday ago playin for dutt dutt .. some random mixes..
2011-07-06 15:38
1 reply
#208
NEO | 
Morocco MADfn
aah nice ! :D
2011-07-06 17:54
Seems like trace didn't play well, which is probably the reason mtw lost, since zonic played very well and, with the help of trace, should have won the game for mtw.
2011-07-05 22:43
3 replies
trace always plays very good :o what happened to him?
2011-07-05 22:59
2 replies
Dno, didn't watch the game, just looking at stats for the game. Seems he just had an off day, but it clearly had an impact on the result.
2011-07-05 23:25
1 reply
hm ok :/ sad for mtw.. unfortunately they arent so good @inet
2011-07-05 23:54
nice Sweden. Gj dd moddi MoM
2011-07-05 22:54
MODDII da beast!
2011-07-05 23:06
what players have been in DD during this tournament? if MODDII play every game i mean
2011-07-05 23:12
1 reply
nope just for once or two games normaly they played with manne huggan hvylarn dennis keiz
2011-07-05 23:28
on lan they don t pass pools
2011-07-05 23:13
2 replies
yeah sure...suck my balls now retard thx
2011-07-05 23:27
#193
 | 
Sweden ribb
+1
2011-07-06 14:53
Teams with good teamwork always have trouble against mix teams that have great potential individually, mostly online ofc.
2011-07-05 23:28
5-6. Team Decerto 5-6. Maverick
2011-07-05 23:28
FUCK OFF MTW...U PUT ALL MY MONEY ON THEM :@:@
2011-07-05 23:29
gj
2011-07-05 23:31
mtw loosers
2011-07-05 23:36
sad for mTw...
2011-07-05 23:39
lolol
2011-07-05 23:43
moddiii mvp
2011-07-05 23:43
this is INTERNET, in LAN g_G
2011-07-05 23:48
in nordic country they are no difference between online and lan... cu
2011-07-05 23:52
mTw, another time runners-up haha!
2011-07-05 23:54
amaaaazing !!! :D huggan maked all them headache in the A area lool
2011-07-06 00:39
gl my friends for winning the tournament and defeating one of the best teams in the world!! =D
2011-07-06 00:42
#148
 | 
Brazil hugoooo
cmon HLTV.org, you need to post the lineups when you are talking about a grand final
2011-07-06 00:43
amaizing from dutdutt and nice gays ;) :D
2011-07-06 00:48
gz duttdutt : )
2011-07-06 01:36
gratz!
2011-07-06 02:30
Nice, hey anybody knows why manne don't play this match?
2011-07-06 02:38
thank god! was gonna bet 20k on mtw
2011-07-06 04:24
#158
 | 
Serbia Coolyou
I was early removed by kalle's mix team. Good initiative though :D
2011-07-06 04:58
one cant help but wonder why these guys never played together in a real team. i mean, with these kind of results online for such a long period of time it's like they don't even believe themselves that they can perform as well on lan. i'd like to see a2g a bit more active and with a lineup consisting of hyvlarn, keiz, manne, huggan & dennis. but i guess dennis will continue with that crappy lions team and i have no idea about manne. but tbh, these guys would've had a bigger shot at winning something (if they're even half as good as online on lan) than Lions.
2011-07-06 05:19
aaa
2011-07-06 05:19
so is moddii just feeling in?
2011-07-06 05:23
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
2011-07-06 05:51
lol online
2011-07-06 07:50
nice
2011-07-06 08:21
omg vice again :( sad 4 mTw
2011-07-06 09:38
Sad for mtw. :( I said it before and I will say it now: full-time awper. Look at SK. Without delpan they were playing not good but now we're seeing new fresh, hungry motivated team. SK - delpan with f0rest FX - pasha with neo Na 'Vi - markeloff with starix fnatic - dsn maybe with pita (Rage sniper) mTw - trace with zonic On first place you can see full-time snipers, second place is for guys playing big green gun from time to time - trace is that guy. He is complete player as neo, f0rest, markeloff. Yeah, I'm Sherlock.
2011-07-06 10:15
1 reply
AWP is such a powerful weapon in the right hands, you can turn a round around or just decide it straight away so yeah they need Friis inplace of ArcadioN and ave back to strats.
2011-07-06 21:44
gratz
2011-07-06 10:16
yea, mTw with Arcadion is bad, ave as igl >> Arc igl, they need a main awper like karrigan maybe and let trace do his job with colt/ak cause he's outstanding
2011-07-06 10:29
Oh my god. This is online.
2011-07-06 11:11
hehehe, good! very nice game moddii! gg!
2011-07-06 11:15
SO WHAT IF THEY ROCK ONLINE! LET ME SEE YOU GET 3000$ ONLINE OR LAN! JEEZ DONKEYS!
2011-07-06 11:27
I dunno follow MODDII's biography, but seems he is very strong. Looks like MODDII is most underrated player by top organisations. Why top Sweden organisations ignore him? Reasons he is still not in Fnatic, SK?
2011-07-06 11:53
2 replies
Because ESC > fnatic
2011-07-06 14:52
#195
 | 
Sweden ribb
Because he is ignorant and a whining little kid.
2011-07-06 14:57
OLOLOLOLOL :D gj duttdutt and Online-Kingdom
2011-07-06 12:15
hmmmm mtw.Its simple they cant win any final
2011-07-06 12:39
maybe onlinerz :D but they win 3k euro :D
2011-07-06 15:23
gg both:)
2011-07-06 17:34
why danes like to end second all the time? :/
2011-07-06 17:54
NAJS DUTTDUTT UPUP!
2011-07-06 21:23
Moddii ! !
2011-07-06 21:52
Was this an online tournament? Probably since dutt would be lucky to get 6 rounds on mTw on LAN, I love Swedish teams online..you take all these randy swedish pug groups and they are allstars online yet cant make it out of groupplay at DH or IOL.
2011-07-07 02:29
some problems from ArcadioN? mTw lost again
2011-07-07 05:00
will mtw ever win a tournament again? they're always on second place lol
2011-07-07 05:06
1 reply
no, they're programmed to be 2nd always :D
2011-07-07 19:28
:D
2011-07-07 23:24
Login or register to add your comment to the discussion.